Relatieve snelheid verschillende projecten

Pagina: 1
Acties:

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik ben bezig met het maken van een ranglijst van de sterkste DC teams van de wereld. Omdat je klein moet beginnen ben ik begonnen met de sterkste DC teams van D.net.

Een eerste probeersel kun je hier vinden.

Wat ik wil doen is het meten van pure totale geleverde computerkracht. Vandaar dat ik ook oude projecten ga meenemen, voor deze is immers ook computerkracht geleverd!

De vraag is dan natuurlijk hoeveel de verschillende statseenheden van de projecten waard zijn. Wat is de verhouding in waarde tussen een RC5-72 block en een OGR-25 stats units.

Na enkele benchmarks kwam ik tot de conclusie dat een RC5-72 block ongeveer 10.8 keer zoveel waard is als een OGR-25 stats unit. Ik vraag me af in hoeverre dit universeel geldig is, of alleen voor mijn pc. Zijn er mensen met andere pc's die tests willen draaien hiertoe?

Ik draai dus zelf een AMD XP 1800+ met 256MB sdram.

Een aanverwante vraag is dit: Is een OGR-24 node net zoveel waard als een OGR-25 node? En is een RC5-64 key net zoveel waard als een RC5-72 key? Ik heb geen oude client die dit kan testen. Is er iemand die dit kan doen toevallig?

Alle commentaar op mijn project is overigens welkom.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 17:21
Dit lijkt me niet echt te doen. Bij een Pentium4 bijvoorbeeld zal de verhouding RC5/OGR heel anders liggen. Dit komt dat de P4 gewoon extreem traag is in RC5.
Bij andere project ligt het ook niet alleen aan de processor, maar ook aan de snelheid en hoeveelheid van het geheugen (SETI) of zelfs je internetverbinding (THINK toch?)

• Diadem
Een kleine uitleg over wat ik gedaan heb:

Ik heb met wget van de drie projecten die ik weergeef dus de overall top 100 teams gepakt en deze naar m'n harde schijf gesaved. Vervolgens heb ik met een c progsel hieruit 3x een lijst met 100 teams gemaakt, met elk een total en daily score (behalve voor RC5-64, daar leek de daily score me niet meer relevant). Daarna is het een kwestie van teams vergelijken, en matchende teams bij elkaar optellen.

Het weergeven getal is het aantal jaren dat het mijn pc (XP 1800+ dus) als deze 24/7 met 100% processorkracht aan dc rekent zou kosten om de totale output te behalen. Zoals je ziet poept DPC dus elke dag voor 5 jaar een pc kracht uit. En zijn we ook duidelijk de grootste daarmee.

Commentaar op en advies over mijn methode zijn welkom.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28
leuk initiatief _/-\o_
maar als je echt puur op d.net wilt toespitsen zou je eingelijk (hoe lastig dat ook gaat worden) ook RC5-56, DES-II-1, DES-II-2, DES-III en CSC moeten meenemen. Lijkt me onbegonnen werk :)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 17:21
Diadem schreef op 21 January 2003 @ 00:15:

Het weergeven getal is het aantal jaren dat het mijn pc (XP 1800+ dus) als deze 24/7 met 100% processorkracht aan dc rekent zou kosten om de totale output te behalen. Zoals je ziet poept DPC dus elke dag voor 5 jaar een pc kracht uit. En zijn we ook duidelijk de grootste daarmee.
Ik denk als je andere project erbij neemt dat we dan echt concurenten krijgen. ARS heeft dacht ik zelfs nog meer kracht. Alleen die voornamelijk in SETI en ECCp en Genome etc...

Verder vindt ik je initiatief super! :)

• Diadem
Marcj schreef op 21 January 2003 @ 00:14:
Dit lijkt me niet echt te doen. Bij een Pentium4 bijvoorbeeld zal de verhouding RC5/OGR heel anders liggen. Dit komt dat de P4 gewoon extreem traag is in RC5.
Bij andere project ligt het ook niet alleen aan de processor, maar ook aan de snelheid en hoeveelheid van het geheugen (SETI) of zelfs je internetverbinding (THINK toch?)
Maar hoeveel zullen de verhoudingen verschillen? Kijk, als je seti gaat draaien op een P4 2500 met 16 mb intern, dan ga je natuurlijk rare resultaten krijgen. Maar er zijn niet veel mensen die dat doen.

Wat je wilt hebben is de gemiddelde verhoudingen. Voor individuele pc's zal het verschillen, maar er moet een soort gemiddelde te vinden zijn.

Voorlopig geld mijn pc als universeel gemiddelde. Maar als ik met een paar andere pc's kan benchmarken kan ik dat aanpassen ;) Het zijn maar 2 getalletjes in mijn code ;)

• Diadem
MarcyDarcy schreef op 21 January 2003 @ 00:16:
leuk initiatief _/-\o_
maar als je echt puur op d.net wilt toespitsen zou je eingelijk (hoe lastig dat ook gaat worden) ook RC5-56, DES-II-1, DES-II-2, DES-III en CSC moeten meenemen. Lijkt me onbegonnen werk :)
Eigenlijk moet je dat wel doen ja. Want immers je wilt de totale geleverde pc kracht weten. Maar deze projecten zijn natuurlijk al heel oud, en hun totale grote is beperkt. De invloed van deze projecten op het totaal is gering. Zo te zien zijn de stats van deze projecten ook offline, dus ik kan niet zien hoe groot precies de invloed is. Maar ter vergelijking: Zelfs als Anandtech het gehele RC5-56 project in haar eentje had gedaan, en ze kreeg deze score bij RC5-64 opgeteld, dan nog haalden ze ons niet in in de stats daar.

Vroeger waren computers langzamer, dus vroegere projecten zijn kleiner, en hebben nog maar een geringe invloed. De invloed van RC5-64 op het totaal zal zich nog een behoorlijke tijd doen gelden, maar zal ook langzaam afnemen.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

De enige manier om hier voor alle projecten zinnige stats uit te krijgen is het ijken van alles op 1 type/snelheid processor. Of heb jij iets anders in gedachten?

Nu ook zonder stropdas

• Diadem
Hagar schreef op 21 januari 2003 @ 00:32:
De enige manier om hier voor alle projecten zinnige stats uit te krijgen is het ijken van alles op 1 type/snelheid processor. Of heb jij iets anders in gedachten?
Dat ga ik dus in eerste instantie doen. Maar het best is om het te ijken om een serie (10 of meer ofzo) verschillende computers, en dan de gemiddeldes nemen.

Voorlopig echter is mijn pc de Universele Standaard PC (USP :P)

• MarcyDarcy
Diadem schreef op 21 January 2003 @ 00:27:
[...]
Eigenlijk moet je dat wel doen ja. Want immers je wilt de totale geleverde pc kracht weten. Maar deze projecten zijn natuurlijk al heel oud, en hun totale grote is beperkt. De invloed van deze projecten op het totaal is gering. Zo te zien zijn de stats van deze projecten ook offline, dus ik kan niet zien hoe groot precies de invloed is. Maar ter vergelijking: Zelfs als Anandtech het gehele RC5-56 project in haar eentje had gedaan, en ze kreeg deze score bij RC5-64 opgeteld, dan nog haalden ze ons niet in in de stats daar.

Vroeger waren computers langzamer, dus vroegere projecten zijn kleiner, en hebben nog maar een geringe invloed. De invloed van RC5-64 op het totaal zal zich nog een behoorlijke tijd doen gelden, maar zal ook langzaam afnemen.
true daar heb je ook weer gelijk in.

Misschien heb je hier nog wat aan. Als je daar ff goed zoekt en er de tijd voor neemt zul je zien dat echt veel is bewaard van d.net door de jaren heen.
(hier staan nog wat grafiekjes met snelheden betreffende een paar door mij reeds genoemde oude projecten.)

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 13:47

NightBird

DPC-Crew Coding
Kijk ook es hiero: Hulp gezocht voor aanpassing speedpage
Kan je voor de meeste cpu's een vergelijking tussen r72 en o25 zien...

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Der was toch al een site die zo'n overall DC ranking gaf van teams?
Kijk hier maar -> http://www.msu.edu/~bercikda/rank_overall.html

[ Voor 36% gewijzigd door Haranaka op 21-01-2003 02:19 ]

...

• Hagar

Hagar

Diabootic

Haranaka schreef op 21 January 2003 @ 02:18:
Der was toch al een site die zo'n overall DC ranking gaf van teams?
Kijk hier maar -> http://www.msu.edu/~bercikda/rank_overall.html
Lees de post van de topicstarten nog eens heel goed door ;)
Die ranking is op basis van de teampositie in de rankings van DC projecten, wat Diadem wil doen is een ranking samenstellen op basis van CPU kracht geleverd in DC projecten. Zeer leerzaam en interresant maar wel een shitload of work :P

Nu ook zonder stropdas

• Diadem
NightBird schreef op 21 January 2003 @ 00:48:
Kijk ook es hiero: Hulp gezocht voor aanpassing speedpage
Kan je voor de meeste cpu's een vergelijking tussen r72 en o25 zien...
Dat is een zeer bruikbaar overzicht idd.

Zo te zien ligt voor AMD's de verhouding Nodes/Keys ongeveer op 2.5 (en dus de verhouding OGR stats units / RC5 Blocks op circa 10.7)

Voor de pentium 4 ligt dit iets hoger, rond de 2.6, en voor de lagere pentiums gaat het er echt inhakken, tussen de 3.3 en 3.7.

Intel's zijn dus slechter in RC5 (of beter in OGR) en de pentium 4 is gewoon bout in beide (hij doet maar de helft van de keys of nodes per seconde per mhz die een xp haalt).

Voorlopig blijf ik mijn omrekenfactor hanteren. Maar ik zal eens gaan denken over een beter systeem.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 22:28
De voorganger van deze http://www.msu.edu/~bercikda/rank_overall.html hield er een nogal omstreden theorie opna die best kan werken als je hem goed toepast.

Het ligt er namelijk maar aan hoe je sterkste toepast. Ze deden namelijk de rankings pakken bij ieder project en keken welk team op welke plaats stond dus een
1ste plaats is goed voor 1.000 punten
2de voor 750
3de 500
10de plek 100
100ste plek 10
1.000ste plek 1
10.000ste plek 0,1
enz enz
om maar een voorbeeld te geven

Moeilijkheid zit erin om echt alle projecten mee te laten tellen. Als je bijvoorbeeld alle projecten van DPC pakt is het vrij simpel wie er als winnaar uit de bus komt. Omdat teams zoals rechenkraft, ars, ... ook in projecten meedoen waar DPC niet in zit.

Maar goed het is dus maar hoe je sterkste interperteerd. De methode die jij nu hanteerd is erg mooi en ook eerlijker dan deze methode. Probleem is dat het een nogal erg bewerkelijke methode is en heel moeilijk te maken voor alle projecten. Om maar iets te noemen hoe krijg je een een RC5-72 block gelijkgesteld aan een D²OL blok of ECCp blok.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 09:28
Op zich ben ik van mening dat de invloed van oude projecten na verloop van tijd af zal moeten nemen, want je had rc5-64 nooit meegeteld als Anandtech daar bijvoorbeeld had gewonnen. Maar gelukkig gebeurt dit al automatisch, door het steeds sneller worden van de computers :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Diadem schreef op 21 January 2003 @ 00:15:
Een kleine uitleg over wat ik gedaan heb:

Ik heb met wget van de drie projecten die ik weergeef dus de overall top 100 teams gepakt en deze naar m'n harde schijf gesaved. Vervolgens heb ik met een c progsel hieruit 3x een lijst met 100 teams gemaakt, met elk een total en daily score (behalve voor RC5-64, daar leek de daily score me niet meer relevant). Daarna is het een kwestie van teams vergelijken, en matchende teams bij elkaar optellen.

Commentaar op en advies over mijn methode zijn welkom.
De methode die je beschrijft is een correcte manier om "effectieve computerkracht" te bepalen. Wil je dat anderen jouw getallen kunnen reproduceren dan zul je je methode moeten documenteren, denk daarbij aan:
  • De referentiecomputer (CPU, Moederbord, Geheugen)
  • Operating system en client versies
  • De benchmarkresultaten en gewichten die je aan de verschillende scores toekent
Voor sommige projecten zijn er wat complicaties: Bij Seti en ECC is de hoeveelheid rekenwerk per "work unit" niet constant (hoeveel iteraties bij ECC2 voordat je een dp hebt?), maar daar kun je een gemiddelde waarde voor bepalen.

Wat je wilt ziet er heel interessant uit; houd ons op de hoogte!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Mooi initiatief! De methode lijkt me prima omdat je de resultaten van alle projecten terugrekent naar een standaard PC en daarvan bepaalt hoeveel van die standaard PC's er nodig zijn (per dag oid) om deze output te kunnen leveren.

Natuurlijk zijn er ook een paar vervelende factoren die vergelijken lastig maken. Bijvoorbeeld Seti@Home heeft een aantal radicale veranderingen in de client doorgevoerd, waardoor de processing tijd per versie readicaal kan verschillen. Dit komt doordat er tegenwoordig meer analyses worden uitgevoerd dan in de oudere versies van de client.

Dit maakt het voor S@H volgens mij niet 'eerlijk' om de totale output terug te rekenen naar wat de huidige client levert op jouw standaard PC. Maar als ik jou was zou ik dit soort onhebbelijkheden voorlopig gewoon buiten beschouwing laten.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Zeker een mooi initiatief.. _/-\o_
Ik ben nog niet helemaal uitgeslapen maar ik voorzie minder moeilijkheden dan anderen hier geloof ik (meestal betekent dat, dat ik iets over het hoofd zie :P)

Ten eerste lijkt het verschil tussen P4's en AMD cpus mij totaal niet boeiend. Je kiest er 1 en drukt alle WU's daarmee uit. Je kan ook een gemiddelde kiezen, maar waarom? Het gaat toch om het relatieve verschil tussen teams en dat zal hetzelfde blijven.

Ten tweede lijkt het toevoegen van andere projecten me ook niet zo'n probleem omdat er meestal wel benchmarks zijn en je bij ECC2 dus ook het gemiddelde aantal iteraties weet (of kan uitzoeken) voor een WU gevonden is. Aan de hand daarvan kun je dus steeds verder.

Vernieuwingen in versies is idd lastig, maar daar kun je in alle redelijkheid geen rekening mee houden. Je zult je steeds moeten baseren op de nieuwste versie. Als je het mooier wilt doen save je de benchmarks op eht moment dat een nieuwe versie in gebruik wordt genomen, en begin je met de nieuwe versie vanaf scratch. Dan kun je alles wat met de oude versie is berekend beschouwen als een 'oud' project. Dit kost alleen wel erg veel tijd.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Hagar

Hagar

Diabootic

Als je een processor als ijkpunt hebt genomen kan je misschien een omrekenmodel maken waarmee je de statistieken ook in andere processor typen kan uitdrukken.

Nu ook zonder stropdas

• Diadem
Zo, ik heb inmiddels het grootste deel van mijn c-code herschreven. Uiterlijk is er niet zoveel veranderd, behalve dat hij ook de ranking bij ieder project weergeeft, maar intern kan ik er nu een stuk meer mee.

Ik heb een aantal concrete vragen:
- Is een RC5-64 key evenveel waard als een RC5-72 key? Is er iemand die dit getest heeft, of kan testen?
- Is een OGR-24 node evenveel waard als een OGR-25 node? Is er iemand die dit getest heeft, of kan testen?

En dan de vraag of er mensen zijn die zin hebben mee te helpen. Bijvoorbeeld met het maken van een mooie html-page

Verwijderd

Diadem schreef op 21 January 2003 @ 20:38:
Zo, ik heb inmiddels het grootste deel van mijn c-code herschreven. Uiterlijk is er niet zoveel veranderd, behalve dat hij ook de ranking bij ieder project weergeeft, maar intern kan ik er nu een stuk meer mee.

Ik heb een aantal concrete vragen:
- Is een RC5-64 key evenveel waard als een RC5-72 key? Is er iemand die dit getest heeft, of kan testen?
- Is een OGR-24 node evenveel waard als een OGR-25 node? Is er iemand die dit getest heeft, of kan testen?

En dan de vraag of er mensen zijn die zin hebben mee te helpen. Bijvoorbeeld met het maken van een mooie html-page
Ik heb logfiles van OGR-24 en OGR-25 nodes en mijn eerste indruk is dat er geen verschil in snelheid (kNode/sec) is. Wil jij een kopie van de client logfiles of heb je liever dat ik een paar scripjes schrijf en jou alleen de statistieken meld.
Van RC5 "weet" ik (ik doe zelf alleen aan OGR) dat er een fors verschil zit tussen 64 bits en 72 bits encryptie.

Peter

• Diadem
Ik heb alleen de statistieken nodig hoor.

Ik doe zelf ook OGR-25, en heb ook nooit een verschil gemerkt tussen kNodes/sec voor OGR-24 en 25. Maar als er meer mensen dat kunnen beamen is dat mooi natuurlijk.

• Fiets
  • Laatst online: 15-05 14:12

Fiets

A.K.A. Bambi

Je zou in je Taskmanager kunnen kijken en uittellen hoeveel minuten processortijd dat je per unit nodig hebt.
Als je weet hoeveel minuten het duurt op bijvoorbeeld een p4 2Ghz dan weet je als iemand een bepaald aantal units heeft ingeleverd hoeveel het zou zijn op een p4 2Gzh. dan heb kun je het vergelijken met andere scoren.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• Diadem
Ik heb wederom een nieuwere versie online gezet. Hij neemt nu ook OGR-24 mee, en geeft bij elk project de score en de ranking aan.

Ik moet nu nog zorgen dat hij bij de teams die geen score hebben voor een bepaald project hij dit op de team-pagina controleert (zodat ook als ze daar buiten de top100 vallen hij ze meerekent). Vervolgens alle teams beneden de 100 discarden (de ranking van die teams is niet te verantwoorden. Een team wat op 4 projecten 101e staat kan een hogere score hebben).

En ik moet iets gaan doen aan de layout.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 20:23
hey leuk !! zien we gelijk wat er met die irri fransen is gebeurt !!!! (staan nu op plekkie 23!) zouden ze een grote user kwijt zijn?

I'm not weird, I'm a limited edition

• MarkB
  • Niet online
Diadem schreef op 22 januari 2003 @ 00:50:
Ik heb wederom een nieuwere versie online gezet. Hij neemt nu ook OGR-24 mee, en geeft bij elk project de score en de ranking aan.

Waar staat hij online dan :?

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

MarkB schreef op 22 januari 2003 @ 09:00:

[...]

Waar staat hij online dan :?
Ik denk dat lowrider het over deze stats heeft. Daar is iig weer wat toegevoegd. Alleen weet ik niet waar dat "Fransen" naar verwijst.

Edit:
Oh zie het al. Waarschijnlijk wordt iri2K [Fr] bedoeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 09:07 ]

• Diadem
iri2K [Fr] heeft maar 1 grote user, die 99% van de totale teamoutput doet. Deze is een tijdje geleden overgestapt van OGR-25 naar RC5-72. En dus bestaat iri2K niet meer bij OGR, en staan ze bij RC5-72 nu 2e wereldwijd. Ze zijn de laatste paar dagen wat ingezakt, maar nog steeds het 3e team van D.net in de daily's. Dat ze overall laag staan is omdat ze nog niet zo lang meedoen.

Zie topicstart trouwens voor mijn stats. Of zie Stephan202's post hierboven ;)

• Diadem
*Schop* maar weer.
Mijn stats zijn nu behoorlijk cool. Ik heb vandaag de layout helemaal gefixed, en je mag dat natuurlijk niet over jezelf zeggen, maar ik heb een puik staaltje werk geleverd ;)

En ik heb nu behalve overall stats ook dagstats in de aanbieding. Al zijn de tweede van de eerste afgeleid, dus helemaal betrouwbaar is dat niet. Ik ben nog aan het nadenken hoe ik makkelijk veel gegevens kan leveren met hoge betrouwbaarheid, zonder daarbij 500+ queries naar de server te hoeven maken. Is lastig.

Maar nu toch 1 ding wat ik opgelost wil hebben: Wat is het verschil tussen een RC5-64 key en een RC5-72 key? Ik heb ze nu 1:1, maar dat kan eigenlijk niet kloppen lijkt mij. Ik hoorde DSmarty zeggen 1:20, maar dat lijkt me ook teveel. Heeft iemand hier benchmarks van?

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 07:08
Diadem schreef op 23 januari 2003 @ 00:44:
ik heb een puik staaltje werk geleverd
Puik staaltje werk hoor! :)
Maar het is lekker toch nooit helemaal eerlijk.... :*)

• MarcyDarcy
Diadem schreef op 23 January 2003 @ 00:44:
*knip...mooie stats*
Maar nu toch 1 ding wat ik opgelost wil hebben: Wat is het verschil tussen een RC5-64 key en een RC5-72 key? Ik heb ze nu 1:1, maar dat kan eigenlijk niet kloppen lijkt mij. Ik hoorde DSmarty zeggen 1:20, maar dat lijkt me ook teveel. Heeft iemand hier benchmarks van?
Ruw uit m'n bolletje geschat zonder veel rc5-72 te hebben gedaan lijkt 1:20 me aardig kloppen. Als voorbeeld ff Scoutlink DPC force genomen (voor het gemakkelijke, want ze hebben iets van 200 ghz op rc5-72 staan). Dit resulteerd in dagelijks zo'n 9500 wu's

Voorheen (bij RC5-64) zou 200 ghz een 180.000 wu's hebben geopgeleverd. Ofwel 1:20. DSmarty is zo gek nog niet :+

Maar ik denk dat je beter deze vraag ter controle ook ff morgen in de nieuwe DPCH van RC5-72 kan stellen

• Hagar

Hagar

Diabootic

Erg netjes, waarop heb je die stats nou gebaseerd?
Misschien wel handig om er bij te zetten want zo heeft de term CPU jaren erg weinig betekenis. Maar verder petje af, en de layout is een enorme verbetering, grijs op zwart is namelijk erg slecht te onderscheiden en te lezen :P

Nu ook zonder stropdas

• Diadem
Ja, nee, ik dacht dat hij 1:20 in keys bedoelde. De RC5-64 stats zijn namelijk tegenwoordig in keys, en niet meer in workunits ;-)

iirc is een RC5-64 workunit 2^28 keys. Dus een RC5-72 workunit is 16 keer zoveel keys als een RC5-64 workunit. Dus dan is een verhouding van 1:20 in workunits heel goed mogelijk, wnat dat zou neerkomen op een verhouding van 5:4 in keys. Dat is wel ongeveer wat je verwacht omdat RC5-72 keys iets groter zijn.

Maar heeft iemand bewijzen?

• Diadem
Hagar schreef op 23 January 2003 @ 02:14:
Erg netjes, waarop heb je die stats nou gebaseerd?
Misschien wel handig om er bij te zetten want zo heeft de term CPU jaren erg weinig betekenis. Maar verder petje af, en de layout is een enorme verbetering, grijs op zwart is namelijk erg slecht te onderscheiden en te lezen :P
Er komt nog een FAQ ;-)

Maar CPU jaren is gewoon het aantal jaren dat mijn CPU met die output bezig zou zijn ;) Dat is een XP 1800+

Pagina: 1