Toon posts:

Bandwidth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers Gebruikers.

Weten jullie misschien hoeveel bandwidth er word gebruikt door een clientgamer naar de Gameserver(internet).

En is er een berekening voor om te kijken als de verbinding het aan kan?

Want ik ik krijg te horen dat er op de Gameserver Te veel last hebben van lag tewijl ze een lage ping hebben. ik draai 2 games op een server (Medal of Honor:AA ; Counter-strike) bij de Public,met de Mohaa 18 man en Counter-strike ook 18 man.

Systeem:
Cpu: Pentium 733mhz
Memory: 654 mb
Hard drive: 40 GB 7200 rpm Maxtor
Network card 10/100mb

Alvast bedankt. :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gaat dat over jje internetverbinding?

Verwijderd

ik weet alleen wat van MoHaa
daar weet ik van dat je geen 18 man gaat trekken op een kabel of standaard ADSL accountje (6 man zal beter lopen, meer zou ik niet doen)

en draai je deze servers tegelijk :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit is afhankelijk per spel. :)
Uit mijn hoofd staat bijvoorbeeld in het boekje van UT2K3 dat 34kbit per speler aangeraden is.

Maar ik neem aan dat je die server gewoon op een netwerk zelf draait ?
Want je geeft verder niet aan wat voor internet verbinding je heb.
Dan is deze server voor 18 man wel genoeg, maar ik betwijfel of het nog echt lekker gaat werken bij 2 spellen. De enige manier waarop je het echt zeker kan weten is door het uit te proberen.:)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Volens mij mag je voor CS uitgaan van zo`n 3 kB/s (tijden geleden dat ik met een CS gameserver ben bezig geweest dus kan ondertussen anders zijn)

Ik denk dat je in de omega search zeker wel wat kunt vinden hierover.

begroeten/bedanken e.d. is niet nodig, we houden zo ook wel van je :>

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
De Server verbinding is een 100mb lijn op de UT

Verwijderd

Topicstarter
Maar het raare is dat de ping gewoon rond de 30 blijft op de server en ik heb ze van Aus. en Usa en nog een paar landen er in zitten en die hebben een ping rond de 50 maar elke keer hebben ze een lag dat is het raare er van want ik dacht dat het aan de netwerk kaar kan liggen dus was ik op zoek naar de uplink naar de server door de client.

Verwijderd

die stats van de pc, is dat van de pc waar beiden spellen op draaien?

misschien dat de UT er een lag inbouwd, juist zodat je ze niet kan gebruiken voor gameservers

Verwijderd

Misschien dat je het dan toch in de hardware moet zoeken.

Maak je wel dedicated servers aan ipv 'serve and play' :?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Counter-Strike neemt ongeveer 1,5 kB/s upstream en 1,5 kB/s downstream. Probeer maar uit met DU-meter. Om het ruim aan te houden zou ik dus 2 kB/s up en down reserveren; dat is dus 16 kbit up en 16 kbit down. Op een full duplex 100 mbit lijn kun je dus duizenden users huisvesten voor CS :)

[ Voor 53% gewijzigd door Bergen op 21-01-2003 09:49 . Reden: prutserrrr ]

Verwijderd

Misschien trekt je processor het gewoon niet waardoor er wel een lage ping is maar het spel zelf "schokken" gaat vertonen...

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk dat het aan de Broadcast licht ?
want dat had ik ook gehoord dat het daar aan kan liggen zo ja wat kan ik er aan veranderen dat de server het goed doen.

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Persoonlijk denk ik eerder dat de server het zelf niet trekt (er vanuit gaande dat de internet verbinding voldoende bandbreedte levert). Lag gegenereerd doordat de server het niet aan kan, is denk ik net zo erg dan lag door het netwerk/internet.

Verder kun je eens kijken of de spelers last hebben van packet loss (dit staat los van de ping).

Verder kun je eens kijken op de verschillende forums van de spellen zelf. Meestal is hier wel veel informatie te vinden over het draaien van een server en het beheer ervan.

Verwijderd

Topicstarter
Raar want de server heeft eerder op de lan gedraait met 5 server er op?
snap ik niet dat hij het niet aan kan

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 10:01:
Raar want de server heeft eerder op de lan gedraait met 5 server er op?
snap ik niet dat hij het niet aan kan
Vaak ligt de lag aan 3 dingen:

- hoge pings
- veel packet loss
- onvoldoende capaciteit hardware

Je hebt zelf al aangegeven dat de spelers geen hoge ping hebben, dus dat valt eigenlijk af (ik zou toch ff pingen en tracen vanuit verschillende locaties om een beetje een beeld te vormen).

Packet loss kun je meestal opsporen via het spel zelf (in CS iets van net_graph 5 ?).

Als er vroeger 5 servers hebben gelopen op die bak, dan zal het de hardware ook wel niet zijn denk ik (post hier toch maar ff de specs van die bak, geeft ons ook een idee).

Dan denk ik zelf aan packetloss als je het zo bekijkt :)

Ik zou denk ik ff met een paar spelers het traject nagaan vanaf hun computer tot aan de server en kijken waar de lag zich voordoet.

Hebben alleen spelers uit bepaalde locaties dit ? Doet dit zich ook voor als je maar
1 server draait ? Begint het pas vanaf een bepaald aantal spelers ?

[ Voor 1% gewijzigd door ProgrammerX op 21-01-2003 10:21 . Reden: Typo ]

Pagina: 1