[MS-DOS 5.0] wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Hoi,

na unlimited perikelen met het installeren van Freesco, zie een ander topic in dit subforum, wil ik nu DOS installeren.

Ik heb hier nog een versie 5.0 liggen, op 3 HD schijven, maar als ik die in mijn compu stouw dan geeft ie een foutmelding en doet ie niks, als ik eerst met een win98se bootflop opstart en dan de schijf wissel en setup intype, krijg ik de melding dat ik CTRL ALT DEL moet indrukken en rebooten met DOS schijf 5.0 disk 1 erin, maar als ik dat dan doe blijft ie weer op hetzelfde punt hangen als wanneer ik die schijf er origineel meteen insteek....

Wat doe ik fout?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

'dan geeft ie een foutmelding en doet ie niks'

Mijn helderziende gaven gaan er later op de avond niet op vooruit :P. Zou je dit een berg specifieker kunnen maken, om de hulp wat te vergemakkelijken?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:11

Super_ik

haklust!

waarschijnlijk zijn je schijfjes overleden ofzo
hd schijven? zijn dat harddisks? of hd floppies?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:41

_nethack

We're all MAD here

Heb je niet toevallig nog een fat32 partitie op de harddisk staan waar ie zich tijdens het opstarten (waarbij de partitietabel van de harddisks wordt ingelezen) in verslikt?

Probeer anders eens een andere, wat modernere dos. Op www.drdos.com kun je DR-DOS 7.03 downloaden (legaal) die doet het misschien wel?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
hmm, zal dr dos idd ff proberen. T zijn trouwens idd floppies, waar niks mis mee is verder, maar ik denk dat ik wat fout doe. Mijn DOS skills zijn er zeker niet op vooruit gegaan de laatste tijd :(

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

www.freedos.org http://directory.google.c...perating_Systems/x86/DOS/

Probeer is:
sys c:
fdisk /mbr

Het lijkt erop dat PC-DOS nog steeds verkocht wordt... http://www-3.ibm.com/software/os/dos/

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 00:25 ]

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

hey leuk, ben erg benieuwd naar dr-dos.
Ik zit al een tijdje met een oude 486 in mijn maag :P

Nu ook zonder stropdas

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:41
pc-dos staat bijv. standaard op de bootdisks van partition magic.. misschien heb je hier wat aan: www.bootdisk.com

daar staan namelijk (ik geloof) alle versies van DOS op

[ Voor 22% gewijzigd door jazz op 21-01-2003 00:31 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hagar schreef op 21 January 2003 @ 00:25:
hey leuk, ben erg benieuwd naar dr-dos.
Ik zit al een tijdje met een oude 486 in mijn maag :P
drdos werkt prima :)
Leuke extra speeltjes erbij enzo :P

Alleen edit is standaard in een soort speciale vga-mode, wat niet te zien is op een monochrome VGA monitor, maar een kniesoor die daarop let :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19
kamstra schreef op 20 January 2003 @ 23:37:
hmm, zal dr dos idd ff proberen. T zijn trouwens idd floppies, waar niks mis mee is verder, maar ik denk dat ik wat fout doe. Mijn DOS skills zijn er zeker niet op vooruit gegaan de laatste tijd :(

Tja, dan mag je zelf nog even verder prutsen vrees ik, wij kunnen zo ook niet zien wat er mis mee is, het lijkt er op dat die floppies toch echt gewoon niet booten (anders krijg je die melding niet). Om stapje voor stapje te helpen met het installeren van een antiek OS, daarvoor is NOS nou ook weer niet echt bedoeld...

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.