na upgrade VGA kaart zelfde problemen met 3d games e.d.

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:04
ik zit dus nu echt met m'n handen in m'n haren want ik weet het echt niet meer .

probleem , ik kan geen enkele 3d game draaien of het systeem reboot of slaat vast .
games als GTA3 , age of mytology , max payne allemaal lopen ze vast .

wat wel draait is soldier of fortune .

mischien windows xp de boosdoener .
aangezien ik toch een dualboot wilde een format en een mooie schone instalatie .

dus veel zoeken en veel lezen , kom ik er op uit dat mn grafische kaart wel eens voor problemen zou kunnen zorgen .

zie ook : gf Ti 4200 maar welke :? grote search

dus een P.O.F. GF4 Ti 4200 64mb 3,3ns gekocht .

die is afgelopen vrijdag binengekomen , ingebouwd , drivers van cd geinstaleerd , netjes boekje gevolgd , oude drivers met destroyer er af gehaald .

alles weer op zn plaats gezet .

en maar eens een madonion benchmark draaien .
zelfde probleem , loopt vast bij 2de benchmark

ok! GTA3 erin kijken wat die doet ?

loopt ook vast bij eerste 2 seconden ( heb origineel )

dan maar een bios reset kijken of dat helpt ?

ook geen succes .

ik heb nu 12 WHQL gecerificeerde drivers geprobeerd , allemaal met hetzelfde resultaat .
temps ligt het ook niet aan 43 stressed kast 24 stressed .

ik weet het niet meer .

lijstje hardware :

mobo : Abit KT7E
proc : TB1400
VGA : Point of view GF4Ti 4200 64 ( 250 / 500 )
HD :2 x maxtor ( 40 & 80 )
mem : 1 x 512 2 x 128 mb SDram ( geheugen test = geen problemen )
voeding : enermax 350 W

[ Voor 8% gewijzigd door talin op 21-01-2003 00:44 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:37
Persoonlijk zou ik nog steeds denken aan het geheugen. Welk merk heb je? En heb je wel getest met bijvoorbeeld maar één van de drie bankjes?
Anders zou het in de chipset van het moederbord kunnen zitten. Heb je ook al nieuwe via-drivers geprobeert (KT7E is toch Via KT133A chipset?)

• talin
Marcj schreef op 21 januari 2003 @ 00:45:
Persoonlijk zou ik nog steeds denken aan het geheugen. Welk merk heb je? En heb je wel getest met bijvoorbeeld maar één van de drie bankjes?
Anders zou het in de chipset van het moederbord kunnen zitten. Heb je ook al nieuwe via-drivers geprobeert (KT7E is toch Via KT133A chipset?)
geheugen zit er vanaf vorige week dinsdag in ( is nieuwe geheugen , zo uit de doos )

via 4 in 1 heb ik vanmorgen ook nog gedownloadd type : 443_1 en gedraaid .

ik wil nu nog een x proberen met alleen die 512 mb Sdram , kijken of dat helpt .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Marcj
talin schreef op 21 januari 2003 @ 00:48:
[...]

geheugen zit er vanaf vorige week dinsdag in ( is nieuwe geheugen , zo uit de doos )

via 4 in 1 heb ik vanmorgen ook nog gedownloadd type : 443_1 en gedraaid .

ik wil nu nog een x proberen met alleen die 512 mb Sdram , kijken of dat helpt .
Nieuw geheugen wil niets zeggen. Zo uit de doos ook niet echt. Het gaat om het merk. Een goed stuk geheugen is uitgebreid getest (en daardoor ook wat duurder) en maakt geen fouten. Ik heb zelf wel meegemaakt dat een PC door goedkoop geheugen gewoon willekeurig vastliep. En dat niet één keer, maar gewoon 20% van die goedkope dimmetjes heeft dat probleem.

• talin
Marcj schreef op 21 January 2003 @ 00:53:
[...]

Nieuw geheugen wil niets zeggen. Zo uit de doos ook niet echt. Het gaat om het merk. Een goed stuk geheugen is uitgebreid getest (en daardoor ook wat duurder) en maakt geen fouten. Ik heb zelf wel meegemaakt dat een PC door goedkoop geheugen gewoon willekeurig vastliep. En dat niet één keer, maar gewoon 20% van die goedkope dimmetjes heeft dat probleem.
ok heb dus net even gekeken , het is Mtec pc133 geheugen , nu zit er alleen die dimm 512 in .
het maakt geen verschil ook nu loopt 3dmark vast bij 2de benchmark .

Verwijderd

windows XP al opnieuw geinstalleerd?
zou ik zowiezo even proberen als 't geheugen niet de boosdoener is..

misschien is je core van je cpu afgebrokkeld? je weet maar nooit....

• Marcj
talin schreef op 21 januari 2003 @ 00:58:
[...]

ok heb dus net even gekeken , het is Mtec pc133 geheugen , nu zit er alleen die dimm 512 in .
het maakt geen verschil ook nu loopt 3dmark vast bij 2de benchmark .
En die 128Mb's?? Mtec zegt me niet zo 123 wat, maar het hoeft niet persé slecht geheugen te zijn (wie kent Transcend bijvoorbeeld? Is echt kwaliteits geheugen hoor ;)).

edit: Bedenk me nog iets: Loopt hij echt alleen vast tijdens games? Of ook bijvoorbeeld als je ander zwaar rekenwerk aan het doen bent?

[ Voor 17% gewijzigd door Marcj op 21-01-2003 01:04 . Reden: typo's ]

• talin
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 01:01:
windows XP al opnieuw geinstalleerd?
zou ik zowiezo even proberen als 't geheugen niet de boosdoener is..

misschien is je core van je cpu afgebrokkeld? je weet maar nooit....
ja , ik heb XP kort geleden opnieuw geinstaleerd .

core van mn cpu afgebrokkeld :?
ik heb hier een hele verzameling CPU's liggen en als er ook maar een micrometer core afbrokkeld heb ik ondervonden dat je niet alleen 3d games niet kunt draaien maar ook meestal geen post screen krijgt .

• talin
Marcj schreef op 21 januari 2003 @ 01:02:
[...]

En die 128Mb's?? Mtec zegt me niet zo 123 wat, maar het hoeft niet persé slecht geheugen te zijn (wie kent Transcend bijvoorbeeld? Is echt kwaliteits geheugen hoor ;)).

edit: Bedenk me nog iets: Loopt hij echt alleen vast tijdens games? Of ook bijvoorbeeld als je ander zwaar rekenwerk aan het doen bent?
al mijn geheugen is M-tec ( een wonder ! maar waar )

hij loopt puur en alleen vast tijdesn gamen , afgelopen woensdag nog een DVD geript en een sVCD gemaakt en toen geen enkel probleem .

• Marcj
talin schreef op 21 January 2003 @ 01:06:
[...]

al mijn geheugen is M-tec ( een wonder ! maar waar )

hij loopt puur en alleen vast tijdesn gamen , afgelopen woensdag nog een DVD geript en een sVCD gemaakt en toen geen enkel probleem .
Tja, dan moet het toch of in je mobo of in je videokaart of in je drivers zitten die hier mee te maken hebben. Anders kan dan toch echt niet. Of misschien nog DirectX? Heb je al een update gedaan naar 9.0? Kan misschien helpen.

• talin
Marcj schreef op 21 januari 2003 @ 01:07:
[...]

Tja, dan moet het toch of in je mobo of in je videokaart of in je drivers zitten die hier mee te maken hebben. Anders kan dan toch echt niet. Of misschien nog DirectX? Heb je al een update gedaan naar 9.0? Kan misschien helpen.
directx 8.1 vanavond nogmaals van bijgeleverde cd gedraaid .

ik verdenk mn mobo nu ook ( en hij is zo mooi blauw :'( )

die upgrade naar directx 9 dat moet toch niet hoeven ??
maar ik sta nu overal voor open ( * talin is onderweg richting www.microsoft.nl )

• Marcj
talin schreef op 21 January 2003 @ 01:09:
[...]

directx 8.1 vanavond nogmaals van bijgeleverde cd gedraaid .

ik verdenk mn mobo nu ook ( en hij is zo mooi blauw :'( )

die upgrade naar directx 9 dat moet toch niet hoeven ??
maar ik sta nu overal voor open ( * talin is onderweg richting www.microsoft.nl )
Niet hoeven, maar misschien is één van de bestanden van Direct3D brak waardoor hij zo snel vast loopt.

• talin
ik heb wat nieuws .

ik probeerde net weer met al het geheugen erin en na boot direct weer 3dmark .

nu kreeg ik eindelijks een foutmelding :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/foutmeldinges.gif.gif

[ Voor 22% gewijzigd door talin op 21-01-2003 01:20 ]

• Marcj
Jeuh.. daar heb je dus ook niets aan :P
Maar krijg je nu steeds deze error ipv een vastloper? Dat is dan iig al een verbetering ;)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hoe warm wordt je pc, en hoeveel watt is je voeding, en hoeveel volt staat er op je 12 volt lijn.

Die hoeveel watt mag je negeren, tis al laat en dan lees ik niet zo goed...

[ Voor 35% gewijzigd door |sWORDs| op 21-01-2003 01:29 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Marcj
sWORDs schreef op 21 januari 2003 @ 01:28:
Hoe warm wordt je pc, en hoeveel watt is je voeding, en hoeving staat er op je 12 volt lijn.

De temps staan er ook al ;)
temps ligt het ook niet aan 43 stressed kast 24 stressed .
En als de voeding instabiel zou zijn zou hij ook op andere momenten er uit moeten knallen als hij zwaar belast wordt. Bijvoorbeeld tijdens kopiëren van de ene schijf naar de andere.

• talin
Marcj schreef op 21 januari 2003 @ 01:22:
Jeuh.. daar heb je dus ook niets aan :P
Maar krijg je nu steeds deze error ipv een vastloper? Dat is dan iig al een verbetering ;)
nee dus heb 3d mark nu weer 3 x gedraaid , en hij loop bij 2de bench dus weer vast ( terug naar desktop )

ik weet het niet meer .
maar wil niet opgeven ( heb broertje van vriendin battlefield , GTa3 max payne enz zien spelen met een GF3 500 en dat ziet er gewoon prachtig uit .... waarom lukt me dat nou niet ? )

ik heb er zelfs een fles chokomelk voor over om het voor elkaar te krijgen :)

• talin
sWORDs schreef op 21 January 2003 @ 01:28:
Hoe warm wordt je pc, en hoeveel watt is je voeding, en hoeveel volt staat er op je 12 volt lijn.

12v lijn is volgens mn digidoc en mn bios 12,18 a 12,16 v

ik heb voor fans en ccfl extra 2de voeding erin hangen dus op dei enermax zit puur alleen hardware ( mobo , hd's en cdrom speler )

• Marcj
talin schreef op 21 januari 2003 @ 01:31:
[...]

nee dus heb 3d mark nu weer 3 x gedraaid , en hij loop bij 2de bench dus weer vast ( terug naar desktop )

ik weet het niet meer .
maar wil niet opgeven ( heb broertje van vriendin battlefield , GTa3 max payne enz zien spelen met een GF3 500 en dat ziet er gewoon prachtig uit .... waarom lukt me dat nou niet ? )

ik heb er zelfs een fles chokomelk voor over om het voor elkaar te krijgen :)
Zie je misschien een mogelijkhied om aan een ander moederbord te komen? Liefst ook met een Via KT133 chipset. Dan kun je tenminste testen of het hier aan ligt.

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Aaaah welkom in hell. die moederborden zijn zo kut om stabiel te krijgen.

Heb het hier een jaar over gedaan om hem stabiel te krijgen, en eindelijk hij loopt.
Je kan is de BIOS goed doorspitten en een paar dingen beste disabelen..quote hieronder:

Try setting "System Performance settings" to "Normal".

"AGP fast Write" may cause trouble - try disabling it.

Disable "Byte Merge"

Set the "SDRAM Configuration" to "Manual" and use slower (=higher) Values.

Try setting "Memory Data Drive" and / or CAS # Drive to "Strong"

Of te wel, probeer wat uit met je geheugen instellingen in je BIOS..

Kijk maar is hier voor verdere info over deze moederborden..
http://www.a7vtroubleshooting.com/
http://www.viaarena.com

• talin
Marcj schreef op 21 januari 2003 @ 01:33:
[...]

Zie je misschien een mogelijkhied om aan een ander moederbord te komen? Liefst ook met een Via KT133 chipset. Dan kun je tenminste testen of het hier aan ligt.
phoeh ! dan zou ik moeten zoeken maar niet zo 123 , mischien dat broertje van vriendin wat heeft liggen .
buurman ?
die moederborden zijn zo kut om stabiel te krijgen.

Heb het hier een jaar over gedaan om hem stabiel te krijgen, en eindelijk hij loopt.
Je kan is de BIOS goed doorspitten en een paar dingen beste disabelen..quote hieronder:

Try setting "System Performance settings" to "Normal".

"AGP fast Write" may cause trouble - try disabling it.

Disable "Byte Merge"

Set the "SDRAM Configuration" to "Manual" and use slower (=higher) Values.

Try setting "Memory Data Drive" and / or CAS # Drive to "Strong"

Of te wel, probeer wat uit met je geheugen instellingen in je BIOS..

Kijk maar is hier voor verdere info over deze moederborden..
http://www.a7vtroubleshooting.com/
http://www.viaarena.com
eerst dat eerste richting printer en dan je urls doorlezen .

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Heb nog even gekeken wat ik exact heb veranderd in m'n BIOS en dat is het volgende:

PCI Master read cache : disabled
Delayed transaction : disabled
pci to dram prefetch : disabled
byte merge : disabled

of te wel, alles wat de southbridge van je moederbord corrupt kan maken met data
waardoor je die vastlopers kan krijgen.

Probeer dit is te disablen, en kijk dan even. Bij mij werkt het vanaf 2 maanden geleden vlekkeloos.

succes..

• talin
bl33d schreef op 21 januari 2003 @ 01:41:
Heb nog even gekeken wat ik exact heb veranderd in m'n BIOS en dat is het volgende:

PCI Master read cache : disabled
Delayed transaction : disabled
pci to dram prefetch : disabled
byte merge : disabled

of te wel, alles wat de southbridge van je moederbord corrupt kan maken met data
waardoor je die vastlopers kan krijgen.

Probeer dit is te disablen, en kijk dan even. Bij mij werkt het vanaf 2 maanden geleden vlekkeloos.

succes..
veranderingen doorgevoerd , geen enekele verbetering .
loopt nog steeds vast .

[ Voor 8% gewijzigd door talin op 21-01-2003 01:52 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Doet ie het nou in een ander OS ook? Aan de ene kant vermoed ik een driver probleem (niet van de videokaart, maar meer richting system drivers) aan de andere kant lijkt het wel een hardware probleem. Wat ook nog kan zijn is IRQ problemen, gooi eens wat USB controllers / LPT poorten / COM poorten uit.
Ook is opstarten met zo min mogelijk hardware natuurlijk een bekende "negative option" truc.

de betaler vervuilt

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Marcj schreef op 21 januari 2003 @ 01:30:
[...]

[...]

En als de voeding instabiel zou zijn zou hij ook op andere momenten er uit moeten knallen als hij zwaar belast wordt. Bijvoorbeeld tijdens kopiëren van de ene schijf naar de andere.
Dat is niet waar en de 12v lijn geeft vaak aan hoe het met je voeding gesteld is.

12v lijn is volgens mn digidoc en mn bios 12,18 a 12,16 v=perfect!

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 21-01-2003 01:54 ]

• Marcj
sWORDs schreef op 21 January 2003 @ 01:53:
[...]

Dat is niet waar en de 12v lijn geeft vaak aan hoe het met je voeding gesteld is.

12v lijn is volgens mn digidoc en mn bios 12,18 a 12,16 v=perfect!
Hoezo is dat niet waar? Als je twee harde schijven volop aan het kopiëren hebt belast je voeding waarschijnlijk meer dan met een videokaart. Tuurlijk kun je aan de 12v-lijn zien hoe stabiel je voeding is, maar hij knalt er hier alleen tijdens games eruit.

• talin
GA!S schreef op 21 January 2003 @ 01:48:
Doet ie het nou in een ander OS ook? Aan de ene kant vermoed ik een driver probleem (niet van de videokaart, maar meer richting system drivers) aan de andere kant lijkt het wel een hardware probleem. Wat ook nog kan zijn is IRQ problemen, gooi eens wat USB controllers / LPT poorten / COM poorten uit.
Ook is opstarten met zo min mogelijk hardware natuurlijk een bekende "negative option" truc.
andere OS nog niet geprobeerd ( schaam modus )

IRQ probeleem heb ik tijdje geleden ( ander topic over ditzelfde probleem ) ook al eens geopperd , werdt mij van alle kanten sterk af geraden , maar toch maar eens verandert door ACPI eruit te gooien .

toen kreeg elke hardware device opeens wel zn eigen IRQ maar gaf geen verandering tot resultaat .

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik had ook ooit dat probleem (met een Abit KT7A) en dat ging weg door de AGP speed op 2X te zetten i.p.v. 4X.

Dus probeer de AGP speed ns wat omlaag te zetten.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voedingsproblemen die zich zo consequent voordoen ben ik nog niet vaak tegen gekomen. Het bijna direct vastlopen van 3d apps/games zou ik toch eerst ergens anders zoeken.

de betaler vervuilt

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Lijkt me een goede methode. Doe eens cpu+256mb+hd+videokaart en de rest los.
Als ie fout gaat nog eens met 128 ipv 256 (* |sWORDs| blijft aan geheugen denken)
Nog steeds fout->leen ff een cpu en moederbord. Eerst cpu vervangen, helpt zelfs dat niet dan moederbord en wel ff opnieuw installeren indien deze een andere chipset heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 21-01-2003 02:05 ]

• Marcj
talin schreef op 21 januari 2003 @ 01:56:
[...]

andere OS nog niet geprobeerd ( schaam modus )

IRQ probeleem heb ik tijdje geleden ( ander topic over ditzelfde probleem ) ook al eens geopperd , werdt mij van alle kanten sterk af geraden , maar toch maar eens verandert door ACPI eruit te gooien .

toen kreeg elke hardware device opeens wel zn eigen IRQ maar gaf geen verandering tot resultaat .
Misschien iets anders. ACPI zou ik juist aanzetten onder Windows XP en PnP OS uit! Dit wil ook nog wel eens problemen geven, maar meestal is dat wel te zien aan uitroeptekens in je aparaatbeheer.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

GA!S schreef op 21 January 2003 @ 01:57:
Voedingsproblemen die zich zo consequent voordoen ben ik nog niet vaak tegen gekomen. Het bijna direct vastlopen van 3d apps/games zou ik toch eerst ergens anders zoeken.
Heb dit laatst nog gehad bij iemand met een 400 watt roepie roepie voeding die ook net een 4200 pov had gekocht. 550 watt merkvoeding en draaide 3d mark ineens als een zonnetje. d8en eerst dat het aan de videokaart lag, maar die deed het in mijn systeem perfect.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

talin schreef op 21 januari 2003 @ 01:56:
[...]

IRQ probeleem heb ik tijdje geleden ( ander topic over ditzelfde probleem ) ook al eens geopperd , werdt mij van alle kanten sterk af geraden , maar toch maar eens verandert door ACPI eruit te gooien.
Stond een heel uitgebreid artikel over de werking en problemen omtrent IRQ in de C'T van december. Daarin werd ook met klem gewezen op het feit dat eigenlijk alleen een nieuwe installatie als "standaard PC" het ACPI gebeuren kon voorkomen. Het simpelweg wegknikkeren van de driver en voor standaard PC kiezen in windows (al dan niet safe mode) is in de meeste gevallen niet afdoende en zou alleen maar leiden tot meer instabiliteit.
Maar goed, IMHO kun je dan beter 98 erbij zetten als je toch aan dergelijke ingrijpende acties denkt.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

sWORDs schreef op 21 January 2003 @ 01:59:
[...]

Heb dit laatst nog gehad bij iemand met een 400 watt roepie roepie voeding die ook net een 4200 pov had gekocht. 550 watt merkvoeding en draaide 3d mark ineens als een zonnetje. d8en eerst dat het aan de videokaart lag, maar die deed het in mijn systeem perfect.
Maar de symptomen van een brakke voeding zijn toch iets anders. Veel meer onverklaarbare vastlopers. Sporadischer en meer @ random. Uitsluitend vastlopen in 3d zou ik toch eerst ergens anders gaan zoeken.

de betaler vervuilt

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Marcj schreef op 21 January 2003 @ 01:30:
[...]

[...]

Een voeding die op zijn tenen draait geeft vaak een lager voltage. Hd's trekken niet zo veel, een videokaart/cpu wel. Een dit zijn precies de onderdelen die een powerdipje niet leuk vinden, hd's trekken zich daar niet zo veel van aan. Een kopie aktie is een lachertje voor een systeem 3dmark is een heel ander verhaal. Dus vandaar dat niet waar.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

GA!S schreef op 21 januari 2003 @ 02:02:
[...]

Maar de symptomen van een brakke voeding zijn toch iets anders. Veel meer onverklaarbare vastlopers. Sporadischer en meer @ random. Uitsluitend vastlopen in 3d zou ik toch eerst ergens anders gaan zoeken.
Zou je wel denken, echter tot 3 maal toe op exact dezelfde plek in 3dmark (auto die onder de robot door rijdt. Om het nog raarder te maken, systeem was dual boot xp en 98, en onder 98 crashed 3d mark niet. Nieuwe voeding en weg probleem. Raar maar waar.

• Marcj
sWORDs schreef op 21 januari 2003 @ 02:04:
[...]

Zou je wel denken, echter tot 3 maal toe op exact dezelfde plek in 3dmark (auto die onder de robot door rijdt. Om het nog raarder te maken, systeem was dual boot xp en 98, en onder 98 crashed 3d mark niet. Nieuwe voeding en weg probleem. Raar maar waar.
Zou je haast zeggen dat je per ongeluk tijdens het vervangen ergens tegen aan hebt gedrukt wat het probleem ook oploste.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Marcj schreef op 21 januari 2003 @ 02:06:
[...]

Zou je haast zeggen dat je per ongeluk tijdens het vervangen ergens tegen aan hebt gedrukt wat het probleem ook oploste.
Ja vast. |:(

• Marcj
Ik bedoel te zeggen: hij loopt op zo'n specifiek moment vast, dat kan niet aan een voeding liggen. Dat zei je zelf net ook. Daarom zeg ik zoiets stom.

Maar laten we weer ontopic gaan ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Marcj op 21-01-2003 02:11 . Reden: typo's ]

• talin
ik bedacht me net dat je dus kunt aanvinken wat je wilt benchmarken .
je kunt dus de eerste test er uit gooien .
gedaan .
dan krijg je die draak die doorloopt ie beide de lobby doorloopt ie beide , nature doorloopt ie beide dan die draaimolen , dan loopt het weer vast met dezelfde foutmelding als eerst .

moet er wel bij vertellen dat het heeel erg schokkerig is drops van 10FPS .

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Klinkt mij als IRQ problemen waarbij een device dezelfde IRQ lijn gebruikt als je videokaart en dus op momenten die drops voor zijn rekening neemt. Gooi eens wat USB controllers e.d. uit.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad met VIA kt133 en een ViperII Kaart onder Win2k en WinXP. Wilde met geen mogelijkheid booten. Echt van alles geprobeerd met laatste drivers etc.. tot ik ergens tegenkom dat VIA 4in1 versie 4.43 vaak instabiel bleek te zijn. Advies was: installeer versie 4.42.. En ja hoor, het werkte. Dus.. ik zou zeggen probeer het eens met versie 4.42 ipv 4.43. Heeft mij geholpen, misschien jou ook.. Veel succes ermee!!

• talin
ik heb nieuws !

er staat dus een dualboot op WIN98 en WIN-XP .

ik heb zonet de kale WIN98 een s opgestard en daar de driver ( volgens mij 30.11 ) geinstaleerd van cd .
3d mark 2001 SE erop draaien .

nou , nou nou IK heb nog nooit zoiets meegemaakt !
alles draaide vlekkeloos !

5096 points .

volgnes mij is het een XP probleempje lokaal op mijn pc , en wordt het morgne ( strax ) kijken of de spellen onder 98 willen draaien .

die versie 4.42 via drivers heb ik ook nog ergens die wil ik ook nog wel een x proberen .

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Het probleem is dus wel degelijk softwarematig. Ik zou toch zeker nog eens een blik op het IRQ verhaal werpen als ik jou was. Dat is toch ook een van de grote verschillen tussen 98 en XP.

de betaler vervuilt

• talin
ik heb te vroeg gejuigd !

onder WIN98 doorloopt 3dmark 2001se het systeem nu zonder problemen ,maar .....

GTA3 slaat net zo vast als vroeger .

nu zit er bij de VGA kaart serious sam , die fresh geinstaleerd en die draait zonder problemen , maar dat ziet er niet uit als een zware 3d game ( quote me if im wrong )

ik wil nog een aantal dingen proberen , GTA3 opnieuw instaleren , mischien dat de game nog gegevens gebrukt van de oude kaart en als dat niet wil helpen wil ik met mijn IRQ's bezig .

heb net een verhelderend gesprek gehad met een oud tweaker , en die heeft me heel wat tips gegeven omtrend IRQ's indelen .

meer nieuws volgd en tips zijn altijd welkom .

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:53
Moet jij me eens uitleggen waarom jij naar een site over Asus A7V serie moederborden verwijst?

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Pagina: 1