Toon posts:

Is mijn WD400 defect? -> de sympthomen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Western Digital 40 gig met 8mb cache aangeschaft maar die geeft constant problemen. Ik probeer hem met een MS6167 ver1 mobo te draaien. Elke mogelijke jumpersetting geeft hetzelfde resultaat. Wanneer ik opstart dan kost het 15 tot 20 seconden om hem te vinden. Dan lijkt alles goed te gaan. Installeer ik win2k-p en wanneer hij dan voor het eerst opstart en voorbij de tweede balk (die hij vult) is dan krijg ik, jawel, een blauw scherm. Die vertelt mij dat ik op moet rotten met die nieuwe hardware of de cache of shadow uit moet zetten in het bios. Gezien dat tweede idee niet uitvoerbaar is lijkt er weinig voor mij op te zitten. Ik heb dan nog het kreng als secundaire harddisk geformateerd, dat wilde hij niet, niet met NFTS (?) en niet met FAT32. Na een paar keer proberen wilde het ineens wel. Daarna de schijfcontrole gedraaid. Liep vast. Tweede keer wilde hij wel en gaf hij geen enkel probleem. |:(

Wat moet ik hier mee aan?

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

(jarig!)
andere kabel al geprobeerd en eventueel los op aparte ide aansluiting gezet ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is de bekabeling naast de bejumpering ook zeker weten in orde :?

Anders rest er niks anders dan het WD diagnosetooltje door de schijf heen te jagen en eventueel de schijf in te ruilen. Zie de OM FAQ voor details :)

Verwijderd

IDE kabel al vervangen :?
(misschien rotte kabel)

als dat niet werkt gewoon teruggaan aangezien dat ding nieuw is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn huidige hd op precies dezelfde kabel. En ik heb ook de kabel geprobeerd waar nu mijn cdwriter op hangt....

Zou het aan de biosversie kunnen liggen? Ik weet niet hoe dat zou kunnen maar dat hoor ik hier vrij vaak als antwoord.

Ik ga wel voor de FAQ en de tools die daar beschreven staan zo gauw ik een gaatje in mijn agenda heb.

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 22:03
welke bios versie staat erop idd probeer bij msi ff de nieuwste bios te halen voor je mobo en start op van floppye en kopieer je bestanden eerst wel ff naar de hd.... had laatst namelijk een gaar floppy terwijl die nieuw was en het ging maar net goed

Verwijderd

Topicstarter
Die software (data agent of zo) geeft ook niet veel uitsluitsel. De snelle als de intensieve toets geeft geen fouten maar als hij "effe checkt" wat voor vlees hij in de kuip heeft bij een andere tool van dat programma dan geeft hij fout 0103 (= read/write error aldus de WD site, die nu weer in de lucht is).

Een leuke optie is het direct kopieren van alle inhoud van 1 hd op de andere. Dan krijg ik die hd nog niet aan de gang. Dan zegt hij na het inloggen dat het page bestand te klein is of niet aanwezig en hoe ik dat kan veranderen. Hoor ik de begintoon en krijg ik het inlogscherm weer in beeld. Veilige modici geven ook geen toegang tot de benodigde programma's.

Verwijderd

Schijf als enige aansluiten, werkt het niet, terugbrengen en nieuwe krijgen.
Pagina: 1