Als het goed is heb je helemaal geen ISDN nodig. Als je op de site van Asterisk kijkt staat daar een X100P dat is een FXO kaart voor een analoge lijn. Die kaart kost maar liefst 15 hele USD (bij digitnetworks)!
Ik heb zelf de full VOIP starter kit besteld bij
www.digitnetworks.com waar je voor 90 USD een IP phone en een FXO kaartje hebt. Daarmee moet je Asterisk PBX te koppelen zijn aan een analoge telefoonlijn.
Wil zelf alle inkomende gesprekken via de analoge lijn ingaand routeren, en de uitgaande gesprekken via een VOIP centrale/aanbieder op internet (hier heb ik nog niet naar gezocht).
Verder wil ik ook een GSM aan de PBX gaan koppelen voor gesprekken naar mobiele telefoons. Heb nog geen hardware gezien om via je PC calls te kunnen doen op een extern aangesloten GSM of apparaat waar je je sim in kunt drukken. GSM's met blauwtand of data kabel heb ik nog genoeg liggen, lijkt me cool om dat te koppelen. Met mijn vodafone abo een duo card er in drukken en ik kan met mijn 100.000 belminuten abo voor 0,nix vast->mobiel bellen
Als ik Asterisk draaiend heb ga ik wel eens verder onderzoeken hoe of dat kan. Lijkt me nl. ook wel cool voor in bedrijfsomgevingen waar ze veel naar mobiel bellen, gewoon 10 GSM's koppelen en je belt voor een kwart van de kosten.
Opsouten met die dure vast->mobiel kosten
Op
http://www.voip-info.org kun je ook heel veel info vinden trouwens
[
Voor 8% gewijzigd door
GamesBond op 30-05-2004 17:44
]