Mijn pc valt voortdurend uit. Soms gebeurt dit 1 maal per dag, soms niet, soms 5 keer... Hij reset dan automatisch terug de pc en dan komt erop "Windows is hersteld van een ernsige fout....", dit soms wel 3 vensters na mekaar met datzelfde bericht
Ik heb al een virusscan laten lopen. De specs van mijn pc staan in men sig, voor de rest heb ik nog een 250 Watt voeding en of ik de cpu nu o/c of niet, dat maakt geen bal uit... Altijd hetzelfde probleem. Ik heb deze pc nu al 7 maand en nog nooit problemen mee gehad, tot nu, nu zit ik er al ongeveer een maand mee.
Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 Welk OS hebben we het over?
Zet automatisch herstarten uit bij het vinden van een fout (zie WOS FAQ).
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
het is windows XP maar euh is het dan wel veilig dat hij blijft draaien bij de fout? zou het kunnen aan mijn voeding liggen? dat ie te licht is? maar dan zou hij de voorbije maanden toch ook dit probleem moeten gehad hebben...blackd schreef op 20 januari 2003 @ 23:21:
Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 Welk OS hebben we het over?
oei ik wist niet dat ik het os erbij moest vermelden, is men eerste keer op dit forum... kan je dit even aanpassen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 23:29 ]
Titelfix.
Geen idee wat de fout is, maar de automatische reboot voorkomt dat jij het blauwe scherm ziet waar de foutmelding op staat.
Zodra je die ziet, noteer de melding en ga daarmee door de search op GoT.
Geen idee wat de fout is, maar de automatische reboot voorkomt dat jij het blauwe scherm ziet waar de foutmelding op staat.
Zodra je die ziet, noteer de melding en ga daarmee door de search op GoT.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Misschien heb je ook iets aan deze *Windows Crash/Memory dumps* FAQ 
Het kan trouwens ook zijn dat je voeding te licht is voor je pc.
Het kan trouwens ook zijn dat je voeding te licht is voor je pc.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Nu ik heb alles is doorgenomen op die pagina's en ik ben nu een progie aan't downloaden om te kijken waar de fout zit... Nu hoe kan het aan men voeding liggen? ok, 250 is te licht voor een 1800 zeggen ze, maar dan had ie het vroeger toch ook al lang begeven? Ik heb ook een lichte afwijking van hoe het mobo in de case zit zodat ik al men kaartjes die in de slots zitten overlaatst moeten losvijzen heb en die zitten er nu allemaal zo in "losjes", kan zijn dat het sindsdien is dat hij die kuren heeft, weet het niet, kan dit er iets mee te maken hebben?
Vaak is het een geheugenprobleem. Test je reepjes eens! Het kan ook het geheugen van je videoplankje zijn!
A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
Dat kan er inderdaad mee te maken hebben. Als je kaarten te los zitten dan wil windows ook wel eens gaan lopen bokken namelijk.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Ik herinner me nog dat ik een 256mb staafje bijgestopt heb en dat het ongeveer vanaf die tijd beginnen misgaan is, het was een redelijk goedkoop staafje, maar als ik dit eruit pluk heeft de pc 5min nodig om op te starten met 128mb en voorlopig geen centjes voor nieuwe ram
Dan ga ik die er is terug proberen in te wrikken en toch vast te draaien zoals vroeger, maar toen had ik een prob met de videokaart, de pc reageerde niet meer, ik in volle paniek, wat bleek? Het was gewoon de videokaart die niet meer goed ingeplugd zatChristuS schreef op 20 January 2003 @ 23:59:
Dat kan er inderdaad mee te maken hebben. Als je kaarten te los zitten dan wil windows ook wel eens gaan lopen bokken namelijk.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 00:02 ]
Wel eens van garantie gehoord? Test je geheugen met memtest86 Een uitgebreide test duurt best wel lang, maar dan heb je ook 100% zekerheid of je probleem daar ligt. ALs memtest86 zegt dat het stuk is, krijg je op geheugen in de eerste maanden na aankoop in 9 van de 10 gevallen wel garantie. Als je het 2e hands hebt gekocht, dan heb je wel een probleem.Ik herinner me nog dat ik een 256mb staafje bijgestopt heb en dat het ongeveer vanaf die tijd beginnen misgaan is, het was een redelijk goedkoop staafje, maar als ik dit eruit pluk heeft de pc 5min nodig om op te starten met 128mb en voorlopig geen centjes voor nieuwe ram
Mocht het geheugen niet werken, dan kan je proberen of het wel goed werkt met minder snelle timings.
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
met die memtest86 zegt hij constant can't find DIR file als ik het wil opstarten... Ik heb men cpu nu teruggeschroefd op de normale settings en het lijkt toch lekkerder te lopen, begin toch te denken aan een probleem met de voeding...
Ik denk eerder dat je pc niet erg blij was met het overklokken. Klok dus iets minder ver over tot een punt waarbij het systeem nog wel stabiel blijft werken
Lijkt me duidelijk dat het aan je geheugen ligt! (dat van de pc natuurlijk
) Je zegt dat het na het bijplaatsen van geheugen mis is gegaan! Goedkoop geheugen is wel eens duurkoop als je mobo wat nukkig is met geheugen. Probeer es van iemand een reepje Viking of zo, dan zul je waarschijnlijk zien dat het goed gaat. Je kunt het ook al zien met alleen het reepje 128mb. Dan duurt het misschien wat langer maar zijn de fouten weg!
A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
Je hebt wel zo'n bootdisk gemaakt he? Of geeft hij die fout aan als je van die diskette opstart? Dan is je diskette misschien wel erg gaar.Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 16:29:
met die memtest86 zegt hij constant can't find DIR file als ik het wil opstarten... Ik heb men cpu nu teruggeschroefd op de normale settings en het lijkt toch lekkerder te lopen, begin toch te denken aan een probleem met de voeding...
ah oei nee ik heb het niet met bootdisk gedaan. men geheugen is het niet blijkbaar, maar van dat minder O/C'en geloof ik niet veel, ik denk dat dit opgelost is als ik een nieuwe voeding erin stop want al onstabiel bij 150 mhz meer voor een 1800 dat kan toch moeilijk ...
Verwijderd
Als er een programma 15 minuten niet meer reageerd onder windows XP reboot de pc vanzelf weer. Deze optie kun je gewoon uitzetten
. in het configuratiescherm -> systeem, -> ehhh ik weet nu niet precies waar dat die optie zit bij Systeem (k zit nu op school "win 98")
systeem wordt instabiel
heb het nl zelf ook gehad......bij mij was het de virusscanner......te simpel voor woorden
zet je verifier es aan.....die checkt na reboot of alle drivers wel goed zijn en dus geen conflicten veroorzaken
\windows\system32\verifier.exe
linkje erbij:
http://msdn.microsoft.com...ls/hh/ddtools/dv_7g8j.asp
heb het nl zelf ook gehad......bij mij was het de virusscanner......te simpel voor woorden
zet je verifier es aan.....die checkt na reboot of alle drivers wel goed zijn en dus geen conflicten veroorzaken
\windows\system32\verifier.exe
linkje erbij:
http://msdn.microsoft.com...ls/hh/ddtools/dv_7g8j.asp
[ Voor 17% gewijzigd door CRAM op 22-01-2003 14:07 ]
volgende keer is het leuk als je er even bij zet dat je pc oce'd isVerwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 13:47:
ah oei nee ik heb het niet met bootdisk gedaan. men geheugen is het niet blijkbaar, maar van dat minder O/C'en geloof ik niet veel, ik denk dat dit opgelost is als ik een nieuwe voeding erin stop want al onstabiel bij 150 mhz meer voor een 1800 dat kan toch moeilijk ...
dat scheelt ons weer een hoop aan tijd
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
(niet een heel vreemde) vraag: Heb je SP1 al geinstalleerd?
-Pwn the day-
Verwijderd
Ik had het ook maar toen was het mijn MXstream modem driver. Maar als ie nog steeds onstabiel blijft draaien kan je ook je BIOS upgraden wil ook wel eens helpen.
erm jongens het is al opgelost
hij had zijn sysje oced en nu loopt alles weer goe
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
nee, ik heb een modempje, daarmee kan ik het service pack moeilijk downloaden... én ik heb een illegale versie van win xp proNowhereman schreef op 22 januari 2003 @ 14:23:
jep, maar zou dit nu aan de voeding liggen dan? ik zie dat jij ook een 1800 xp hebt, het is toch praktisch onmogelijk dat hij niet kan ge oc'd worden als alles goed isShunt schreef op 22 januari 2003 @ 18:25:
erm jongens het is al opgelosthij had zijn sysje oced en nu loopt alles weer goe
Ehhmmzz 250 Watt Voeding is erg licht voor een Xp 1800. Zit zelf ondertussen aan de 340 en die's nog te licht
Op naar 550 Watt 
Ook Verstandig om hier op een forum te posten :
Ook Verstandig om hier op een forum te posten :
stofke15
reality becomes...an ILLUSION
Door stofke15 - Wednesday 22 January 2003 19:18
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Nowhereman schreef op 22 januari 2003 @ 14:23:
--------------------------------------------------------------------------------
nee, ik heb een modempje, daarmee kan ik het service pack moeilijk downloaden... én ik heb een illegale versie van win xp pro
[ Voor 72% gewijzigd door Xtremer op 22-01-2003 19:51 ]
Pagina: 1