Probleem delen van Printer in Win98 via router

Pagina: 1
Acties:

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Ik heb een DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S van Sitecom, die is verbonden met twee Windows 98 Second Edit. pc's. Op een van deze pc's zit een printer aangesloten via de paralelle LPT1 poort. De twee pc's kunnen elkaar benaderen via het netwerk.

Op dit moment heb ik de printer een HP 710c op de pc waar hij fysiek aangesloten zit, gedeeld en de allerlaatste Windows 98 drivers geinstalleerd namelijk DeskJet 710C and 712C Printer Driver V10.3 van 22-10-1998. Op de andere pc kies ik vervolgens bij 'printer installeren' installeren van Netwerkprinter en de drivers worden geinstalleerd. Vervolgens als de printer geinstalleerd is vraagt hij om een testafdruk, ik druk op 'ok' en ik krijg de foutmelding dat de printer niet benaderd kan worden.

Wat zie ik hier over het hoofd ?? Moet ik instellingen in de router veranderen en een poort open gooien ?! Of is dit een Win 98 probleem ?!

Ik heb ook al gehoord, dat je de printer als standaard printer moet installeren en dan inplaats van lpt1 poort 9001 invoeren......
Kan dat dan kloppen ?!

[ Voor 11% gewijzigd door Ruidasilva op 21-01-2003 10:06 ]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!