Ik heb steeds moeite gehad met winXP installeren en gisteren kwam ik er achter dat mijn PC wat stroom liet lopen
Ik dus ff de boel simpel geaard. Nu is mijn vraag kan het zo zijn dat mijn winXP (sloomheidsproblemen e.d.) verdwenen omdat ik geaard heb? En heeft dat niet aarden effect op mijn hardware?
Verwijderd
Uiteraard is dat mogelijk
ik heb zelf ook al eens zwaar ellende gehad met een pc die op een niet geaard stopcontact zat
(netwerkkaart wilde niet connecten op 100 m/bit en deed niks anders dan broadcasten)
Hardwareprobs is bijna standaard met ongeaarde stopcontacten
ik heb zelf ook al eens zwaar ellende gehad met een pc die op een niet geaard stopcontact zat
(netwerkkaart wilde niet connecten op 100 m/bit en deed niks anders dan broadcasten)
Hardwareprobs is bijna standaard met ongeaarde stopcontacten
Verwijderd
ik heb ooit eens gehad dat mijn dvd-rom niet werkte, na een paar minuten liep hij vast. computer geaard en een andere voeding deed wonderen (350W ipv 300W).
dus ja, dat kan. hoeft natuurlijk niet
dus ja, dat kan. hoeft natuurlijk niet
Dat ligt er heel erg aan, ik zelf heb nooit problemen mogen ondervinden "klopt af" met mij pc op een niet ge-aard stopcontact. Ik woon in een oud huis en aarding is nou niet bepaald overal aanwezig. Maar de kans op rare problemen op een niet geaarde PC is wel verhoogd.
Semi-off-topic: Een bijkomend voordeel is dat je 9v/d 10 keer helderder en scherper geluid krijgt, ongeaarde pc's brommen, ruisen, en zoemen veel meer
.
Wat versta jij onder de duidelijke term "sloomheidsproblemen".... Stabiliteitsproblemen als gevolg van brakke voeding / spanningspieken en dalen kan ik me nog voorstellen.
de betaler vervuilt
Klopt mijn monitor deed af en toe heel hoog piepen, als ik dan de kast en de kachel aanraakte was het over totdat er verleden week een beetje stroom op zat, dus ff geaard d.m.v de Hotsynccable van m'n palmtopJ!M!B schreef op 21 januari 2003 @ 08:24:
Semi-off-topic: Een bijkomend voordeel is dat je 9v/d 10 keer helderder en scherper geluid krijgt, ongeaarde pc's brommen, ruisen, en zoemen veel meer.
Nou het duurde opzich al heel lang voordat het opgestart was, en als ik eenmaal iets kon doen dan duurde het haast 1 a 2 minuten voordat IE bijv. geopend was. Daarna deed ie het wel gewoon, maar zo ging het met alle progs. , installeren duurde ook al 120 minuten. Ik denk dat dit het is of mijn mobo,mem,HDDGA!S schreef op 21 januari 2003 @ 08:24:
Wat versta jij onder de duidelijke term "sloomheidsproblemen".... Stabiliteitsproblemen als gevolg van brakke voeding / spanningspieken en dalen kan ik me nog voorstellen.
Verwijderd
Yep! is heeeeel goed mogelijk!
Heb zelf op die manier ook een probleem met instabiliteit eens opgelost.....
Bleef op de meest gekke momenten hangen, was soms ook niet vooruit te branden....
Kreeg argwaan toen ik er eens een stekker uittrok en de vonken zag overspringen....
Er was maar een "lek-spanning" van ca. 90-92 volt

Aarde-draad door de pijpen getrokken nieuwe wcd dozen er op en alle problemen waren opgelost......
Heb zelf op die manier ook een probleem met instabiliteit eens opgelost.....
Bleef op de meest gekke momenten hangen, was soms ook niet vooruit te branden....
Kreeg argwaan toen ik er eens een stekker uittrok en de vonken zag overspringen....
Er was maar een "lek-spanning" van ca. 90-92 volt
Aarde-draad door de pijpen getrokken nieuwe wcd dozen er op en alle problemen waren opgelost......
Hoeveel procent kans dat het opgelost is? Ik heb geen zin om alles te moet formateren
Pagina: 1