Strepen in beeld Sony KTV

Pagina: 1
Acties:

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 06:50
Mijn Sony Wega KTV type KV25FX20B heeft op het TV-Beeld 2 hoogst irritantie (wit-achtige) strepen die langzaam evenwijdig aan elkaar over het beeld scrollen. Het beeld is verder perfect, op die 2 strepen na dus. Dit doet zich voor op alle zenders. Op het AV-Scart kanaal (DVD) doet zich het probleem niet voor.

Ik heb de TV al even verplaats naast het CAI aansluit punt, een nieuwe COAX kabel aangesloten rechtstreeks op de CAI aansluiting, maar ook daar doet zich het probleem voor.

Waar zou dit probleem kunnen liggen? Toch in de TV (Tuner deffect??) of moet ik eerst maar eens een CAI monteur laten komen?

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een andere tv te proberen op dezelfde kabel aansluiting.

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Verwijderd

haal je stekker er eens uit van je dvd speler en kijk of je dan nog het probleem hebt

• Jagermyster
Ik heb alle stekkers behalve de coax er al uit gehad, dus alleen de tv stand alone aangesloten, en dan doet zich het probleem nog voor... Ik d8 zelf ook eerst aan stoor signalen welke via kabels ontsonden, maar dat heb ik al uitgesloten.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb eens gemerkt dat deze serie van Sony erg gevoelig is voor het signaal van een DECT draadloze telefoon. Dit leverde ook strepen in het beeld op. Het zal het wel niet zijn omdat je het toestel al op een andere plaats geprobeerd hebt, maar je weet maar nooit. :)

• Jagermyster
Nope.. helaas kan dat het ook niet zijn, want een telefoon heb ik niet... (kabel inet en GSM is voldoende tegenwoordig :) )

Verwijderd

Yep wilde ik net zeggen , heb dat wel eens opgelost door de transformator stekker om te draaien van de dect basis station.

Verwijderd

Als je alles lostrek en alleen de antenne nog hebt aangesloten heb je het dan nog?
Stekker van de tv omdraaien.
Anders denk ik een los contact van een massa van bv de tuner.

• Jagermyster
Stekker omdraaien hielp ook niet.. maar ik ben een stap verder....
Ik heb even een USB TV Tuner geleend, deze op mijn laptop aangesloten, en voilla! ook die zelfde 2 strepen door het beeld.

Het probleem zit hem dus nu zeker weten in het CAI signaal. Ik heb uitgesloten dat het probleem in de kabels zit door de tv rechtstreeks aan te sluiten op de cai splitter.

Ook heb ik nog even voor de zekerheid het hele huis spanningsloos gemaakt (hoofdschakelaar uit hehe, lang leve laptops met een accu) om uit te sluiten dat een ander elektrisch apparaat hier in huis de storing veroorzaakt.

Het moet dus in de CAI splitter ergens zitten, deze ga ik zo maar eens open slopen. Het is zo'n geval geplaatst door essent@home, met dus 3 aansluitingen. geen idee of daar iets fout in kan zijn.......

Verwijderd

Het probleem zit hem dus nu zeker weten in het CAI signaal. Ik heb uitgesloten dat het probleem in de kabels zit door de tv rechtstreeks aan te sluiten op de cai splitter

• Jagermyster
ik heb hier een nieuwe kabel voor gebruikt. (een andere dus dan die nu tussen de tv zit)

Verwijderd

Kan je het niet aansluiten rechtsreeks op de kabel dus zonder splitter?

• Jagermyster
heb ik net geprobeerd, rechtstreeks op de groene kabel, en dan ook nogsteeds die 2 strepen in het beeld, zowel op de laptop als op de gewone tv.

Klusje voor essent denk ik :)

Verwijderd

Ja denk dat de aansluiting in het dichtstbijzijnde splitter kastje niet oke is.

• Jagermyster
Kan het probleem ook bij de buren veroorzaakt worden eigenlijk? (ik woon in een appartement)

Verwijderd

Niet toevallig een piraat in de buurt?
Of misschien een lokale omroep die hun antenne op je dak heeft staan.
Je kan even de fm-band doorlopen zonder antenne!
Misschien even informeren bij de buren of ze dit ook hebben of wellicht zo'n dect stoorbak
hebben.

Verwijderd

probeer eens je antenne singaal te verzwakken meschien word je tv tuner overstuurd dit kan namelijk ook storing veroorzaken

• Jagermyster
hmmmm... ohkeej.... hoe verzwak ik het signaal?

Verwijderd

probeer gewoon effe je antenne kabel voor je tuner input te houden

Verwijderd

Dit kan natuurlijk een valse indruk geven doordat je nu geen rechtstreeks contact meer hebt en de storing te zwak is om erdoor heen te komen.
Je zou beter een video kunnen pakken en deze als doorlus kunnen gebruiken.
Ook hebben sommige video's een low/high switch op de modulator.
Kan ook gewoon 10 meter kabel tussen hangen.
Maar ja als dat het echt is dan ligt toch de verantwoordelijkheid bij de kabelbedrijf die misschien wel je versterker te hoog heeft afgeregeld of hoe dit ook is aangelegd.

• Jagermyster
Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels contact op genomen met essent. Binnenkort zal er een monteur langs komen om het probleem te verhelpen (hoop ik) en dan laat ik het jullie zeker ff weten waar het probleem zit!

Thnx!

Verwijderd

Ik had toevallig gisteren hetzelfde probleem, met een soortgelijke tv (sony kv-21ft1b -> fd trinitron), maar dan van die 'lopende' strepen door het signaal wat vanaf m'n pc kwam (via comp. out). Na lang proberen met kabels, verplaatsen subwoofer ed, hield dit meteen op toen ik de coax kabel d'r uit haalde ..

ik ga 't eens navragen bij de elektricien die de hele coax bende heeft aangelegd!
Pagina: 1