Toon posts:

[Flash MX] Problemen bij gotoAndStop() functie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met de gotoAndStop() functie. De situatie is als volgt: Ik heb twee scenes: een preloader en main. In de main scene heb ik een drop down menu. Deze drop down menu is een graphic symbol dat meerdere buttons bevat en een onzichtbare button om de drop down menu weer te laten verdwijnen. De buttons zijn niet direct op de stage gepositioneerd, maar eerst in een grafisch symbool en het grafisch symbool heb ik op de stage gezet.

structuur:
"main (scene)" bevat "Drop Down Menu (graphic symbol)"
"Drop Down Menu (graphic symbol)" bevat "Button 1" en "Button2" en "Button 3" en "Invisible Button"

Alleen elke keer als ik over de onzichtbare button ga met de volgende action code onder hit:

code:
1
2
3
on (rollOver) {
    gotoAndStop(2);
}

dan gaat deze naar de preloader scene en niet naar frame 2 in main. gotoAndStop("main", 2) werkt ook niet. Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt

Verwijderd

maak gebruik van framelabels ipv framenummers

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook geprobeerd, bijvoorbeeld zoals gotoAndStop("start") maar dan gebeurt er ook hetzelfde. |:(

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Flash ActionScript:
1
2
3
4
on (rollOver) {
    prevFrame();
    gotoAndPlay(2);
}

en volgende keer ff de moeite nemen om de handleiding te lezen....

[ Voor 2% gewijzigd door oh,when? op 21-01-2003 10:47 . Reden: spelvout ]

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
oh welke handleiding is dat dan, want dat werkt namelijk ook niet. Waarom zou je eerst een prevFrame() willen doen??

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

- dat is de flash handleiding...dat boek wat je erbij krijgt.
- en als het niet werkt, post dan wat meer info...kheb hier precies eenzelfde soort movie gemaakt:

- 2 scene's, 1 preloader genoemd en 1 main
- in main zit een MC met 3 'buttons' met daarbovenop een invisible button

zoals boven beschreven....nu dat werkt bij mij perfect. Een prevframe zou evt een oplossing kunnen zijn omdat de playhead zich bevond in de scene erna...maar goed..scenes zijn zowiezo achterhaald dus kga ook geen moeite hier meer aan besteden...kben ook geen persoonlijke helpdesk namelijk. ga eens kijken op een beginnersforum....

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47

Pelle

🚴‍♂️

Even tussendoor: solarize1966, ik kan de reactie van oh,when? goed begrijpen als ik naar je post-history kijk. Zo te zien kom je hier alleen maar om vragen te stellen, en niet om anderen te helpen, en daar worden we hier niet echt heel blij van.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Pelle heeft gelijk
maar kan je niet gewoon gotoandplay gebruiken en in je frame waar je heen moet een stopfunctie inbouwen?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
in ieder geval bedankt voor de moeite

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

oh,when? schreef o.a. op 21 January 2003 @ 11:29:
...scenes zijn zowiezo achterhaald dus kga ook geen moeite hier meer aan besteden...
Heb je wat URL's waar ik meer over bovenstaand kan lezen? Of een toelichting ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

of zet anders in je control-menu de playback op 'loop'

Stoer; Marduq

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

BtM909 schreef op 21 January 2003 @ 13:40:
[...]

Heb je wat URL's waar ik meer over bovenstaand kan lezen? Of een toelichting ;)
ja hoor...scenes bestaan namelijk niet voor een SWF, en zijn er alleen maar bedoeld voor de Flash IDE, dus voor authoring. Bij het compilen worden scenes gewoon omgezet en aangegeven als einde van een lange timeline...

Flash ActionScript:
1
gotoAndPlay("preloader",3);

Bovenstaande voorbeeld vertaalt naar:

Flash ActionScript:
1
2
3
4
  frame 10
    gotoFrame 2
    play
  end // of frame 10

wat dus aangeeft dat de compiler gewoon alle 'scenes' vertaald naar framenummers. Geeft ook tevens de verklaring dat je geen dynamische scenes via Actionscript kan aangeven, want die bestaan namelijk niet. Scenes zijn overbodig en alleen maar nuttig voor de Flash IDE.

[ Voor 5% gewijzigd door oh,when? op 21-01-2003 15:05 ]

Pagina: 1