athlon xp 2000+ voltage prob

Pagina: 1
Acties:

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:08

ultimateharry

Team Slayer:-)

Topicstarter
Ik heb een athlon xp 2000+ (palomino) op een asus a7v 333.
Het probleem is dat de core voltage altijd op 1.80 of meer blijft, wat ik in de bios ook verander. Ding is niet te oc'en! Temp is redelijk, rond de 55 graden. FSB is gewoon 133, samsung pc 2700 DDR mem is ook in orde (heb het in een andere machine getest).
Hoe kan dit? Wat doe ik hieraan?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het probleem is dat de core voltage altijd op 1.80 of meer blijft
Waaruit maak je dit op :?

Geen idee of dat ook voor de A7V333 geldt, maar bij veel mobo's moet je eerst de CPU instelling op "user definied" (iig iets in deze zin) instellen eer je aan de slag kan met de FSB/MP/VCore :)

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Met me MSI KT266PRO-2 werd me xp 2000+ (palomino) op 1750Mhz 52graden stressed op 1.825v. Maar nu op me EpoX EP-8RDA+ werd me xp 2000+ (palomino) op 1800Mhz 46graden stressed op 1.800v. Ligt volgens mij ook aan je tempratuursensor of aan het type moederbord. Maar ben blij dat ie na aanschaf van me nieuwe mobo omlaag is gegaan.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Hmmz ik heb ook een Athlon 2000+ (palomino) en ik heb hetzelfde probleem ik kan hem overclocken tot een fsb van 142.7mhz en dan stopt het.. als ik hoger wil loopt ie na 20 seconden vast.. mn mobo is ECS K7S5A.. maar je moet toch eerst iets aan je mobo doen.. (een weerstandje op een chip plaatsen ) maar ja... sorry dak je nie kan helpen. :(

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

In mijn BIOS 1002.001 Beta op mobo A7N8X Deluxe van Asus kan ik CPU volt instellen van 1,75 tot 1,85. Het haalt alleen geen zak uit, want in Asus Probe geeft ie altijd 1.792-1.802 aan. Kan zijn dat de Palomino pas in volts zichzelf kan aanpassen als je hem fysiek (zilverlijm) unlockt :).

edit: Ik heb dus exact zelfde proc (Palomino XP 2000+). Overigens wel overgeklockt van 12,5x133 naar 12,5x150. Van 1667 naar 1880, zonder dus te unlocken :).

edit2: let op wat BalusC zegt :). Zet in je BIOS onderdelen van CPU/mem ipv Auto/Optimal op User Defined. Dan kan je namelijk vaak wel voltage aanpassen.

[ Voor 37% gewijzigd door Remy op 21-01-2003 10:54 ]

LinkedIn
Instagram

• ultimateharry

ultimateharry

Topicstarter
met dat ik de vcore niet kan aanpassen bedoel ik dus ook "user defined". Anders valt er natuurlijk niets aan te passen. De FSB gaat geen mhz hoger dan 133, met welke mem settings dan ook.
Maar wat ik begrijp is dat ik gewoon pech heb, oc'en wil niet?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

ultimateharry schreef op 21 January 2003 @ 12:05:
met dat ik de vcore niet kan aanpassen bedoel ik dus ook "user defined". Anders valt er natuurlijk niets aan te passen. De FSB gaat geen mhz hoger dan 133, met welke mem settings dan ook.
Maar wat ik begrijp is dat ik gewoon pech heb, oc'en wil niet?
Op deze pagina valt een stukje over het BIOS van de A7V333 te lezen.
Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.amdzone.com/articleimages/cpu/tbred/2200+/advanced_small.jpg

Zoals je ziet in het plaatje, staat CPU Vcore setting op Auto. Heb je dat al op Manual/User gezet? Of is dat echt niet mogelijk :).

LinkedIn
Instagram

• ultimateharry

ultimateharry

Topicstarter
Ik ben geen nOOb. tuurlijk staat ie al lang op "user defined". Het probleem was en blijft dat wat ik ook verander, de daadwerkelijke vcore, uitgelezen in de bios of asusprobe 1.8 blijft en ik het ding zo goed als niet kan overclocken, mem 1/1 of 4/5, "optimal" setting, normale temps rond 54 graden.

Verwijderd

CPU unlocken wil wel eens helpen ... :+
Pagina: 1