Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[lcd] lcd oude matrix printer bruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude matrix printer staan (IBM 4226 A3-papier 21(!) kilo).

Daar zit een heel aardig LCD schermpje op (niet verlicht).

Zou ik die kunnen gebruiken? is die aan te sturen door de computer?
is er wat nuttigs mee te doen?

help me uit de brand!

2 pics:

Afbeeldingslocatie: http://pics.sjeemz.nl/getpicture.php?id=46443

Afbeeldingslocatie: http://picserv.beyond-reality.nl/getpicture.php?id=46446

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
Dan zul je deze er toch eerst uit moeten halen... En kijken wat voor controller chips erop zitten... Pas dan kunnen we iets zeggen of het haalbaar is...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Topicstarter
ga ik dat morgen ff doen

dan post ik daar nog wel een plaatje van :)

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
uit de faq:

Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?

Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?

Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.

dus waarschijnlijk zal het niet lukke

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 23:32:
Ik heb hier een oude matrix printer staan (IBM 4226 A3-papier 21(!) kilo).

Daar zit een heel aardig LCD schermpje op (niet verlicht).

Zou ik die kunnen gebruiken? is die aan te sturen door de computer?
is er wat nuttigs mee te doen?
Hoogstwaarschijnlijk is dit een 'gewoon' lcdtje, zoals jan-en-alleman die hier gebruikt. Vroeger waren ze nog niet zo 'origineel' om overal een of ander custom schermpje in te proppen (bovendien mocht zo'n IBM toch wel wat kosten...)

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
Ik denk inderdaad dat je er beter eentje kunt kopen waar wel een fatsoenlijke beschrijving + datasheet bijzit, zodat je straks ook nog weet waar je je voeding en je potmetertjes op aan moet sluiten. Gooi dat ding weg, of bouw hem als geheel in in je computer, en maak een printer/computer combi!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Sloop het LCD'tje eruit, maak er (scherpe AUB) foto's van, post die en we kunnen er waarschijnlijk meer over zeggen.
Ik denk zelf dat je het wel kan hebruiken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Dirtbiter schreef op 21 januari 2003 @ 00:32:
Ik denk inderdaad dat je er beter eentje kunt kopen waar wel een fatsoenlijke beschrijving + datasheet bijzit, zodat je straks ook nog weet waar je je voeding en je potmetertjes op aan moet sluiten. Gooi dat ding weg, of bouw hem als geheel in in je computer, en maak een printer/computer combi!
een Printer/computer combi.......WAT EEN IDEE!

ehm....toch maar nie ;)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.xs4all.nl/~roylo/IM002100.jpg

Scherp genoeg voor meneer O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 18:15 ]

• TrasherXL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 15:30

TrasherXL

Bicky burger for life

nope dat zal niet gaan. Ik heb die chip ff gekeken maar s niet HD44780 compatible. Ik had 1 keer geluk n samsung HS0066 chippie tegen te komen die zijn dat wel. Jouw lcd gebruikt een industriele chip waar ik geen software/lpt-circuit voor weet (zover ze bestaan).

btw. je pic s wa groot. resizen helpt. (of thumben)

[ Voor 11% gewijzigd door TrasherXL op 21-01-2003 15:16 ]

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Verwijderd

Topicstarter
okee, da's jammer.......misschien is verkopen van de printer dan een goede oplossing?

Iemand een idee wat je voor zoiets kan krijgen?

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

TrasherXL schreef op 21 januari 2003 @ 15:14:
nope dat zal niet gaan. Ik heb die chip ff gekeken maar s niet HD44780 compatible. Ik had 1 keer geluk n samsung HS0066 chippie tegen te komen die zijn dat wel. Jouw lcd gebruikt een industriele chip waar ik geen software/lpt-circuit voor weet (zover ze bestaan).
Zeg je dat omdat je dat denkt cq deze chip niet kent of omdat je het weet?
Hier staat de datasheet van dat ding, en zo op het eerste gezicht lijkt het toch wel op een standaard driver.
http://www.njr.co.jp/pdf/fe/fe06003.pdf

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Pagina: 1