Toon posts:

Krijg geen OS draaiend

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Amd Athlon 600
128 Mb Ram blablabl

Ik krijg er geeeeeen besturingsysteem op!!
Elke keer, maar dan elke keer als hij bijna klaar is met installeren stikt het van de fatale uitzonderingen.
En 1 foutmelding die ik nog weet:
SUCATREG heeft een fout veroorzaakt in crypt32.dll
Dit was bij de installatie van win ME.

Windows 95 krijg ik er wel op, maar dan begint hij weer met foutmeldingen als ik een spelletje speel.

Zou het kunnen zijn dat de (235 watt) voeding het niet kan trekken of heeft dat er nix mee te maken???

UPDATE 24 UUR LATER :

HEY jongens!!
Ik heb net na 24 uur memtest draaien even naar de resultaten gekeken.
Dit was wat er stond:

Errors: 428166

Tst -- Pass --Failing Adress -- --- ---- Good --Bad ---------err-bits--Count chan
7 60 0005a33e20 90.9MB ffffffff 00000000 ffffffff 1

En hij ratelt nu nog door!!!! Hij blijft maar gaan na 24 uur draaien!!

Wat is jullie conclusie??
Ik heb 2 dimms van 64 mb, welke is kapot??

Alvast bedankt voor reacties

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 00:28 ]

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Misschien dat het geheugen kapot is... misschien kun je ergens wat geheugen lenen en dan nog eens proberen.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 22:29:
Zou het kunnen zijn dat de (235 watt) voeding het niet kan trekken of heeft dat er nix mee te maken???
Dan moet je wat meer vertellen over je systeem dan enkel je cpu en ram te noemen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Probeer eens een andere installatie cd! Eentje waarvan je zeker weet dat die het goed doet. En reset je bios ff.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Tjah, ik weet dat athlon wat meer vermogen trekt dan intel... Maar of je aan 235 watt te weinig zou hebben voor een 600??? Wat voor merk voeding is het???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

kijk eens als je een beter voeding kan krijgen.. 235 is wel minimaal met een AMD erin... ook lijkt dit op geheugen fouten,t est eens na die voeding ander geheugen en laat het op langzame timings lopen... CAS 3-3-3 dus

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is een JNC

En wat is in godsnaam een langzame timing??

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 22:33 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

megaleo schreef op 20 januari 2003 @ 22:31:
Probeer eens een andere installatie cd! Eentje waarvan je zeker weet dat die het goed doet. En reset je bios ff.
Hij heeft al verschillende besturingsystemen geprobeerd = automatisch andere cd's toch?? ik denk inderdaad ook dat het hoogstwaarschijnlijk geheugen is of een foute hd.. scandisk een keertje draaien misschien :?

Je memory kan je trouwens testen met Memtest86

[ Voor 12% gewijzigd door Apen-nootjes op 20-01-2003 22:34 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Marv
megaleo schreef op 20 januari 2003 @ 22:31:
Hij heeft al verschillende OS'en geprobeerd.

En aangezien ze allemaal fout gaan denk ik aan het geheugen en niet aan de cd ;)

Bios reset zal denk ik ook weinig uithalen maar je kunt het altijd proberen.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

apen-nootjes schreef op 20 januari 2003 @ 22:32:
[...]

Hij heeft al verschillende besturingsystemen geprobeerd = automatisch andere cd's toch?? ik denk inderdaad ook dat het hoogstwaarschijnlijk geheugen is of een foute hd.. scandisk een keertje draaien misschien :?

Je memory kan je trouwens testen met Memtest86
Hmm, ja had ik ff niet gezien. Enne, idd die hd.

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar ik heb de HDD volledig geformatteerd vantevoren, dan kan er toch geen fout op zitten?? Dus dan hoef ik scandisk ook nie te draaien lijkt mij.

Ik ben nu bezig met memtest86
Duurt wel lang zeg!!
Maar als memtest een fout heeft gevonden wat komt er dan te staan?? waar kan ik dat aan zien??

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 22:54:
Jah maar ik heb de HDD volledig geformatteerd vantevoren, dan kan er toch geen fout op zitten?? Dus dan hoef ik scandisk ook nie te draaien lijkt mij.

Ik ben nu bezig met memtest86
Duurt wel lang zeg!!
Maar als memtest een fout heeft gevonden wat komt er dan te staan?? waar kan ik dat aan zien??
Wat dacht je van bad clusters en oppervlakte fouten, die kunnen nog best aanwezig zijn ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als memtest een fout heeft dan komt er gewoon bij dat rijtje waar passes, failes e.d staat een 1 tje te staan voor een fout.. error ofzo.. moet je maar ff kijken.. Dan weet je dat er wat fout is...

Scandisk is een programma wat je HD controleerd op bad-sectors en clusters. Als je HD bescahdigd is dan maakt het niet uit of je hem formateerd of niet. Het enige wat helpt is het zorgen dat er geen data meer op die sectoren wordt gezet en dit doe je met scandisk.. correct me if i'm wrong maar dat is wat ik opgepakt heb van m'n MCSE..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik jullie zo hoor kan ik dus het vermogen van de voeding (235 watt) uitlsuiten?>? dat dat de boosdoener is??

Verwijderd

Kijk, DOC is natuurlijk HET forum van GoT. Maar ik moet toch echt deze moven naar OH.

(na wat overleg gaat hij naar OH, dit omdat niet duidelijk is wat nu het probleem is)

Verder wil ik je zeggen dat je een betere openingspost moet maken voortaan. Je loopt nu het risico dat hij straks in OH op slot gaat. Als dit DOC gerelateerd was had ik hem hier dicht gedaan.

• Super_Grover
  • Laatst online: 12-06 16:17

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Dit lijkt mij duidelijk een probleem van de hd, aangezien, zoals al gezegd is, je verschillende cd's hebt gebruikt.
Een voeding die niet voldoende werkt geeft ook meestal ander soort foutmeldingen! Ik denk ook dat problemen met het geheugen al eerder om de hoek komen kijken!
Lijkt idd op bad sector / cluster...........

Maar als je nu wat meer info geeft over je pc, heb je altijd met deze configuratie gewerkt? heb je laatst iets geupdated? Wat voor besturings systeem had je, waarom een nieuw OS?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17

Floor-is

5.2

Op zich mag de topictitel in het vervolg wel ietsjes duidelijker ;)
Ohw en de eerste post ook wel, even melden welke OSjes je hebt gebruikt, wat de specificaties zijn van het systeem, welke fouten je tegenkomt. Wat je hier zelf voor oplossingen voor had bedacht, die allemaal niet werken.

Scheelt ons weer een onwijze sloot bij het beantwoorden.

Nu kan het bijna alles zijn:
Losse PCI kaart?
Prutsvoeding?
Geheugen dat niet helemaal spoort?
Processor niet helemaal lekker?
You name it.

Bericht hierboven

Verwijderd

Marv schreef op 20 January 2003 @ 22:30:
Misschien dat het geheugen kapot is... misschien kun je ergens wat geheugen lenen en dan nog eens proberen.
95% van dit soort gevallen het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu al 2 en een half uur memtester, en nog is ie niet klaar
Hoort dat zo? Of is dat niet helemaal goed??

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 00:51:
Ik draai nu al 2 en een half uur memtester, en nog is ie niet klaar
Hoort dat zo? Of is dat niet helemaal goed??
jah dat hoort zo, hij zal nu wel bijna klaar zijn, maar geef eens antwoord op de vragen die er worden gesteld, dan kunnen wij je veel beter helpen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Titelchange

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

MaNdM

1000-dingen-doekje

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 22:31:
kijk eens als je een beter voeding kan krijgen.. 235 is wel minimaal met een AMD erin... ook lijkt dit op geheugen fouten,t est eens na die voeding ander geheugen en laat het op langzame timings lopen... CAS 3-3-3 dus
Correctie, het MINIMUM voor een athlon is 250 Watt mits er niet teveel hardware in hangt. Zelf heb ik ook een Athlon 600 gehad maar daar hing een 250 W voeding in. Leek in het begin voldoende totdat ik er een extra HDD bij wilde hangen, die overleed na een kleine week namelijk al :( (en velen volgden hem) Toen ik er eenmaal een 300 W voeding in had hangen was het hele probleem opgelost :)

Hang er een betere en zwaardere voeding in en zorg voor aarding :Y)

Werkt het dan nog niet dan is het waarschijnlijk je mamaplank aangezien je geheugentest draait nu en ik er even vanuit ga dat die goed afloopt :P

To be determined...

Verwijderd

Geheugen defect.....

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Daar sluit ik me geheel bij aan.

Processor kan ook niet helemaal goed zijn

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Op me werkt komen we vaak dingen tegen als memory die niet helemaal lekker loopt,

Maar omdat ie met verschillende besturingssystemen aan het 'einde' vast loopt zou het ook kunnen zijn dat er een foutje in je hdd zit op die plek... waar windows dan niet op kan schrijven...

Welke OSén heb je geprobeerd? win95 = niet slim, die heeft geen ondersteuning meer voor je proc (toch?) , winME is zoiezo al brak (tenzij je mazzel heb, ik heb hem bij een aantal mensen perfect zien draaien). win2000 en XPpro hebben mijn voorkeur.

Verwijderd

probleem laatst nog gehad, bleek geheugen te zijn. Je kan eventueel ook kijken met memtest of de cache van je proc goed is.
Als je test selectie doet en dan test 4 of 5 en hij gaat dan fouten geven zou het de cache kunnen zijn. Dit kun je uitsluiten door te kijken vanaf welke "MB" de fouten gegeven worden. Als je dan een andere testrange insteld in het menu, en hij gaat weer fouten geven is het je proc.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens memtest zit er een amd chipset in, hij is nog bezig met testen, zodra ik de uitslag weet zal ik het hier posten , want ik weet echt niet hoe dat programma werkt.

Iedereen trouwens bedankt voor de moeite tot nu toe!

• Cubix
  • Niet online
Een tijdje gelden had ik ook vaak veel fouten, en osén kwamen er maar nouwelijks op. Probleem; m'n mobo was naar de klote.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad (weliswaar op een Duron 1200). Inderdaad eerst het geheugen getest maar daar kwam geen fout uit, toen heb ik de hardeschijf een Low-Level format gegeven, en toen het OS weer geïnstalleerd, en deed het perfect :)

Hoe je dat doet staat geloof ik in de FAQ :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
HEY jongens!!
Dit was wat er stond:

Tst -- Pass --Failing Adress -- --- ---- Good --Bad ---------err-bits--Count chan

Ik heb 2 dimms van 64 mb, welke is kapot??

Verwijderd

Topicstarter
sorry staat een beetje scheef je moet de waarden opschuiven als je weet wat k bedoel

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 00:13:
HEY jongens!!
Dit was wat er stond:

Ik heb 2 sims van 64 mb, welke is kapot??

Ik neem aan dat je DIMM bedoelt? Die kosten niet veel meer dus vervang die 2 van 64 voor een van 128 of meer zou ik zeggen :Y)
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 00:14:
sorry staat een beetje scheef je moet de waarden opschuiven als je weet wat k bedoel
Hier heb je een Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif edit-knopje voor ;)

To be determined...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MaNdM schreef op 21 January 2003 @ 09:13:
[...]

Correctie, het MINIMUM voor een athlon is 250 Watt mits er niet teveel hardware in hangt. Zelf heb ik ook een Athlon 600 gehad maar daar hing een 250 W voeding in. Leek in het begin voldoende totdat ik er een extra HDD bij wilde hangen, die overleed na een kleine week namelijk al :( (en velen volgden hem) Toen ik er eenmaal een 300 W voeding in had hangen was het hele probleem opgelost :)

Hang er een betere en zwaardere voeding in en zorg voor aarding :Y)
Een goede voeding is een pre, maar je moet niet gaan overdrijven. Ik heb 9 maanden lang een Duron 700 stabiel gehad met een 145W ( :o ) voeding en sinds 4 maanden zit er een Duron 1200 in zonder problemen. Bovendien draai ik nu al bijna twee jaar m'n eigen Duron 750@841 met een volle bak aan hardware met een 235W voeding. Beide voedingen zijn overigens van AOpen, dus van vrij goede kwaliteit.

Kortom, deze problemen kunnen aan de voeding liggen, maar om nou MINIMUM 250W te gaan roepen is een beetje over the top :z

Oslik blyat! Oslik!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

dion_b schreef op 22 January 2003 @ 00:58:
[...]

Een goede voeding is een pre, maar je moet niet gaan overdrijven. Ik heb 9 maanden lang een Duron 700 stabiel gehad met een 145W ( :o ) voeding en sinds 4 maanden zit er een Duron 1200 in zonder problemen. Bovendien draai ik nu al bijna twee jaar m'n eigen Duron 750@841 met een volle bak aan hardware met een 235W voeding. Beide voedingen zijn overigens van AOpen, dus van vrij goede kwaliteit.

Kortom, deze problemen kunnen aan de voeding liggen, maar om nou MINIMUM 250W te gaan roepen is een beetje over the top :z
Nou ok ik geef toe, minimum is misschien idd een beetje over the top, echter was het bij mij dus wel het geval en dat bevestigde voor mij een stelling die iemand anders had, namelijk dat het het minimum was...

* MaNdM heeft soms de neiging te overdrijven om zaken duidelijk te maken, soz

To be determined...

Verwijderd

welk reepje kapot?
1 deruit halen, opnieuw testen werkt het, dan is je kapotte reepje hetgeen eruit is, anders andersom...
je begrijpt me wel :)
suc6

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 01:24:
welk reepje kapot?
1 deruit halen, opnieuw testen werkt het, dan is je kapotte reepje hetgeen eruit is, anders andersom...
je begrijpt me wel :)
suc6
Japgras, opnieuw testen... duurt toch veel te lang, dat zijn die 64 mb reepjes niet eens meer waard...

Maar goed, dat is mijn kijk erop

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat is zo, ik zat zo te denken, er staat 90.9 mb
aangezien het er 2 van 64 zijn, is dat dus de 2e reep.
Want daar staat immers de 90e mb op.

Is dit een logische redenering?

Verwijderd

als je weet bij welke test de fout is gegeven dan kun je de test tijd aanzienlijk verkorten door alleen deze test te draaien. Als je in het testprogramma op 'C' drukt dan krijg je een menu met allemaal opties. als je de wijzigingen die je wilt doen hebt uitgevoerd dan druk je op ' 0 (C)ancel' (of zoiets). Je geselecteerde test wordt dan gedraaid.

• Marv
Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 01:52:

Lijkt mij logisch maar bij de computer weet je het nooit ;)

Als ik jou was zou ik het 2e reepje eruit halen en nog een keer windows proberen te installen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 01:52:

Logisch, maar helaas niet noodzakelijkerwijs correct.

Het is vrijwel zeker zo dat een van de twee reepjes brak is als hij 90.9MB (let op die hoofdletters :o ) aangeeft, maar welk van de twee het is weet je niet op voorhand- de 90e MB zit op de tweede reep, maar wie weet zou die 2e reep gewoon 64MB kunnen geven en de eerste 26.9MB (ERG raar getal, maar dat terzijde).

Conclusie: haal een van de twee eruit en zie wat de resterende reep geeft :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1