Toon posts:

MSI K7T PRO en duron 1200/1300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de MSI site staat dat de duron 1200 en 1300 niet gesupport worden in een MSI K7T PRO moederbord. Maar in verschillende topics wordt beweerd dat het toch mogelijk is. Wat is nu de waarheid ?
Werkt het pas vanaf een bepaalde bios, of zijn er verschillende versies van dit moederbord ?

Kan iemand uitsluitsel geven ?

Gr. Axelreno

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het zou misschien kunnen door een hack van je bios oid,

maar als MSI zegt dat het niet kan, op de aangegeven snelheid, lager zal de proc wel draaien, maar dan kan je net zo goed een slomere proc kopen ;)

ik denk dat je moet uit gaan van de info die MSI geeft, ze zijn niet gek daar ;)

Verwijderd

Waar haal je dat vandaan? Als ik even naar de MSI-site ga krijg ik daar na snel even kijken de melding bij de K7T-PRO:

'- Support Socket A for AMD® Athlon™ / Duron™ Processors
- Supports 600MHz ~ 1.2GHz'

Dan is je Duron 1200 in ieder geval al officiëel ondersteund, en het lijkt me heel sterk dat er niet een BIOS-update is waarmee je de multiplier nog 'ns kunt verhogen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de verschillende topics over dit moederbord wordt wel gesuggereerd dat het kan. Een 1200 mhz Thunderbird wordt wel gesupport maar bij de durons niet. Het kan natuurlijk zo zijn dat MSI voorzichtig is met het vrijgeven van support voor processors.

Heeft iemand ervaringen op met dit moederbord en een duron 1300 ?

Gr. Axelreno

Verwijderd

Topicstarter
Voor "Nare man":

Kijk op de sub pagina naar CPU support daar staat per processor aangegeven welke wel en niet gesupport worden.

Gr. Axelreno

Verwijderd

Yup, je hebt gelijk.

Toch vaag, ik zie niet in waarom een Athlon-1200 wel en een Duron-1200 niet ondersteund zou worden? Ze zijn volledig pincompatible...het enige wat kan verschillen is het voltage, maar het lijkt me stug dat je dat niet kunt veranderen.

Ik heb zelf ooit een Abit ZM-6 gehad, wat volgens handleiding, website en mail naar fabrikant niet hoger dan een Celeron-433 ondersteunde. Je voelt 'm al aankomen, natuurlijk ondersteunde dat bord wel t/m een Celeron 533. Gewoon een kwestie van flashen.

Kijk, ik zou het gewoon proberen omdat de informatie op die site helemaal tegen mijn gevoel indruist, maar ik kan me ook voorstellen dat je het niet wilt proberen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Axelreno2, wil je voortaan het edit-knopje Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Dat leest wel zo prettiger. Verder kun je anderen (in dit geval Nare Man) gewoon quoten mbv het quote-knopje Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/quote.gif :)

Elke keer weer groeten is ook niet nodig, zie Begroeting onder posts & replies

Zie ook FAQ Forumgedrag voor verdere gedragscodes zodat we met allen prettig kunnen gotten ;)

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Het is heel simpel... Ik heb hem ook gehad dus ik kan het weten (8>

Je moederbord pakt ELKE soccket-A processor zolang de FSB maar 200 MHz (2x100) is! Elke 266 MHz fsb cpu (dus de Athlon 1200-1300-1400@266 MHZ bus en de Athlon XP's pakt ie NIET!), hij pakt verder wel ELKE Duron (ook de 1300 dus) en Athlon met 200 MHz bus( elke dus tot 1 GHz en daarboven moet je goed kijken... Ik heb zelf een 1400 @ 200 MHz bus gehad, maar die zijn zeer schaars).

Je kan ZEKER weten ELKE Duron er op zetten. Flash idd wel eerst je bios naar de nieuwste versie, voorkomt eventuele problemen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !

De beste dat ben jij !

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

De waarheid is dat het wel kan, als je maar ff de laatste BIOS eroverheen gooit. Ik heb hier ook een K7T PRO staan met een Duron 1300. :) Laatste BIOS-versie was wel nodig, anders herkende hij hem niet goed.

Om exact te zijn: op het mobo staat "K7T Pro 2 Ver: 1.0"

[ Voor 34% gewijzigd door Bergen op 21-01-2003 12:19 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Gaat idd lukken: als een Athlon 1200 met 12x multiplier werkt, en een Duron 1100 met Morgan core werkt, waarom zou een Duron 1200 met 12x multiplier en een morgan core dan niet werken :X

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dat gaat idd lekker werken.
heb pas geleden nog een K7T plankje met Duron1300 gehaald voor mijn tante,
had eerst mijn twijfels maar de winkel gast zij dat et gewoon zou werken.
en idd, het werkt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Leuk om dit te weten :D

Ik heb ook nog een K7t plank liggen, en wilde daar een server mee maken, maar kwam tot de ontdekking dat een Morgan core niet was ondersteund.

* Glashelder twijfelt nog, heb slechte ervaring met die plank

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 17:31
Ik heb hier een XP 1800 palimino op een K7T Pro 1 en dat werkt perfect. Altijd even zeker weten door het bios met de laatste versie te flashen, als je pech hebt dan wordt een 1300 niet ondersteund met jouw bios.

Antwoord: Ja

[hier zijn trouwens al bergen topics over te vinden]

[ Voor 11% gewijzigd door Qylos op 21-01-2003 17:54 ]

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Qylos schreef op 21 januari 2003 @ 17:53:
Ik heb hier een XP 1800 palimino op een K7T Pro 1 en dat werkt perfect. Altijd even zeker weten door het bios met de laatste versie te flashen, als je pech hebt dan wordt een 1300 niet ondersteund met jouw bios.

En die loopt ook op de normale snelheid (266 FSB)? Zo ja, hoe heb je dat geflikt? :Y)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Empie schreef op 21 January 2003 @ 11:09:
Het is heel simpel... Ik heb hem ook gehad dus ik kan het weten (8>

Je moederbord pakt ELKE soccket-A processor zolang de FSB maar 200 MHz (2x100) is! Elke 266 MHz fsb cpu (dus de Athlon 1200-1300-1400@266 MHZ bus en de Athlon XP's pakt ie NIET!), hij pakt verder wel ELKE Duron (ook de 1300 dus) en Athlon met 200 MHz bus( elke dus tot 1 GHz en daarboven moet je goed kijken... Ik heb zelf een 1400 @ 200 MHz bus gehad, maar die zijn zeer schaars).

Je kan ZEKER weten ELKE Duron er op zetten. Flash idd wel eerst je bios naar de nieuwste versie, voorkomt eventuele problemen.
Hij pakt ook athlons met 266 Mhz FSB hoor dan draait ie wel op 200 Mhz FSB tenminste met de nieuwste bios is dat zo bij mij is geloof ik 4.6 ofzo.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
En dan moet ik alleen weer zeggen dat die K7T-PRO 2 -de 6330 dan, niet te vertrouwen zijn, ze zijn stuk voor dat je er erg in hebt.
Of hij moet nieuw zijn en een user manual van version 1.0 D hebben.
Sorry, maar ik waarschuw maar even.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:40
Qylos schreef op 21 januari 2003 @ 17:53:

Cool, heb jij een 133Mhz bus stabiel gekregen op dat bord? Ik dacht dat ze daar de K7T-Turbo voor hadden uitgevonden... ;)

Maar een duron 1200-1300 werkt perfect op zo'n plankje hoor, is een leuke laatste 'poging' om zo'n bordje nog te kunnen gebruiken....
Pagina: 1