Toon posts:

Breedhoek lensje voor sony DV cam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een sony TRV 15 DV camera liggen, maar wil er meer mee..
Zo ben ik opzoek naar een (voorzet) lensje of iets, zodat je dat bolle filmeffect krijgt;

Afbeeldingslocatie: http://www.happyhardcore.nl/screenshot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.happyhardcore.nl/screenshot2.jpg

wie weet hoeveel mm lens zo'n lens moet zijn voor dit soort vertekeningen (iets minder extreem als de voorbeelden is ook goed); wat die lensjes kosten, en waar je die kunt krijgen.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 15:59
Die dingen heten visse-ogen of visoog, wat je wilt en zijn neem ik aan te halen bij de betere video- fotospeciaalzaak!

Verwijderd

Topicstarter
Dirtbiter schreef op 21 januari 2003 @ 00:39:
Die dingen heten visse-ogen of visoog, wat je wilt
Yep dat de ultime lensjes Fisheye lenzen zijn weet ik maar die zij A; niet te betalen en B; passen volgens mij niet op mijn camera :(

volgens mij moet er met een 20 mm lens ook al een aardige vertekening te krijgen zijn, of heb ik dat mis?

• mark_vb
  • Laatst online: 03-10-2025
Gewoon een lage kwaliteit groothoeklens kopen, die vervormen nogal sterk, en voor normaal filmen is dat een minpunt. Maar dat is als ik t goed begrijp precies wat je wil.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Dit zijn idd fish eye lenzen, maar voor zover ik weet zijn die toch wel redelijk prijzig....

20mm lenzen heb ik geen ervaring mee...

* STi kreeg ooit zo'n lens + camera van een oom die er niets meer mee deed :D

offtopic:
CKY3K RULES!!!

[ Voor 32% gewijzigd door STi op 21-01-2003 02:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
* STi kreeg ooit zo'n lens + camera van een oom die er niets meer mee deed :D
Zou je eens kunnen kijken hoeveel mm die lens is, en zou je misschien een screenshot kunnen plaatsen cq, mailen..

offtopic:
CKY3K RULES!!!

zekers! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 09:21 ]

• jHack
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 09:20:
[...]

Zou je eens kunnen kijken hoeveel mm die lens is, en zou je misschien een screenshot kunnen plaatsen cq, mailen..

offtopic:
CKY3K RULES!!!

zekers! _/-\o_
Je hebt volgens mij een echte fish eye nodig, met een breedhoek lens bereik je dit niet. Ik weet zo even niet hoeveel mm de mijne is, maar hij komt nog niet echt in de buurt helaas.

offtopic:
CKY3K bestaat niet B)

• mark_vb
  • Laatst online: 03-10-2025
jHack schreef op 21 januari 2003 @ 10:49:
[...]

Je hebt volgens mij een echte fish eye nodig, met een breedhoek lens bereik je dit niet. Ik weet zo even niet hoeveel mm de mijne is, maar hij komt nog niet echt in de buurt helaas.

offtopic:
CKY3K bestaat niet B)
CKY3K bestaat idd niet, dat moet gewoon CKY3 zijn B)

Maar mindere kwali groothoeklenzen geven wel degelijk een fish-eye vervorming (vrijwel allen behalve prijzige Century Optics) Lenzen blijven nou eenmaal dure dingen. Het beste zou je denk ik gewoon even naar de Combi ofzo kunnen gaan en daar een paar lensjes testen.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• jHack
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MarK_vB schreef op 21 januari 2003 @ 13:10:
[...]

CKY3K bestaat idd niet, dat moet gewoon CKY3 zijn B)

Maar mindere kwali groothoeklenzen geven wel degelijk een fish-eye vervorming (vrijwel allen behalve prijzige Century Optics) Lenzen blijven nou eenmaal dure dingen. Het beste zou je denk ik gewoon even naar de Combi ofzo kunnen gaan en daar een paar lensjes testen.
Ze geven wel iets vervorming ja(ik heb dus een hele goedkope), maar een fisheye lens is meer dan vervorming, anders kan je net zo goed een software filter gebruiken.

Verwijderd

Tja, ik heb zo'n lens voor mijn JVC camcorder in Singapore voor 30 piek gekocht. Natuurlijk niet zo goed als de origineel en schroefdraad paste ook niet dus een verloop ringetje ertussen, maar het werkt prima.

Nu kun je bijvoorbeeld in huis in een keer een hele kamer filmen. Geeft hele komische effecten vooral als er mensen in de hoeken van het beeld staan.
Pagina: 1