[JS] Javascript Array POSTen

Pagina: 1
Acties:

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
Ik heb een araay in javascript. Zeg
code:
1
var array = new Array(1,2,3,4);
Wat ik wil, is dat als iemand op knop "POST" drukt, dat die array verzonden wordt met een POST actie.

Het moet dus echt een array in JavaScript zijn, omdat er allemaal bewerkingen op moet worden uitvoerd online, en het zijn meerdere arrays die ik door wil sturen, dus met FORM velden lukt het niet.

Ik dacht zelf een hidden field maken en dan array aan de <fieldname>.value toekennen en dan posten, maar dat werkte niet.

Iemand een idee?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:15

André

Analytics dude

ddofborg schreef op 20 January 2003 @ 21:52:
Ik dacht zelf een hidden field maken en dan array aan de <fieldname>.value toekennen en dan posten, maar dat werkte niet.
Volgens mij moet dat werken, dan krijg je in die <fieldname>.value een comma-separated string. En die kun je vervolgens wel weer uit elkaar halen met een string.split.

• ddofborg
nou, het probleem is dat Array tekst bevat. Dus
code:
1
var array = Array("jan, slaat piet", "piet, slaaat jan")
ofzo. En dan weet je niet welke komma je moet pakken.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:15

André

Analytics dude

Dan moet je de array in een cookie gooien of de komma's in de tekst zelf vervangen door een ander teken.

Verwijderd

Dan kun je eerst de tekst escapen, met de functie escape. Later kun je weer unescapen. Met formulieren kun je nu eenmaal alleen maar strings versturen (ja okay, en files dan).

Verwijderd

Probeer eens toSource. Da's een lib die ik heb gemaakt. Gebruik is simpel:
code:
1
2
3
4
var array=new Array("een","twee","drie");
var string=toSource(array);
alert(string);
//In de alert staat: ['een','twee','drie']

Die blokhaken is een andere manier om een array op te schrijven. Als je nu bij het POSTen die string in een hidden form-variabele zet, ben je klaar ;-)

• ddofborg
...ik heb ff nagedacht... ik doe het volgende:
Van elk element van var array maak ik een geESCAPEde string, die string voeg ik toe aan een nieuw array. En dan doe ik <fieldname>.value = nieuwe_array, nu krijg ik coma gescheiden string zonder comma's in de text.

bedankt allemaal!

• ddofborg
Doekman, jou manier is beter!!!! Thank you! Ik probeer het zo ff...
Pagina: 1