ECS K7 sem moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:29
Iemand ervaring met dit moederbordje?
http://www.ecsusa.com/products/k7sem_v3.html

Ik heb met de search functie van dit forum reeds heel wat informatie
opgehaald over andere ECS moederborden en gebruikte chipsets
onder linux. Daaruit blijkt dus dat ECS moederborden het niet altijd
even goed doen om aan de praat te krijgen...

mag ik verwachten van dit moederbord dat ik er gewoon
ff een Debian op kan keilen en dat de boel draait?
(het gaat dus over de versie met cpu on-board, dit is een
heel goedkoop mobo en daarom dus ideaal
als experimenteel linux bakje)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 15:39

No13

/me was here

Ik heb er niet echt ervaring mee maar ik ga er vanuit dat het mobo'tje gewoon werkt hoor, er zit geen aparte of exotische hardware op en meestal is het zo bij ECS planken dat wanneer ze niet werken het echt gewoon een fabrieksfout is en je een vervangend exemplaar krijgt

hmm dit is misschien wel een leuk plankje als media pc :D eens kijken hoe duur ze zijn

offtopic edit: hmm helaas geen tv-out naja ;)

[ Voor 8% gewijzigd door No13 op 20-01-2003 21:44 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Ik ken wel iemand die een ECS K7S5A heeft, hij heeft uiteindelijk alles prima werkend gekregen. Het was vooral met het (on-board) geluid wel even klooien geblazen, maar volgens mij werkt het nu prima. Voor de rest werkte het sowieso al prima.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:33
Ik heb zelf erg veel gezeik gehad met een promise ata controler... op mijn msi k7t turbo geen problemen, op dat bord lost irq's zodra ik de schijven wil gebruiken (fdisk lukt, maar format gaat al de mist in; uiteindelijk gaat het wel allemaal goed, maar voor een ftp servertje niet echt handig als je m 400mbit wil laten spugen)
't zou natuurlijk ook kunnen dat dit een exemplarisch probleem is, maar het stomme is dat het onder windows 2000 wel prima werkt... Volgende LAN wil ik eens met de binary drivers van promise gaan proberen, misschien dat dat de oplossing is..

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Heb zelf een ECS K7S5A bord gehad tot 2 weken geleden (toen was ie stuk na een jaar trouwe dienst) en ik kon er perfect Linux op draaien (Debian & Slackware erop gehad).

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja dat gaat wel lukken Ik heb een keer een uitzoek-sessie gedaan voor het nieuwe broertje hiervan, de K7SOM(l).
Het enige echte knelpunt is 3D support voor de integrated graphics (SiS is niet echt Linux-minded). De drivers hebben beperkingen.
Ik heb helaas (voor jou) alle relevante URLs weggeknikkerd, maar echt moeijlijk was het niet te vinden. Op de gentoo forums staan ook een paar relevante (hardware) vragen over deze plankjes.

[ Voor 1% gewijzigd door AlterEgo op 21-01-2003 13:10 . Reden: taipoh ]

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
1 tip nog, ik had pci=bios nodig om me pci bus aan de gang te krijgen (en zo me netwerk, ATA ide enz)
Pagina: 1