Toon posts:

[DELPHI]Hoe bij memo de cursor niet updaten na selectie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een memo en als de gebruiker een selectie met de muis maakt, moet de cursor ('caret') gewoon op zijn positie blijven staan. Daarnaast mag shift i.c.m een pijltjetoets oid geen selectie opleveren. Hoe doe ik dat? Ik ben een command prompt memo aan het maken met een dikke blok cursor. Het SWI-prolog prompt idee.

Alvast bedankt

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het zal wel windows messages gegochel worden raad ik. Probeer eens in de msdn meer informatie over multi line edit's (een TMemo in windows taal) te vinden en welke windows messages nuttig voor jouw zouden kunnen zijn.

Kijk anders ook eens op www.torry.ru of er een component is die meer in de richting komt van wat jij wilt.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 23:55
Ik denk dat je dit niet met een TMemo moet doen, maar met een custom component. Als je zelf iets in elkaar zet, heb je veel meer invloed hoe en wat er gebeurd. Met een TMemo moet je eerst een boel dingen disabled / omzeilen en heb je kans dat je veel meer moeite kwijt bent om het goed te krijgen.

Tip: kijk eens naar TComPort. Dat is een Seriele Communicatie unit, is gratis, met source code, en er zit een erg fraai terminal component bij. Ik vermoed dat je deze met weinig moeite kunt canibaliseren.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Op zich heb ik weinig toe te voegen behalve dat Dacota en LordLarry beiden gelijk hebben. Als je een held bent met messages zou je kunnen proberen om je TMemo te verkrachten, maar ik (ervaren met Win32 denk ik zo) denk dat het je niet gaat lukken om het compleet in de gewenste vorm te boetseren.

Zelf schrijven is een enorm werk, vooral als je het zo generiek wil maken als TMemo is (alhoewel je geen variable-width fonts hoeft te supporten wat veel werk scheelt). Daarnaast is het een ramp om performant te houden zodra je 30000 regels backbuffer wil gaan onthouden met inserts... heel goed designed vanaf het begin dus. Je kunt eraan beginnen als je echt wil, maar vooral als je niet al te veel ervaring en/of tijd hebt zou ik proberen om dat component van DaCoTa te verkrachten.

Professionele website nodig?

Verwijderd

En als je nu de memo op readonly zet en de commando's laat invoeren via een edit box ?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

De ZMud-methode heet dat :P Kan wel, werkt goed, esthetisch minder charmant. Tissunkeuze...

Professionele website nodig?

Pagina: 1