Hey medetweakers,
Op dit moment heb ik mijn 1600+ (standaard 1396,5MHz) op 151x10,5 (1585,5MHz) lopen. Dit draait op een MSI KT3 Ultra2-R met OEM (
) PC2700 geheugen. Het geheugen loopt dus op 166+(151-133)= 184MHz*2(DDR) = 368MHz.
Om een hogere FSB te halen heb ik het geheugen op PC2100 (door de SDRAM frequency op HCLK in de bios te zetten) (266MHz standaard, met OC dus 151*2=302MHz) laten lopen, in de veronderstelling dat ik dan wel hoger zou komen met de FSB. Theorethisch zou ik dan op een FSB van 184 met het geheugen.
Maar m'n systeem laat nog steeds niet meer toe dan 151...
M'n V-Core staat al op 1,85V (het maximum) en ook de AGP voltage heb ik opgeschroefd. Het DDR voltage krijg ik niet goed omhoog, aangezien ik dan BSOD's krijg met het booten van WinXP.
De stressed temperatuur is 53 graden na een paar dagen DPC.
De idle temperatuur ligt rond de 40 graden. (Cooler: Zalman CNPS-6000CU)
Weet iemand hoe ik 'm hoger kan krijgen zonder 'm te unlocken?
Doe ik iets fout?
Zou unlocken eigenlijk wel leiden tot een betere OC?
Of is het puur de Palomino-core die het niet verder trekt?
Er zit met het OC'en geen hardware in de PCI-sloten, alleen een Elsa GeForce 3 TI200 met Zalman 85-HP cooling
Op dit moment heb ik mijn 1600+ (standaard 1396,5MHz) op 151x10,5 (1585,5MHz) lopen. Dit draait op een MSI KT3 Ultra2-R met OEM (
Om een hogere FSB te halen heb ik het geheugen op PC2100 (door de SDRAM frequency op HCLK in de bios te zetten) (266MHz standaard, met OC dus 151*2=302MHz) laten lopen, in de veronderstelling dat ik dan wel hoger zou komen met de FSB. Theorethisch zou ik dan op een FSB van 184 met het geheugen.
Maar m'n systeem laat nog steeds niet meer toe dan 151...
M'n V-Core staat al op 1,85V (het maximum) en ook de AGP voltage heb ik opgeschroefd. Het DDR voltage krijg ik niet goed omhoog, aangezien ik dan BSOD's krijg met het booten van WinXP.
De stressed temperatuur is 53 graden na een paar dagen DPC.
De idle temperatuur ligt rond de 40 graden. (Cooler: Zalman CNPS-6000CU)
Weet iemand hoe ik 'm hoger kan krijgen zonder 'm te unlocken?
Doe ik iets fout?
Zou unlocken eigenlijk wel leiden tot een betere OC?
Of is het puur de Palomino-core die het niet verder trekt?
Er zit met het OC'en geen hardware in de PCI-sloten, alleen een Elsa GeForce 3 TI200 met Zalman 85-HP cooling