probleem met AD en ftp

Pagina: 1
Acties:

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
Mijn titel zegt denk ik wel genoeg.

Ik heb AD geinstalleerd, maar zordra ik users wil laten inloggen op de ftp zegt i dat dit niet mogelijk is.
Heb via Active Directory Users and Computers een Group (in builitin) en users (in users) aan gemaakt (genaamd FTP-users). Heb ook in Domain Security Policy gekeken of ik daar nog wat moest veranderen, maar zag niets wat echt het probleem zou kunnen zijn?

heb de group ook in de ftproot toegevoegd. Security>add>ftp-users

dus ik iemand vragen om op mijn ftp in te loggen maar nee hoor niets |:( . Heb in IIS de public account uitgevinkt, want anders kon je er ook zo inkomen en dat is niet de bedoeling. Iemand enig idee of zie ik wat over het hoofd :?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:44

Arno

PF5A

Heeft de groep ftp-users wel het 'log on locally' recht :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Traag schreef op 21 januari 2003 @ 00:56:
Heeft de groep ftp-users wel het 'log on locally' recht :?
Dit hoeft niet, want log on locally geeft ze recht om op de console in te loggen !

Heb je deze groep ook binnen IIS rechten gegeven ??!! Want je kan waarschijnlijk alleen met administrator inloggen op je FTP server

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 07:58 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:58

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 07:55:
[...]

Dit hoeft niet, want log on locally geeft ze recht om op de console in te loggen !
Heb je deze groep ook binnen IIS rechten gegeven ??!! Want je kan waarschijnlijk alleen met administrator inloggen op je FTP server
Ja die rechten heb ik toegewezen? klopt met de admin account kan ik zowel locaal als via internet connecten.
PNS -> WOS
sorry

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Niet toevallig "Allow only anonymous connections" aangevinkt staan bij tab Security Accounts?
Pagina: 1