Toon posts:

hoe krijg ik 2 ide hd's en 1 scsi cd writer aan de gang?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
huj,

ik heb afgelopen weekend een hd'tje gekocht maar zodra ik deze in mijn systeem inbouw dan werkt mijn scsi cd-rom speler/writer niet.

Ik heb een Maxtor 20 gb hd als primary master. de gekocht hd is een Western Digital 80 gb hd die als primary slave staat ingesteld.
Mijn scsi kaart is een adaptec 2940 met daaraan een traxdata cdr4120 cd writer.
alles draait mbv een AMD Duron 800 MHz

Mijn scsi kaart wordt gewoon herkend en de cd writer krijgt gewoon stroom. Ik kan de writer in xp echter niet zien.

Als ik de stroom van mijn nieuwe hd afhaal dan ziet mijn comp alleen de maxtor als primary master. De scsi kaart wordt ook herkend. De cd writer in xp weer niet.

Ik heb al verschillende jumpersettings geprobeerd (ik denk dat het daar aan ligt)maar werken doet het allemaal (nog) niet.

Welke computergoeroe kan me helpen?

graf

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug ook een klein probleempje gehad met m'n 2940, mijn apparaten werden ook niet herkent met de standaard drivers (wat hier normaal gesproken wel gebeurd trouwens)... er zijn op de Adaptec site andere drivers te vinden, probeer deze eens.

Je verhaaltje is trouwens best onduideiljk; je ziet dus altijd je writer gewoon niet?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 22:18
Heb je al eens geprobeerd om je nieuwe hd aan de secondary ide poort aan te sluiten?

EDIT:

Zijn er ook geen bios problemen met je moederbord, kijk anders even bij je moederbord fabrikant

[ Voor 40% gewijzigd door Robthebest op 20-01-2003 22:24 ]

Verwijderd

ik zou eenz proberen die 80 gb op je 2de ide controller te steken en dan eenz kijken wat er gebeurd.

Verwijderd

en Robthebest was me net voor

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 22:18
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 22:24:
en Robthebest was me net voor
>:)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-03 10:29
Zet eens voordat je je 2e hdd aansluit, je cd writer op een andere driveletter. Hij zal nu wel op D: staan en daar zullen ze wel tegelijk op willen, maar dat kan dus niet als je die hdd erbij plugt. Zet hem maar op E: of zo.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Fundamentele vraag: Zie je de writer aangemeld in je POST proces, vóór Windows?

Iets van:

ID 0 "traxdata cdr4120"
ID 7 "Adaptec 2940"

Zo niet, dan is er iets niet goed in de terminatie van je SCSI keten of er is misschien niet voldoende vermogen aanwezig met die nieuwe schijf erbij :?
Zo wel, dan moet je idd es naar de drive letters kijken...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
aikeleer: voordat ik de 80 gb drive installeerde werkt mijn cd writer gewoon. nu krijg ik m zonder de 80 gb hd ook al niet meer aan de praat. zouden de jumpersettings verkeerd staan oid?

de nieuwe hd op de secondary port levert niet veel op. beide hd's werken. cdr niet.
ook niet als ik de power uit mijn nieuwe hd trek.

ik zie in de post proces geen tekenen van een cd writer.
mijn scsi kaart geen scsi bios not installed, maar dat heeftie altijd al gedaan.

graf

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-03 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 23:14:
aikeleer: voordat ik de 80 gb drive installeerde werkt mijn cd writer gewoon. nu krijg ik m zonder de 80 gb hd ook al niet meer aan de praat. zouden de jumpersettings verkeerd staan oid?

de nieuwe hd op de secondary port levert niet veel op. beide hd's werken. cdr niet.
ook niet als ik de power uit mijn nieuwe hd trek.

ik zie in de post proces geen tekenen van een cd writer.
mijn scsi kaart geen scsi bios not installed, maar dat heeftie altijd al gedaan.

graf
Als de drive binnen de SCSI keten aan het begin van het opstarten niet herkend wordt zal Windows dat ook niet gaan doen, lijkt me logisch.

Zou toch nog eens kijken naar de terminatie van de SCSI keten. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de drive/SCSI kaart defect is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je kaart en je cdr moeten beide getermineerd worden. Anders levert dat meestal problemen op.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Die brander is eigelijk een teac. Probeer dit ff: http://www.cdmediaworld.c...tions_traxdata_4120.shtml
en dan de nieuwe teac firmware d'r op te zetten

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
OH => OM :)
Pagina: 1