Toon posts:

klein probleempje in ASP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
spijt me weer te moeten aankloppen voor hulp, maar ik zit met een klein probleem waar ik echt niet uitkom. Ondanks de marvels van internet.

Het volgende is het geval: bij inloggen krijgt een gebruiker een session variable met de waarde "member" of "admin" mee.

Een pagina alleen voor members is zo beveilgd (index2.asp is de inlogpagina):

<%
dim AccesGroup
AccesGroup = Session("svAuthorisation")

If AccesGroup <> "member" Then
Response.Redirect "index2.asp"
End If
%>

Dit werkt ook voor de "admin", maar ik krijg een pagina voor beide groepen niet werkend. Wat is mis met deze code???

<%
dim AccesGroup

If AccesGroup <> "member" Or "admin" Then
End If
%>

alvast dank (ben nog aan het leren)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 13:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ASP:
1
If AccesGroup <> "member" Or AccesGroup  <> "admin" Then

En vriendelijk verzoek om volgende keer ook de code-tags te gebruiken..
[code][/code]

[ Voor 81% gewijzigd door gorgi_19 op 20-01-2003 22:05 . Reden: Moet zelf wel het goede voorbeeld geven.. :P ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<%
dim AccesGroup

If AccesGroup <> "member" Or AccesGroup <> "admin" Then
    End If
%>

die code dingen kende ik nog niet. Die oplossing werkt niet het geeft geen errors, maar stuurt je terug naar de loginpagina (index2.asp). Zowel voor een member als voor een admin. vreemd of niet? Het is dus de bedoeling dat de admins en members juist wel doorgaan dus, en niet naar de index2.asp (voor de duidelijkheid)

Verwijderd

Topicstarter
zelf opgelost nu met hulp. het moest natuurlijk "And" zijn in plaats van "Or". Logisch denken komt met de jaren... problem solved. Voor de volledigheid de hele hap nog eens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<%
dim AccesGroup

If AccesGroup <> "member" And AccesGroup <> "admin" Then
    End If
%>

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je moet de vraag even in logisch nederland vragen en dan vertalen naar code. ;)

Je kijkt nu: Als iemand: of geen admin, of geen member is; dan redirect, of te wel: dan en dan slechts als iemand admin en member is dan geen redirect.

Je moet hebben: als iemand geen member is en geen admin is dan redirect.

[edit]Ja dat heb je met gaves, terwijl ik t denk stuur ik al positieve energie naar de poster en dan krijg je dan je een beetje sloom en te laat reageert. :( ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Gert op 20-01-2003 22:37 ]

• abeker
  • Laatst online: 07-08 15:52

abeker

...

nu wordt je geredirect als een van de beide vergelijkingen waar zijn (wat dus altijd het geval is...). Je moet alleen geredirect worden als beide vergelijkingen waar zijn.

the less one forgets, the less one remembers

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 09:58
Laat maar... Ik moet snel gaan slapen!

[ Voor 95% gewijzigd door Banzi op 20-01-2003 22:40 ]

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Topicstarter
de oplossing dient zich altijd aan nadat het probleem zichzelf oplost ;-)

Mijn communicatieve vaardigheden schieten inderdaad een beetje te kort om een en ander duidelijk te stellen. Is de volgende fase dat ik puistjes krijg, een bleek gezicht en een bril? Of is er nog hoop voor mij? Bedankt in ieder geval, de twee fouten in een regel zijn eruit. Ik kan weer op eigen kracht verder...

• gorgi_19
  • Laatst online: 25-08 13:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 22:44:
de oplossing dient zich altijd aan nadat het probleem zichzelf oplost ;-)

Mijn communicatieve vaardigheden schieten inderdaad een beetje te kort om een en ander duidelijk te stellen. Is de volgende fase dat ik puistjes krijg, een bleek gezicht en een bril? Of is er nog hoop voor mij? Bedankt in ieder geval, de twee fouten in een regel zijn eruit. Ik kan weer op eigen kracht verder...
Op zich was je post wel duidelijk; ik ben er alleen niet helemaal bij vandaag, dus ik heb je post niet helemaal goed gelezen.. Mijn fout.. :)

En als we toch lastig gaan doen.. [code=asp][/code] bestaat ook.. :+

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 09:37

Basszje

Reisvaap!]

Zij-opmerking trouwens : Ik hoop dat je geen hoog beveiligde applicatie hoeft :+ .

Lees anders eens een keer wat practische notes over ASP beveiliging , want dit ziet er nogal brakjes uit :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1