PCI sloten te weinig!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14
Ik heb een MSI K7T Turbo2 Mobo, met 1xAGP, 5XPCI, en 1xCNR. Maar ik zit met een probleem, ik heb nu zoveel kaartjes in gebruik, dat ik geen ruimte meer heb voor mijn netwerkkaart..

Ik heb een AGP videokaart, een geluidskaart, een U SCSI controller, een UW SCSI controller(Compaq extended PCI raid kaartje, mjam) en een modem. Maar nu moet ik nog een netwerkkaartje kwijt..

Hoe los ik dit zo goedkoop mogelijk op? De SCSI kaarten moeten zo blijven. Ik maak gebruik van een 10Mbit netwerk.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Externe modem kopen en netwerkkaart ipv de modem. USB modem/netwerkkaart kopen.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54
Ik tel toch maar echt 4 PCI-devices? 2xSCSI + geluid + modem toch? Anders kun je geen onboard geluid gebruiken? of een CNR-modem (geen aanrader :X)

Of anders extern ja :)

[ Voor 9% gewijzigd door Marcj op 20-01-2003 23:06 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heeft et mobo onboard sound? mik dan de extra soundkaart er uit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Marcj schreef op 20 January 2003 @ 23:05:
Ik tel toch maar echt 4 PCI-devices? 2xSCSI + geluid + modem toch? Anders kun je geen onboard geluid gebruiken? of een CNR-modem (geen aanrader :X)

Of anders extern ja :)
Videokaart ook in pci?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
-Cargo- schreef op 20 January 2003 @ 23:08:
[...]

Videokaart ook in pci?
Video in AGP lijkt me, maar dan ben je 1 pci slot kwijt (door heatsink/cooler van videokaart)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Marcj
NitroX_infinity schreef op 20 januari 2003 @ 23:12:
[...]

Video in AGP lijkt me, maar dan ben je 1 pci slot kwijt (door heatsink/cooler van videokaart)
Standaard zal een videokaart niet direct het eerste PCI-slot innemen. Je kunt er wel conflicten mee krijgen, maar meestal kunnen netwerkkaartjes wel goed overweg met IRQ-sharing.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
Marcj schreef op 20 January 2003 @ 23:13:
[...]

Standaard zal een videokaart niet direct het eerste PCI-slot innemen. Je kunt er wel conflicten mee krijgen, maar meestal kunnen netwerkkaartjes wel goed overweg met IRQ-sharing.
Nee, niet softwarematig. Hardwarematig. Prop maar eens een radeon8500 in je agp slot, dan ben je het pci slot wat er direct onder zit kwijt omdat er simpelweg geen kaart in past vanwege de heatsink/cooler.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

NitroX_infinity schreef op 20 januari 2003 @ 23:15:
[...]

Nee, niet softwarematig. Hardwarematig. Prop maar eens een radeon8500 in je agp slot, dan ben je het pci slot wat er direct onder zit kwijt omdat er simpelweg geen kaart in past vanwege de heatsink/cooler.
Ik heb er een Asus GF4TI4400 in hangen en in het pci slot eronder heb ik m'n Promise Ultra100 zitten (simpelweg omdat anders m'n rounded IDE te kort is, die helpt nu mee de videokaart in z'n agp slot te houden ;) ). Geen problemen met sharing oid :)

Maar natuurlijk kan dat met een radeon8500 een heel ander verhaal zijn i.v.m. coolers, heatsink of dergelijke :)

[ Voor 5% gewijzigd door NoBody op 20-01-2003 23:20 ]

Hoi

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
wat dacht je van een USB netwerkkaart? als je 10Mbit wilt hebben kan je deze snelheid nog wel hebben met USB versie 1

• Marcj
NitroX_infinity schreef op 20 januari 2003 @ 23:15:
[...]

Ik heb hier ook een Radeon 8500 (all-in-wonder nog wel), maar daar past echt nog wel een kaart onder hoor! De stock-coolers zijn standaard zo gemaakt dat ze het eerste PCI-slot niet in gebruik nemen (m.u.v. de komende GeForce FX ;))

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit kun je echt zelf wel bedenken hoor...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.