Nieuwe Partitie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:41
heeft iemand enig idee waarom ik geen partitie aan kan maken? zodra ik die 19.27GB Unallocated rechts aanklik, is "New Partition" lichtgrijs :'( Why?? bij die 3.42GB Anallocated lukt het dus wel |:(

Afbeeldingslocatie: http://home-3.tiscali.nl/~freekweb/HDD.JPG

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-03 15:00
Je kunt maximaal 4 primaire partities aanmaken. Je moet eerst eentje weggooien, dan één grote secundaire partitie maken met een aantal logische station daarin.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marcj schreef op 21 januari 2003 @ 01:59:
Je kunt maximaal 4 primaire partities aanmaken. Je moet eerst eentje weggooien, dan één grote secundaire partitie maken met een aantal logische station daarin.
of je kan je schijf converteren naar dynamic disk, dan zit er geen limiet aan. (of in ieder geval praktisch gezien niet) echter dan spreek je niet over partities maar over volumes.

ik snap trouwens nooit wat mensen met zoveel partities moeten. 1 voor je OS en 1 voor je data is toch zat zou ik zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door smvs op 21-01-2003 02:13 ]

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:02

MaNdM

1000-dingen-doekje

smvs schreef op 21 January 2003 @ 02:11:
[...]

of je kan je schijf converteren naar dynamic disk, dan zit er geen limiet aan. (of in ieder geval praktisch gezien niet) echter dan spreek je niet over partities maar over volumes.

ik snap trouwens nooit wat mensen met zoveel partities moeten. 1 voor je OS en 1 voor je data is toch zat zou ik zeggen.
Ooit wel eens gedacht aan meerdere OS'en? ;)

Tenminste ik ga er even vanuit dat dat het doel is van deze vele partities...

To be determined...

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:41
MaNdM schreef op 21 January 2003 @ 09:39:
[...]

Ooit wel eens gedacht aan meerdere OS'en? ;)

Tenminste ik ga er even vanuit dat dat het doel is van deze vele partities...
Ja, wel eens aan gedacht, maar dat is dus niet de bedoeling. Draai maar 1 OS op dit systeem ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Convoy op 21-01-2003 11:17 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb maar 1 voordeel aan verschillende partities: defraggen. Bijvoorbeeld ene partitie is minder fragged dan andere. Met 1 groot stuk moet je alles defraggen en kost dus meer tijd dan 4 kleinere. Met analyse bekijk je ze en je kan bepalen welke defragged moet worden. Het is ook eerder klaar als je alleen ene kleine (die je veel schrijft) defragt en rest hoeft niet.

Dataverlies wordt ook kleiner met meerdere partities. Met 1 groot stuk verlies je meer. (behalve als hd stuk is, ben je tuurlijk alles kwijt)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
even een vraag tussen door:
ik zie dat het of winxp is of win2k. als je opdeelt in partities weet je dan zeker dat je data niet verloren gaat.
Er zijn hier nog al meningsverschillen over.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Reply op Rody
Je bent nooit zeker van dat je dat niet verloren gaat, dus altijd belangrijke data backupen als je iets aan je partities gaat veranderen.
als je diskmanagement van windows gebruikt om partities te veranderen ben je je data kwijt die er opstaat.
Als je partition magic gebruikt kun je de data behouden, maar gaat ook niet altijd goed.
Pagina: 1