Toon posts:

[XP] booten geeft blue screen in xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de pc afgesloten heb.. dus echt uitgeschakeld, en zeg maar de volgende morgen de pc weer aanzet, dan krijg ik bij het opstarten van XP verschillende bsod.
Ben die errors alweer vergeten, maar het zijn er meerdere, soms staat er IRQ driver less or equal, als ik win2k sp3 opstart doet ie het in 1 keer.
Ik weet dat irq driver less or equal een bekend probleem is, maar ik heb het dan alleen bij de pc opstarten, verder in windows nog nooit een bsod gezien.
Als ik de pc reboot heb ik het probleem niet.
Mja heb ook al gekeken bij msconfig of er rare programma's stonden maar niet dus.

Verwijderd

Je zou bijv. win 2000 d'roverheen kunnen gooien, kijk of de BSOD's dan weg zijn..Heb je trouwens wel de legale versie van 2000? Anders gaan gloof ik de service packs een beetje kloten.. :)

Wat je trouwens ook zou kunnen proberen, bedacht ik met net, is de CMOS ffkes clearen, kweenie offet helpt maar zo heb ik geloof ik mij IRQ_LESS_OR_EQUAL opgelost :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 10:35 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Toevallig nog rare dingen gedaan laatst ? nieuwe hardewaren :? bios update :?

al een reinstall geprobeerd :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal niet iig, alleen de hardeschijf wordt soms niet goed door de bios geinitialiseerd. [IBM 60GXP]

Verwijderd

Wzt zijn je specs???

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
was er niet iets met die serie?
Gooi scandisk er eens overheen met een oppervlaktecontrole. Zoek ook ff op of er een bekend probleem was met die schijven.

Verwijderd

Topicstarter
winxp sp1
amd xp 2400+
2 GB ddr ram
Geforce 4 TI 4200
2x ethernetkaart
Creative soundblaster live 1024

Verwijderd

Kijk eens naar je BIOS instelling of deze op PIC of APIC staat. Hij moet op de instelling staan waar hij ook op stond tijdens de installatie van windows.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 10:43:
Kijk eens naar je BIOS instelling of deze op PIC of APIC staat. Hij moet op de instelling staan waar hij ook op stond tijdens de installatie van windows.
Ja zelfde dus want heb niks aan die instellingen veranderd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 10:32:
Je zou bijv. win 2000 d'roverheen kunnen gooien, kijk of de BSOD's dan weg zijn..Heb je trouwens wel de legale versie van 2000? Anders gaan gloof ik de service packs een beetje kloten.. :)

Wat je trouwens ook zou kunnen proberen, bedacht ik met net, is de CMOS ffkes clearen, kweenie offet helpt maar zo heb ik geloof ik mij IRQ_LESS_OR_EQUAL opgelost :)
SP1 XP doet soms ook heel raar op je machine. Beste is om je BIOS te flashen voordat je SP1 gaat installeren. Anders ben ik toch bang dat je XP er opnieuw moet opzetten...

Wat je misschien nog wel kunt doen is kijken of het aan je geheugen ligt. Er zijn wel een aantal freeware memory test programma's in omloop. Kijk maar even op de volgende links:

http://www.memtest86.com/
http://hcidesign.com/memtest/download.html

suc6....;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn bios al een keer moeten flashen omdat spellen steeds crashte met mn geforce 4, na die bios flash was alles weer ok.
Maar ik zie dat er nu alleen maar een beta versie van mn bios is.. ik heb de nieuwste final al.
Maar je weet het nooit met windoos.. misschien toch maar reinstall.
Alleen ik twijfel nog over xp of xp sp1..

Verwijderd

Gewoon XP zonder SP1 doen. Het enige bruikbare (in my own humble opinion) was Java, niet omdat ik dat nu zo geweldig vindt, maar omdat veel sites op Java draaien. Mijn oplossing: XP clean installeren en Java vanaf het web installeren.

Verwijderd

Ik zou juist wel SP1 installeren. Zonder SP1 mis je ontzettend veel bugfixen.
Pagina: 1