Toon posts:

[cooling]Stillere PC

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de FAQ door gelezen en ik weet hoe ik mijn pc stiller maak (door em bv uit te zetten :P ). Hier is nu het volgende. Ik heb dus een TT volcano 7+ en die maakt op zijn laagste stand te veel lawaai vind ik. Ik heb dus nu een papst fan besteld (80 mm + 90 mm). Die zijn allebei voor gewon als case fans. Misschien gebruik ik die 80 voor de voeding (ik heb net een stillere fan in de voeding gezet maar mischien is die papst nog stiller).

Dat was even inleiding om effe aan te geven wat ik er allemaal in ga zetten (2 case fans, de voeding fan en de tt fan). Maar de dillema was dus die fan op die TT. Kan ik die modden om em nog zachter te laten draaien?? Of bestaan er 70mm fans? In de pricewatch heb ik dus niks gevonden.

Misschien heeft iemand anders een idee om een 80 mm fan erop te zetten? En vooral hoe?

Vele vragen enzo maar het probleem is simpel. alleen nu nog het antwoord.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:36
Hmmm ik dacht dat die redelijk stil was, volgens mij als je 'm op z'n laagste stand zet, en dan je kast isoleerd met dat eierdoos-spul is ie wel aan de vrij stille kant =]

Verwijderd

Topicstarter
De_Bastaard schreef op 20 January 2003 @ 21:49:
Hmmm ik dacht dat die redelijk stil was, volgens mij als je 'm op z'n laagste stand zet, en dan je kast isoleerd met dat eierdoos-spul is ie wel aan de vrij stille kant =]
eierdoos spul (je bedoelt toch geen echte eierdozen 8)7 :? )....mmmm Word de kast dan niet lekker warm?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 21:52 ]

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 21:23
Weerstandje tussen je TT fan zetten om voltage omlaag te krijgen?
Ik suck @ electro, maar bij mn Zallman fan krijg ik zo'n dingetje kant en klaar, werkt ERG goed.

Papst is BTW extreem still, goeie ervaring mee (draai er een in mn server die 24uur/dag draait naast mn bed, nergens last van) :)

Menthix.net | Contact Me

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:33

Epsilon

Jae_x777 schreef op 20 januari 2003 @ 21:55:
Weerstandje tussen je TT fan zetten om voltage omlaag te krijgen?
Ik suck @ electro, maar bij mn Zallman fan krijg ik zo'n dingetje kant en klaar, werkt ERG goed.

Papst is BTW extreem still, goeie ervaring mee (draai er een in mn server die 24uur/dag draait naast mn bed, nergens last van) :)
laten we er van uit gaan dat je fan 3 watt is (0.25amp op 12v).

Op 5v, kan je gewoon aan je voeding hangen. Op 6v, moet je er een 2 watt weerstand tussen hangen van 48 Ohm. Op 7v kan je hem ook aan de voeding hangen en bij 8volt zit je ongeveer wel weer in de range van de orinele regelaar.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb ook de TT Vulcano 7+ en het is idd niet 1 van de stilste.
Maar op low speed valt het toch wel mee vind ik..

80mm -> 70mm adapters zijn er volgens mij niet.. :?
Maar anders is de beste oplossing isoleren denk ik..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 21:55

DaRoot

Some say...

Heb zelf met tie-wraps een 8cm fingerguard aan mijn koelblok geknupt, en aan die fingerguard dan weer een 8cm fan geschroefd die op 7 volt draait. Hoor je nix van, en koelt perfect!

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Je kunt bij www.space-promotion.nl ook 7cm Papst fan's bestellen.

Verwijderd

Searchvraag met stip! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.