Terratec EWX 24/96... joystick?

Pagina: 1
Acties:

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:27
Ik sta op het punt om deze kaart aan te schaffen (de Terratec EWX 24/96 dus), maar ik zou graag van iemand (die de kaart ook daadwerkelijk heeft) willen weten of de MIDI-aansluiting ook geschikt is om een joystick op aan te sluiten.

Heeft iemand met deze kaart dit daadwerkelijk geprobeerd?

op de Terratec site staat slechts dat het ding geschikt is voor hun MIDI-interface en de PhonoBox o.i.d., en via Google kom ik tegenstrijdige berichten tegen... :(

Wie heeft de kaart en kan mij met praktijkervaring uitsluitsel geven?

Verwijderd

Ik kan je hier geen uitsluitsel over geven in de vorm van ervaring.

Maar heeft je moederbord geen standaard Joystick aansluiting.

Misschien is een mailtje richting terratec een idee? Anders langs een Computerzaak waar ze hem aangesloten hebben

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:27
Mijn moederbord heeft geen on-board geluid, anders kon ik inderdaad de game-poort inschakelen. Nu wordt dat helaas misschien wel een goedkope 2ehands PCI-128 o.i.d.

Een mail naar Terratec is inderdaad een idee, stom dat ik daar nog niet aan gedacht had |:(

Maar als mensen in de tussentijd wel hun ervaringen kunnen delen: graag :)

Verwijderd

ik heb de ewx 24/96 maar mn joystick heeft usb, dus kan het helaas niet testen

er zijn verloopstukken in de handel van joystick na usb

en in de handleiding staat, het is eigenlijk niet bedoeld voor joystick, maar alleen voor midi of zoiets.

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 15:35
ja het klopt dat de terratec geen joysticks ondersteund
zoals might al zei het staat in de handleiding en in windiows geeft hij ook niet aan dat er een dergelijke port is gevonden.
Dus er zit geen joystick op
Als je toch voor terratec wilt gaan kan je beter die dmx fire 24/96 nemen aangezien die de kwaliteit van een ewx 24/96 heeft maar de functionaliteit van een gewone geluidskaart(creative en zo). Ik heb zelf voor de emx gekozen omdat ik teweinig games speel en niet geintreseerd ben in joysticks en dergelijke. Als je toch voor deze kaart je maakt geen mispkoop tenzij je erg veel games speelt want de ondersteuning laat nog wat te wensen over. Terecht want daar voor is deze kaart niet bedoelt
Hoop dat je je keuze kan maken
Succes

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It