[Debian] gnome probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 16:33
In gnome 2 heb ik geen balken boven mijn windows (om ze mee te verplaatsen, minimaliseren en sluiten. Vrijwel alles progs behalve gaim starten standaard over de menubalk heen zodat ik niet nog iets op kan starten. Ik kan ook niet een ander prog selecteren (door er met de muis over te gaan of erop te klikken) Ook kan ik de afmetingen niet veranderen.
Dit schijnt te komen doordat er geen windowmanager gebruikt wordt maar die staat er toch wel degelijk op (twm, enlightenment en sawfish)

Bij het installeren van een programma zegt ie halverwege het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
Gdk-warning **: locale not supported by C library

Gtk-warning **: Cannot open display.
debconf: unable to initialize frontend: gnome
debconf: (Display problem?)
debconf: falling back to frontend: Dialog

Volgens mij hangt dat er wel mee samen.

Ik draai Debian testing met gnome 2 (van people.debian.org/~kov/debian woody gnome2)

Hoe los ik dit op (zodat ik gewoon normaal kan gnome-en)?

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 20-01-2003 21:47 ]

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Probeer eens gewoon de windowmanager te starten, dus gewoon metacity of sawfish bijvoorbeeld intikken.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Jesse
sawfish
sawfish: can't open display
metacity
Window manager error: unable to open X display
twm
twm: unable to open display ""

Met ctrl-alt-bckspc sluit je toch zeker x af? Ik kom dan weer op het gdm inlog scherm.

[ Voor 29% gewijzigd door Jesse op 20-01-2003 22:03 ]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Jesse schreef op 20 January 2003 @ 21:45:
In gnome 2 heb ik geen balken boven mijn windows (om ze mee te verplaatsen, minimaliseren en sluiten. Vrijwel alles progs behalve gaim starten standaard over de menubalk heen zodat ik niet nog iets op kan starten. Ik kan ook niet een ander prog selecteren (door er met de muis over te gaan of erop te klikken) Ook kan ik de afmetingen niet veranderen.
Dit schijnt te komen doordat er geen windowmanager gebruikt wordt maar die staat er toch wel degelijk op (twm, enlightenment en sawfish)

Bij het installeren van een programma zegt ie halverwege het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
Gdk-warning **: locale not supported by C library

Gtk-warning **: Cannot open display.
debconf: unable to initialize frontend: gnome
debconf: (Display problem?)
debconf: falling back to frontend: Dialog

Volgens mij hangt dat er wel mee samen.

Ik draai Debian testing met gnome 2 (van people.debian.org/~kov/debian woody gnome2)

Hoe los ik dit op (zodat ik gewoon normaal kan gnome-en)?
Je windowmanager kan blijkbaar geen DISPLAY vinden. Check de waarde van je DISPLAY variable eens (echo $DISPLAY), dit moet :0 zijn. Als dit niet zo is doe dan 'export DISPLAY=:0'. Hoe dit normaal geregeld wordt weet ik niet, misschien door gdm?
De foutmelding van debconf heeft er niets mee te maken. Debconf stelt vragen, en kan dat op verschillende manieren doen: met een gnome dialoog of met een Dialog dialoog. Hij porbeert eerst gnome, merkt dat dat niet kan en valt terug op Dialog. Als je wilt dat debconf gnome gebruikt moet je gnome-perl installeren of zo iets. Dat zegt hij wel.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door Sir Isaac op 20-01-2003 22:09 ]

• Jesse
Yo hij doet et.
het was idd geen :0 maar gewoon niets.

Al had ik een goed tweaker geweest dan had ik dus op google gewoon naar 'unable to open display' moeten zoeken en dan had ik (tussen de duizenden resultaten) dit antwoord gevonden?
* Jesse hoopt zijn leven nog te kunnen beteren ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Jesse op 20-01-2003 22:19 ]

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jesse schreef op 20 January 2003 @ 22:17:
Al had ik een goed tweaker geweest dan had ik dus op google gewoon naar 'unable to open display' moeten zoeken en dan had ik (tussen de duizenden resultaten) dit antwoord gevonden?
* Jesse hoopt zijn leven nog te kunnen beteren ;)
Searched Dutch and English and German pages for unable to display.
Results 1 - 30 of about 1,570,000
Sure :)

Maar met het lezen van wat meer achtergrond over X was je een heel eind gekomen

[ Voor 8% gewijzigd door AlterEgo op 20-01-2003 22:22 ]

Pagina: 1