Toon posts:

Q1 laatste kwartaal SDR-SDRAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu thuis dus heb de link niet bij me, maar ik las vanmiddag op mijn werk dat dit het laatste kwartaal is voor de prductie van SDRAMM zou dat echt kunnen kloppen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 01:34 . Reden: taalvoud ]

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54
nieuws: SDR SDRAM-platforms hebben nog één kwartaal te gaan

Dit kan ik vinden uit de frontpage. Dan moeten we toch nog zeker 2 maanden hebben te gaan? Plus dat er nog wel redelijke voorraden liggen overal. Ik zou het wel vreemd vinden als ze echt zo met de productie hiervan stoppen. In de winkel waar ik werk word los nog steeds vreselijk veel sd-ram dimmetjes verkocht.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Lijkt me onzin, er worden nog steeds talloze systemen met SD-Ram verkocht en je kunt mij echt niet wijsmaken dat die voorraden zo groot zijn dat ze voor de komende 10 jaar genoeg hebben (upgrades etc... EDO/ FP geheugen is nog steeds verkrijgbaar).

|Specs|

Verwijderd

Zou ik een vreemde move vinden...het grootste gedeelte van de PC-bezitters draait nog steeds een PC met EDO- of SDRAM, en het zijn slechts de nieuwverkochte PCs en de tweakers die DDR gebruiken. Het zou dus behoorlijk dom zijn de productie van SDRAM ineens stop te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Marcj schreef op 21 January 2003 @ 01:36:
nieuws: SDR SDRAM-platforms hebben nog één kwartaal te gaan

Dit kan ik vinden uit de frontpage. Dan moeten we toch nog zeker 2 maanden hebben te gaan? Plus dat er nog wel redelijke voorraden liggen overal. Ik zou het wel vreemd vinden als ze echt zo met de productie hiervan stoppen. In de winkel waar ik werk word los nog steeds vreselijk veel sd-ram dimmetjes verkocht.
Ja ik bedoel maar. (Thanx voor een link)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
ja, boeie sdram zal zeker nog een lange tijd te koop zijn

denk alleen wel dat het hierdoor niet goedkoper zal worden

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 01:39:
[...]

Ja ik bedoel maar. (Thanx voor een link)
Ik denk trouwens dat bedoelt wordt dat er geen platformen met SD-RAM erop meer worden verkocht, maar de SD-RAM productie zal nog wel ff doorgaan. Daarvoor is gewoon nog veel te veel vraag. (Vooral met Windows XP die nogal wat geheugen vraagt gaan veel mensen dat upgraden)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Korn21 schreef op 21 januari 2003 @ 01:36:
Lijkt me onzin, er worden nog steeds talloze systemen met SD-Ram verkocht en je kunt mij echt niet wijsmaken dat die voorraden zo groot zijn dat ze voor de komende 10 jaar genoeg hebben (upgrades etc... EDO/ FP geheugen is nog steeds verkrijgbaar).
wij douwen zelfs in de traagste duron of celeron tegenwoordig DDR hoor. Volgens mij verkopen de grote OEMs ook al geen sdram meer.

sdram zal echter nog lang nodig zijn als upgrade.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 01:34:
Ik ben nu thuis dus heb de link niet bij me, maar ik las vanmiddag op mijn werk dat dit het laatste kwartaal is voor de prductie van SDRAMM zou dat echt kunnen kloppen?
:?

Tot nader orde is SDRAM (vanwaar die tweede M?) de populairste geheugensoort en er is geen teken van afname. SDRAM beheerst zo'n 95% van de geheugenmarkt, met name in z'n DDR variant. De toekomst voor SDRAM is met DDR-II SDRAM ook veilig. Of bedoel je misschien dat SDR-SDRAM productie stopt :? :+

Dat zou nog kunnen, maar generaliseer niet- er is meer SDRAM dan SDR alleen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ff de topictitle aangepast; SDRAMM is niks ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Wat wel belangrijk is dat de prijzen (net zoals van EDO) binnenkort dan weer gaan stijgen, omdat het aanbod niet meer zo belachelijk groot zal zijn. Hopelijk gaat DDR-SDRAM dan wel weer wat dalen, want dat is zeker in verhouding tot SDR-SDRAM erg duur!

You can't have everything. Where would you put it?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Dan moet ik toch maar eens wat geheugen gaan bunkeren voor mijn bx'jes :Y)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Zelfs bij de dynabite verkopen ze nog pentium 4 machines met SDram ;)

Dus het zou nog wel ff blijven bestaan.

Ikzelf verkoop ook in een computer winkel, bijna alleen maar sdram, ddr vrij weinig, enkel bij nieuwe systemen.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Misschien dat de chippies er inderdaad uitgaan maar dan kunnen we nog steeds SDR modules gemaakt worden(en zelfs goedkoper), aldus het artikel

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik had geloof ik ergens gelezen dat ze binnenkort SDR reepjes gaan maken met DDR chips erop omdat dat inmiddels vrijwel goedkoper is?

[edit]Ja dus... Zie linkje in de post hierboven :+

[ Voor 17% gewijzigd door Moartn op 21-01-2003 11:42 ]

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09
Luxx schreef op 21 januari 2003 @ 10:56:
Misschien dat de chippies er inderdaad uitgaan maar dan kunnen we nog steeds SDR modules gemaakt worden(en zelfs goedkoper), aldus het artikel
J, dat word binnenkort dus weer goedkoop geheuge plukke ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1