Universele fancontroller?

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik zag zojuist op freezinghardware.nl een 'universele fancontroller' staan.
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=684

Nu is mijn vraag of jullie weten of ik hier ook mun ccfl op aan kan sluiten zodat ik die uit kan schakelen.
Het is dus niet de bedoeling om te dimmen, maar uit te schakelen.

Omdat dit toch best een vette schakelaar zou kunnen zijn :+

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Moet in theorie wel kunnen, maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat je CCFL meer dan 3.6 Watt trekt..

Verwijderd

Conan schreef op 20 januari 2003 @ 22:25:
Ik zag zojuist op freezinghardware.nl een 'universele fancontroller' staan.
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=684

Nu is mijn vraag of jullie weten of ik hier ook mun ccfl op aan kan sluiten zodat ik die uit kan schakelen.
Het is dus niet de bedoeling om te dimmen, maar uit te schakelen.

Omdat dit toch best een vette schakelaar zou kunnen zijn :+
Als dimmen, niet aan de orde is, maar je graag wel met een draaischakelaar je CCFL wil schakelen, waarom koop je dan gewoon niet een dergelijke schakelaar bij de plaatselijke elektroboer? Je hebt ook meerstandenversies waarmee je meerdere CCFLs kan schakelen (bv CCFL1 aan CCFL2 uit, CCFL1+2 aan etc)

Trouwens, de fancontroller die jij linkt is, voor zover ik kan zien, niet meer dan een (draadgewonden) potmeter. Daarmee je CCFL dimmen is een nogal onbehouden zaak.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18
En daar komt nog bij dat je een CCFL helemaal niet kan dimmen: ze hebben 2 standen, aan of uit. Even daargelaten de stand waarbij alleen de uiteinden oplichten :)

Als je mobo sterk genoeg is kun je'm btw ook rechtstreeks daarop aansluiten en met speedfan je CCFL aan / uit zetten. Werkt niet bij alle mamaplankjes, en of'ie het leuk vind is een beetje de vraag, maar het is een leuke softwarematige oplossing. Helemaal grappig met remote controlled bakken >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Rickstah
FragFrog schreef op 20 januari 2003 @ 23:47:
En daar komt nog bij dat je een CCFL helemaal niet kan dimmen: ze hebben 2 standen, aan of uit. Even daargelaten de stand waarbij alleen de uiteinden oplichten :)

Als je mobo sterk genoeg is kun je'm btw ook rechtstreeks daarop aansluiten en met speedfan je CCFL aan / uit zetten. Werkt niet bij alle mamaplankjes, en of'ie het leuk vind is een beetje de vraag, maar het is een leuke softwarematige oplossing. Helemaal grappig met remote controlled bakken >:)
Dimmen is ook niet mogelijk nee, en is ook niet een vereiste.
Zoals al stond in m'n begin-post.

Ik heb Freezing Hardware al de vraag gesteld of deze controller de mogelijkheid tot uitschakelen biedt.

Wat mijn fancontrol baybus niet doet dus :P (7v-12v)

• Rickstah
Het is me al duidelijk.
Mijn ccfl verbruikt 5,6watt.

Teveel dus voor die controller.. :(

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

O-)