Probleem met Geforce2GTS

Pagina: 1
Acties:

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:29
Ik heb sinds kort een probleem met m'n videokaart.

Het was gekomen toen ik een potje quake3 aan het spelen was, ineens reboote m'n systeem.. (is nog nooit eerder voorgekomen), ik dacht "'t zal wel".

Maar toen ik weer opstarte kreeg ik ineens een wizard te zien van Nvidia Nview ofzo.. (das toch alleen als je duel monitor ofzo hebt, heb ik niet dus, ook geen tv out).

M'n hele deskop was terug gezet naar 640x480@16bit kleur, opzich geen probleem, dus ff weer terug gezet op 1600x1200@32bit, alleen nu blijven alle iconen .. tjah 't lijkt wel 256kleuren...

Ook als ik quake wil starten geeft ie de melding "couldn't load openGL subsystem". Meestal is dit gewoon een indicatie van dat de drivers fout zitten, ik heb inmiddels denk wel 10 verschillende versies geprobeerd, nix werkt... de kleuren van de iconen blijven zo wazig laag...

Kep ook via4in1 opnieuw geinstalleerd.. dacht misschien maakt dat wat uit, ik ben weer terug gegaan naar m'n oude bios van m'n moederboard (had em onlangs geupgraded naar beta 1011.005 (asus a7v8x)).

Niets lijkt te werken... ook al een virus scan gedaan, no virusses found, ook in de search gekeken .. ben ik niet veel wijzer uit geworden (alleen 1 leuk ding tegen gekomen, WinXP zou geen OpenGL meer ondersteunen :) :) .. best oude post)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

openGL opnieuw installeren?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je bij het herinstalleren van de drivers wel eerst de oude goed verwijderd?

• Sa1
OpenGL opnieuw installeren.. .. van www.opengl.org, heb ik die 1.1 weer geinstalleerd, hielp niet :(
Pollewob schreef op 20 januari 2003 @ 23:01:
Heb je bij het herinstalleren van de drivers wel eerst de oude goed verwijderd?
Via het software menu heb ik ze verwijderd, opzich weet ik geen andere methode.. :?

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Sa1 schreef op 20 January 2003 @ 23:09:
[...]
OpenGL opnieuw installeren.. .. van www.opengl.org, heb ik die 1.1 weer geinstalleerd, hielp niet :(

[...]
Via het software menu heb ik ze verwijderd, opzich weet ik geen andere methode.. :?
zoiets heb ik ook gehad met me geforce 2 gts ik had toen alle drivers verwijdert kaart eruit gehaalt opnieuw starten en daarna weer uit doen en video kaart erin doen en drivers opnieuw instaleren :)

Verwijderd

ik zou windows opnieuw installeren, lijkt een grote software fout...
kan em ook in windows zitten, omdat je iconen zo blijven...

als je XP hebt dan kun je installatieherstel doen.
en anders eroverheen installeren proberen.

probeer eerst detonator destroyer 3dguru.com, en dan opnieuw de detonator drivers installeren.

succes.

• Sa1
senater schreef op 20 January 2003 @ 23:11:
[...]

zoiets heb ik ook gehad met me geforce 2 gts ik had toen alle drivers verwijdert kaart eruit gehaalt opnieuw starten en daarna weer uit doen en video kaart erin doen en drivers opnieuw instaleren :)
Dit ga ik even proberen is idd wel een goed plan..
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 23:11:
ik zou windows opnieuw installeren, lijkt een grote software fout...
kan em ook in windows zitten, omdat je iconen zo blijven...
meeeennn dat zou kut zijn.. echt erg...
als je XP hebt dan kun je installatieherstel doen.
en anders eroverheen installeren proberen.
helaas.. win2k :)
probeer eerst detonator destroyer 3dguru.com, en dan opnieuw de detonator drivers installeren.

succes.
Dan uninstall ik nu eerst em wel idd met die destroyer.. :)

edit:

HEUUU?????

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/pend/vaag2.jpg

wtf does that mean?... hij kan em niet vinden.. wat een onzin...

[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 20-01-2003 23:19 ]

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

heb ik ook gehad, bleek dat mijn dimmetjes op een minder agressieve timing moesten worden ingesteld in het BIOS. Probeer in elk geval even memtest te draaien....

My software never has bugs, it just develops random features...

• Sa1
SenZatioN schreef op 20 januari 2003 @ 23:22:
heb ik ook gehad, bleek dat mijn dimmetjes op een minder agressieve timing moesten worden ingesteld in het BIOS. Probeer in elk geval even memtest te draaien....
draait nu, men wat wordt je systeem daar traag van :D

edit

geen fouten gevonden... , drivers geuninstalleerd, andere videokaart der in.. .. opnieuw starten uiteraard, uit, gefoce der weer in. .. drivers opnieuw

en 't blijf 't zelfde.. echt mighty strange ofwaT?

[ Voor 26% gewijzigd door Sa1 op 20-01-2003 23:53 ]

Verwijderd

Uninstall alle NVidia software en haal met RegCleaner de rest van de meuk weg...installeer dan alles overnieuw, inclusief DirectX. Haal eventueel je kaart even uit het slot en doe 'm er weer in zodat je vantevoren met de PnP-routine kunt beginnen. Anders zou ik het ook niet weten.

• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 18:00
Ik heb deze foutmelding ook gehad, maar bij bleek de hardwareversnelling niet op maximaal te staan.

• Sa1
super_newbie schreef op 21 januari 2003 @ 02:16:
Ik heb deze foutmelding ook gehad, maar bij bleek de hardwareversnelling niet op maximaal te staan.
hier kan ik nog wel even naar kijken jah,

anders ga ik idd doen wat nare man zegt, anders snap ik der ook geen snars meer van..

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

hmmm...

ga naar je apparaat beheer en verwijder je grafische kaart driver.

bak rebooten..

je driver zooi uitpakken naar een mapje.. (rechtermuisknop openen met winzip/winrar)

naar apparaat beheer en je grafische kaart opzoeken..
tabblad 'stuurprogramma' druk op knop Bijwerken..

selecteer 'zoeken naar een geschikt stuurprogramma voor dit apparaat (aanbevolen)'

druk op volgende

vink alles uit behalve 'Een op te geven locatie'..

druk op volgende

ga naar de mapje waarnaar je je zooi hebt uitgepakt.

als ie meerdere resultaten vind.. zorg ervoor dat je de resultaten pakt van je map.

en laat hem de zooi installeren. en herstart de computer..

en hopelijk doet ie het nu wel goed..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Sa1
Juist ja, nee, k had al vermeld dat het herinstalleren van verschillende drivers niet werkte.. maar tnx voor de uitgebreide info :),

k snap der gewoon nix meer van, ik koop wel geowon een radeon9700 ofzo, ben toch wel toe aan een nieuwe.. :) (heb net nieuwe baan.. dus 't kan der van af)
Pagina: 1