Ik ben er pas 2 dagen mee bezig dus het zal wel iets enorm doms zijn dat ik vergeet 
maargoed ik wil dus gewoon een sort van slowchatboardje maken dat de huidige berichtjes weergeeft met een invoeroptie om mee te kletsen..
ik kon nergens een "kaal voorbeeld" vinden en dus ben ik zelf wat gaan klooien
errors:
Notice: Undefined variable: naam in C:\wwwroot\makedb.php on line 31
Notice: Undefined variable: email in C:\wwwroot\makedb.php on line 31
Notice: Undefined variable: bericht in C:\wwwroot\makedb.php on line 31
1064: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'VALUES ('','','')' at line 1
maargoed ik wil dus gewoon een sort van slowchatboardje maken dat de huidige berichtjes weergeeft met een invoeroptie om mee te kletsen..
ik kon nergens een "kaal voorbeeld" vinden en dus ben ik zelf wat gaan klooien
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <?php if(isset($naam)){ $nickveld = "<input type=\"hidden\" name=\"naam\" value=\"$username\">Your name: $naam "; } else{ $nickveld = "Name:<input type=\"text\" name=\"naam\"> <BR>"; } if(isset($email)){ $meelveld = "<input type=\"hidden\" name=\"email\" value=\"$email\">Your email: $email "; } else{ $meelveld = "Name:<input type=\"text\" name=\"email\"> <BR>"; } ?> <html> <head> <title>db-testje</title> <b>Naam:</b> <?php print("<BR><form action=\"\" method=\"post\">$nickveld $meelveld<BR><textarea name=\"bericht\" cols=50 rows=4></textarea>"); print("<br>Vul alles in en zet er een berichtje bij<BR>Of gebruik ALT+S net als in ICQ<br><BR><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"verstuur\" accesskey=\"s\"></form>"); $db=mysql_connect("localhost", "", "") or die("Could not connect"); $result=mysql_db_query("test001","SELECT * FROM tabel02",$db); while ($myrow = mysql_fetch_array($result)) { printf("naam: %s<br>Email: %s<br>Bericht:<BR><hr>%s<hr><br>", $myrow["NAAM"], $myrow["EMAIL"], $myrow["BERICHT"]); } $db=mysql_connect("localhost", "", "") or die("Could not connect"); $sql=mysql_db_query("test001","INSERT INTO tabel02 (NAAM,EMAIL,BERICHT VALUES ('$naam','$email','$bericht')",$db); echo mysql_errno().": ".mysql_error()."<BR>"; ?> </table></table> |
errors:
Notice: Undefined variable: naam in C:\wwwroot\makedb.php on line 31
Notice: Undefined variable: email in C:\wwwroot\makedb.php on line 31
Notice: Undefined variable: bericht in C:\wwwroot\makedb.php on line 31
1064: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'VALUES ('','','')' at line 1