Toon posts:

Automatisch file download probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet ff in de search gekeken maar kon niks relevants vinden...
Ik heb onlangs mijn speedtoch home getweaked naar een speedtouch pro. Niks aan de hand alles draait perfect... Ik heb alleen 1 probleem :

Als ik op een pagina kom die automatisch een file gaat downloaden, bv op tucows ofzo dan werkt dat niet. Klik ik handmatig dan gaat het prima. Als ik onder in beeld kijk zie ik wel snel als hij die auto download probeert "connecting to 127.0.0.1" door beeld flitsen...

Vaag waarom probeert hij dat op localhost? Dit is dus het enige probleem wat ik heb, emule en de hele rits werkt pefect na de tweak.

Hebben jullie enig idee?

Ik heb btw 2 netwerkkaarten in mijn pc... 1 voor adsl en 1 voor intern netwerkje...
Alle modem instellingen staan goed, dat weet ik 100% DHCP aan, alle ip's zijn standaard...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb het idee dat er iets in je hosts file staat.
Heb je een banner blocker geinstalleerd ? Of kazaa-lite ?

Deze maken namelijk wijzigingen in de hosts file zodat er geen banners geladen worden, misschien heeft dit op een of andere manier te maken met die auto starts van downloads.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 21 januari 2003 @ 09:24:
Ik heb het idee dat er iets in je hosts file staat.
Heb je een banner blocker geinstalleerd ? Of kazaa-lite ?

Deze maken namelijk wijzigingen in de hosts file zodat er geen banners geladen worden, misschien heeft dit op een of andere manier te maken met die auto starts van downloads.
Ik heb idd kazaa-lite op mijn pc en zonealarm pro (die kan ook banners blocken, maar die functie staat uit)... Zou iemand dit kunnen bevestigen? Mijn OS is Windows XP Pro btw...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 09:27:
[...]

Ik heb idd kazaa-lite op mijn pc en zonealarm pro (die kan ook banners blocken, maar die functie staat uit)... Zou iemand dit kunnen bevestigen? Mijn OS is Windows XP Pro btw...
kijk zelf even zou ik zeggen:
X:\windows\hosts

de x is natuurlijk je harddisk met OS
en de hosts file heeft idd geen extensie
dit staat er standaard in bij mij:
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost

• Attilla
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 09:27:
[...]

Als je gewoon zelf in je hosts file kijkt, dan zie je zelf dingen staan die er niet thuis horen en dan maak je eerst een kopie van de oude file, haal je de dingen weg en dan kijk je of het probleem opgelost is of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu helaas op werk... Maar ik zal vanavond ff die host file checken... Alles draait verder als een trein dus ik neem idd aan dat dat het probleem is... Als ik die host file wijzig dan krijg ik zeker gemekker met kazaa-lite dan? Nouwja goed dat prog kan er toch af emule is veel beter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tot vanavond kan ik die host file niet checken maar is er toevallig iemand die exact dit probleem heeft gehad en het kan bevestigen? Thanks :)

• Attilla
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 10:43:
Tot vanavond kan ik die host file niet checken maar is er toevallig iemand die exact dit probleem heeft gehad en het kan bevestigen? Thanks :)
Het is niet nodig om je topic al zo snel omhoog te kicken.
Dit is pas gewenst na 24uur.

Je heb nu een optie waar je naar kan kijken thuis en dit is echt niet een probleem wat dagelijks bij iedereen voorkomt, dus iemand die dit exact kan bevestigen zal je nooit vinden. Gewoon ff wachten tot je thuis ben en dan kan je kijken of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 21 January 2003 @ 10:55:
[...]

Het is niet nodig om je topic al zo snel omhoog te kicken.
Dit is pas gewenst na 24uur.

Je heb nu een optie waar je naar kan kijken thuis en dit is echt niet een probleem wat dagelijks bij iedereen voorkomt, dus iemand die dit exact kan bevestigen zal je nooit vinden. Gewoon ff wachten tot je thuis ben en dan kan je kijken of het werkt.
Excuses dan... Ik heb alleen hekel aan dat soort kleine probleempjes enzo... Ik zal vanaaf wel ff die hostfile checken en posten wat het resultaat is...

Verwijderd

ffies in NL nog:
Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.

Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.

Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen gescheiden te zijn door ten minste één spatie.

Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.

Bijvoorbeeld:

102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost... er stond idd wat in die hosts file :) Thanks voor de antwoorden...
Pagina: 1