Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alweer een koffermod

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
Misschien een beetje afgezaagd, dit onderwerp, maar ik wou hem toch even vermelden mijn koffermod ( eerste keer )
De kabels moet ik nog inwikkelen.

http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/Koffermod.htm ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/light%20on.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Scorpio_UT op 28-01-2003 17:43 ]

JB

Verwijderd

specs? Nette koffer bijdeweg.

Laat even [Pas op modemmers] in je titel zetten. Plaatjes zijn redelijk groot nl.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 21:32 ]

Verwijderd

Plaats een interessant verhaaltje over hoe je te werk bent gegaan e.d. tezamen met een aantal mooie plaatjes (resize ze even tot een redelijk formaat, of gebruik de [img=600]-tag zodat je plaatjes de opmaak niet vernielen). Alleen een link is niet toegestaan, daarentegen vinden we het prima als je 3 ipv 15 plaatjes plaatst en voor de rest verwijst naar je homepage.
uit: Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics , dus ik zou als ik jou was even een aantal pics hier posten.

Verder, nette mod.

Wat zijn je temps?

Verwijderd

Koffer mods blijven vet!!

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
Sorry ..
- Amd k7 700
- 128n mb ram
- 1 x 10 gb hd
- 1 x 40 gb hd
- sony brander 40*10*48
- 2 fans met leds (Akasa)
- s 8200 deluxe
- soundblaster 64
- netwerkkaart
( is n.ll game server voor UT)

JB

Verwijderd

ik zie een poster van harry stotter:P

p.s. mooie mod

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
plaatjes zijn redelijk groot dus pas op als je een gewoon modem hebt

JB

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
jep harry potter ben een tovernaar fan

JB

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
De plaatjes zijn inderdaad erg groot dus zouje er een programma alla fotosoep of jpg optimizer overheen willen halen want het is niet te doen zo met isdn. MAar ja nice koffermod al is het allang niet meer cool of ruig. Maar gewoon leuk om te doen. Ieder geval beter als mijn koffermod :)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

lol niet alleen voor de modemmers :/

Schiet niet op hier :D

Mooi gedaan ennuh slot cpu ownz :)

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
jouwe is ook erg mooi voor al dat blauwe vlak, het blijft gewoon leuk om te doen

JB

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44
netjes hoor... wat voor maat gatenzaag heb je gebruikt? ik heb er nog 1 liggen maar die maakt net niet groot genoege gaten vind ik...

• Webgnome
dat blauwe vlak is het licht van en blauwe ccfl door een geschuurpapierd stukje plexiglas heen is niks speicaals aan maar ziet idd wel leuk uit.. misschien idee voor jou mod? :) nog ff over de foto's.. ze zijn groot omdat je ze gewoon op 1600*1200 ophet inet hebt gekwakt en ze een hoogte breedte hebt gegeven dmv html.. misschien beter om ze gweoon direct die grote te geven , worden ze kleiner van :)

Strava | AP | IP | AW

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07-2023

Pnhers

--

Mooi koffertje.
nog even een debiel vraagje: is die gaten boor van jouw 8 of 12 cm. ik zocht zo'n ding die groot genoeg was voor de fan maar ik kon hem niet vinden.

/offtopic
Super_haan moet jouw titel niet zijn : shut up you fool!! of in jouw geval shuttup yu fooh 8)7
(of slaat die tekst niet op ba of hoe die ook mag heten.)

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hopelijk krijg ik binnenkort een nieuw systeem (P4 enzo) en dan ga ik dit systeem (celeron 333) misschien ook in een koffer bouwen, wel handig voor lanparty's als share-pc :)

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
heb de plaatjes aangepast nu moet ie beter gaan
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/light%20on%20klein.jpg

JB

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
maat van de boor is 7.5, bij de GAmma

JB

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
WOEI leuke mod, ik w8 nog op de fan's van de Mega IA voor ik die van mij echt af kan maken, en ik heb nog een HD nodig, de vorgie (15GB maxtor) is gesneuveld :'(

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
ik heb de plaatjes ook verkleind nu moet het voor iedereen goed te zien zijn
grt ;-)

JB

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ziet er netjes uit dude :)
blijft toch geining zo'n koffermod

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

w00t als ik dit zo zie wil ik er ook 1 gaan maken!!! :P
maarjah eerst maar es kijken of ik die ouwe P3 hier naast me mag houden ... ghehe, heb ik meteen alle materiaal dat ik nodig heb :D

NICE MOD!!

• Webgnome
Scorpio_UT schreef op 20 januari 2003 @ 22:02:
heb de plaatjes aangepast nu moet ie beter gaan
[afbeelding]
thanx m8, nu kan ik het tenminste zien en vind ik hem ineens nietm eer zo mooi :P. Dat komt omdat je voor de pci kaarten en de com poorten etc nogal grof te werk bentgegaan.. Nu moet ik niet zeuren want ik heb ook grof geweld gebruikt om het zo te maken maar ik kan je toch wel adviseren om die plaatjes die aan de pci kaarten vast zitten eraan te houden dat ziet er 10x zo goed uit lijkt het namelijk 1 stuk.

Wat je ook kunt doen is uit een oude kast het stukje zagen waar de uitsparingen voor de com, ps/2 etc poorten inztten. Deze zet je dan daar waar ej nu dat dat ubergrote gat hebt en het ziet er weer en stukkie profeesioneler uit. Wat je ook nog zou kunnen doen om de kofermod zo stilm ogelijk te maken is bij de gamma van die afzuigslang te kopen (van dat plastic met van die ringtjes die je ook bij afzuigkappen etc ziet). Dan span je een kant van die buis om de ventilator heen ( 80mm?) en de andere kant span je om de 40mm van het koelblok van je proc heen. of nou ja span.. gewoon er tegen aanleggen zou ook moeten werken. Dan krijgt de proc namlijk direct lucht van buiten (hint die 80mm fan intake :P) en wordt ie lekker koud.. Zo had ik mijn amd 750 mhsz op 25 graden gekregen. Voorwaarde is wel dat je die 40 mm eraf schroeft want die heeft toch niet veel nut dan.

Waar je problemen mee zou kunnen krijgen als je dat idee doorvoert is dat de koffer niet dicht kan omdat die slang niet goed de boch kan maken.. dan is de slang gewoon te lang en moet je hem iets korter aken en in een hoek zetten doormiddel van een paperclip ofzo. Dus als je hem open maakt de koffermod dat die slang gewoon de luchtin de wilde weg aan het verspreiden is maar als je de koffer dicht doet hij het door het koellichaam aan het duwen is.

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
Verder nog, ik weet niet hoe het nu zit, maar je kunt ook aan de zijkant die aanuit knoppen vervangen door van die tuimelschakelaartjes. Gewoon met een boortje een gat boren en die schakelaartjes erin draaien. Als je er dan een aantal op een rij doet heb je reset, power en baybus (voor elk 1 tuimelschakelaartje) in elkaar en het ziet er nog impressive uit ook nog. Voor de ledjes kun je bij elke zichzelf respecterende electrohandel van die fittingen krijgen die verchroomt zijn. Daar schuif je de ledjes in en die kun je dan weer in de zijkant van de kast draaien.. dat ziet er dan ook weer nais uit (heb ik hier ook. de koffermod is inmiddels overleden)

Strava | AP | IP | AW

• Epsilon
  • Laatst online: 22:05

Epsilon

en WEER een el cheapo praxis koffer, wat ik achteraf NOOIT had moeten kopen. Stukje karton met alu folie, veel meer is het niet :/

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
klopt ben inderdaad iets grof geweest maar met de plaatjes eraan paste de pci kaarten niet
ga er nog wel over nadenken.

thx

JB

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
sorry geen praxis koffer zijn te klein van formaat en vindt ik niet mooi

JB

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
ALweer een koffermod waarbij de backplates zo ontzettend lelijk zijn afgewerkt ;(

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Mooie koffer. Maar ik begin eerst maar eens met een case. Is het nou moeilijker om zo'n koffermod te maken?

offtopic:
[quote]Da Monkey schreef op 20 januari 2003 @ 21:36:
De plaatjes zijn inderdaad erg groot dus zouje er een programma alla fotosoep of jpg optimizer overheen willen halen want het is niet te doen zo met isdn. MAar ja nice koffermod al is het allang niet meer cool of ruig. Maar gewoon leuk om te doen. Ieder geval beter als mijn koffermod :)[/quote]

Leuk verhaal!!! (Komt me wel iets bekent voor, al een X op CME gestaan?) Jammer van de slechte kwaliteit pic's.

• Webgnome
yep i admit.. i already had a chance to show my koffermod :P

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ik vind het een vet dingetje ! zekers leuk in elkaar gezet :) Ondanks dat ze inderdaad verdacht veel op elkaar lijken die koffers :) blijven ze leuk en handig voor als je veel met je pc sleept.

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
als je een koffermod mooi wil doen blijft het moelijk, ik wil de mijne nog iets beter afwerken.
Elke mod is moeilijk.

JB

Verwijderd

Scorpio_UT schreef op 20 January 2003 @ 23:30:
als je een koffermod mooi wil doen blijft het moelijk, ik wil de mijne nog iets beter afwerken.
Elke mod is moeilijk.
Vind je ? Als je een beetje handig bent valt het best mee. :Y)

Verwijderd

Mooie koffer mod echt supers!

Om een mooie koffermod te maken is best moeilijk ben er zelf ook mee begonnenn totdat ik dahct gsus dat ziet er niet uit en onder mijn bed geschoven en er alweer 2 weken niks mee gedaan. Maar.. er komt bij mij ook een gevolg.

Verwijderd

Toppie gemaakt die koffer, vet handig voor lanparties

Verwijderd

Leuke mod! Voeg alleen nog ff 'wat' plaatjes toe :)

edit: Ik doe het wel ff :) You've got mail!

Als je het dan toch niet doet doe ik het toch wel :)

Toch wel :*) Dan haal ik ze maar weg :D

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 19:03 ]

• TrasherXL
  • Laatst online: 21-11 15:30

TrasherXL

Bicky burger for life

waarom sloop je niet de "pci-kaart houder" uit een oude rotbak. Kort je die pckaart plaatjes wat in, ziet er wat afgewerkter uit.

Verder ok hoor :)

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

• weerdo
  • Niet online
My-life schreef op 20 January 2003 @ 22:47:
Mooie koffer. Maar ik begin eerst maar eens met een case. Is het nou moeilijker om zo'n koffermod te maken?
Hangt van het formaat koffer en de materialen af. Ikzelf heb een houten gestoffeerde koffer genomen en deze tot iets nieuws gefabriekt.

Grootste voordeel is de plaatsingsvrijheid en het feit dat je niet aan een bestaande kast vastzit welke je gaat modden. Een beetje koffer biedt meer dan voldoende ruimte.. (En het voordeel van een gestoffeerde koffer was in mijn geval dat schoonheidsfoutjes zich eenvoudig lieten wegstofferen.)

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
He weerdo

Erg mooi gedaan die zwarte koffer
hoe kwam je aan die zwarte koffer was zeker wel prijzig

:)

JB

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Zonde van die grove afwerking aan de achterkant met de pci sloten en mobo uitgangen. Hopelijk vindt je nog ff een goed plaatje daarvoor ofzo, verder ziet ie er erg netjes uit.
Ik heb weer wat nieuwe ideeen voor m'n eigen koffertje opgedaan ;)

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Niet helemaal netjes afgewerkt, maar voor de rest zeer nette mod.

• redsun
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 10:39

redsun

huh?

Leuke mod, maar heb zo al een paar ideeën voor mijn eigen koffermod (is btw bijna dezelfde koffer :)). Jullie kunnen over iets van 2 weken pic's van die van mij verw8ten :9

whoei!

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
klopt ben zelf ook niet tevreden over de pci sloten ben al wat dingen aan het proberen om di achterkant mooier te maken.
bedankt voor de vele toffe reacties

JB

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
na vele opmerkingen van jullie "tweakers" heb ik de pci sloten toch even aangepast en zie daar het resultaat Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/j.jjbax/koffer8.jpg
Gaarne hoor ik op of aanmerkingen.

JB

Verwijderd

Ziet er wel leuk uit, sommige dingen hadden wat beter afgewerkt kunnen worden...
Dat afvalplaatje voor die cd-rom is wel een mooie oplossing, valt ie ook niet zo op

Verwijderd

wow, ziet er zeer netjes uit IMO. maar hoe doe je dat nou met zo'n koffermod met de pci sloten enzow.. gebruiken jullie gewoon een mobo tray van een andere case?

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
he coole mod hoor :9~

maar als ik het zo zie heb je een nic in je 1e pci slot
of zie ik dit verkeerd :?

PS:

Hoe krijgen julie die mobo's zo goed vast :?

ik ben nameluk bezig om een 19" kast te bouwen maar ik heb (nog) geen id
hoe ik het mobo goed vast zet en ook recht voor de gaten / sloten....

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

is ckers een mooie mod:)

zou bruut zijn voor de lan party's misschien dak later zowiets ga doen als men financien ertoe rijkt:D

-- Mx-Generætion --

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 23:14
Pastasaus schreef op 20 januari 2003 @ 22:00:
hopelijk krijg ik binnenkort een nieuw systeem (P4 enzo) en dan ga ik dit systeem (celeron 333) misschien ook in een koffer bouwen, wel handig voor lanparty's als share-pc :)
heb ik ook gedaan, ( celly 300 + 256mb en 2 vid kaarten ) maar kijk wel uit, ik heb namelijk een houte koffer genomen, en geen faceplate, dus ik moest gokken hoe ik de afstand ( spacers ?? ) schroefje's moest plaatsen, en helaas ben ik met het boor machien wel tegen een randje van me mobo gekomen ( dont ask :) ) en deed de ps 2 voor de muis het niet meer, nu zit er nl usb + paralel op, maar teken eerst alles goed af :P ( werkt verder perfect ) kwil er ook wel pics van posten maar heb geen digicam ( loopt helemaal pasief )

nja ik dwaal, af. mooie CM :)

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Veel netter al... Slim dat je het iets(je) naar binnen hebt gewerkt...

Ik moest het wel op de rand doen van mijn koffer (en het nodige gezaagd dan :)) Maar dit is ook wel een (nette) oplossing :Y)

• Webgnome
technocow schreef op 28 januari 2003 @ 19:04:
he coole mod hoor :9~

maar als ik het zo zie heb je een nic in je 1e pci slot
of zie ik dit verkeerd :?

PS:

Hoe krijgen julie die mobo's zo goed vast :?

ik ben nameluk bezig om een 19" kast te bouwen maar ik heb (nog) geen id
hoe ik het mobo goed vast zet en ook recht voor de gaten / sloten....
misschien een bijdehand antwoord maar met schroeven. Als je koffer aan de buitenkant van dat metaal achtig heeft dan boor je gaatjes op de plaats van het mobo (van de bevestigingsgaten natuurlijk) en daar doe je dan een schroef doorheen. Je doet er een rubberen ringetje aan.. daarop het mobo en dan weer een ringetje en dan een moertje. aandraaien en vast :)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Tja. Niet echt een super mod. Er zijn er al zo veel van. ze lijken allemaal op elkaar die koffertjes. je zou hem op z'n minst ff kunnen spuiten. ik hou niet van die zilvere koffertjes .ze.. ze.. ze zijn allemaal zilver :r . wat saai zeg :O . iedereen koopt ff een koffertje (ze zijn allemaal het zelfde. die koffer mods zijn bijna ook allemaal het zelfde) ( koelers allemaal op de zelfde plaats) :/ ) en dan willen showen :/

waar moet dat heen met de modders :X

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 21:24 ]

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
Da Monkey schreef op 28 januari 2003 @ 20:00:
[...]

misschien een bijdehand antwoord maar met schroeven. Als je koffer aan de buitenkant van dat metaal achtig heeft dan boor je gaatjes op de plaats van het mobo (van de bevestigingsgaten natuurlijk) en daar doe je dan een schroef doorheen. Je doet er een rubberen ringetje aan.. daarop het mobo en dan weer een ringetje en dan een moertje. aandraaien en vast :)
hmm idd bijdehand maar wat ik bedoel is hoe je die afstands busjes goed op z'n plek krijgt... nu doe ik meestal het mobo op de plaat leggen en dan door de gaatjes boren..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:17:
Tja. Niet echt een super mod. Er zijn er al zo veel van. ze lijken allemaal op elkaar die koffertjes. je zou hem op z'n minst ff kunnen spuiten. ik hou niet van die zilvere koffertjes .ze.. ze.. ze zijn allemaal zilver :r . wat saai zeg :O . iedereen koopt ff een koffertje (ze zijn allemaal het zelfde. die koffer mods zijn bijna ook allemaal het zelfde) ( koelers allemaal op de zelfde plaats) :/ ) en dan willen showen :/

waar moet dat heen met de modders :X
laat eerst je eigen mods eens zien voordat je iemand gaat afzeiken..... ik vind het een mooie degelijke mod. well done

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Topicstarter
moederbod gewoon bevestigen met die koperen busje of eerst een bodemplaat met popnagels vastzetten en dan je bord er op kan ook

bedankt voor de reacties tweakers

JB

Verwijderd

Tsja... wat moet ik zeggen... niet echt... origineel of zo... nou. Dan maar standaard:

Eh... mooi afgewerkt? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:59:
[...]

laat eerst je eigen mods eens zien voordat je iemand gaat afzeiken..... ik vind het een mooie degelijke mod. well done
als je de faq hebt gelezen weet je dat je deze reacties kunt krijgen. niet iedereen denkt zoals jij ja.

en vind jij het dan leuk dat ze allemaal op elkaar lijken? je hoeft niet altijd een reactie te geveven van : is wel mooi , is wel cool.
het is een mod ja, maar dat wil niet zeggen dat alle mods mooi of orgineel zijn.
en trouwens .d dat is mijn mening en heb recht die te uiten. we leven hier niet in Afganistan

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 13:33 ]

Verwijderd

Leuk koffertje heb er zelf ook een en ga er een zalman cooler in zetten dat wordt pure stilte :z Oh ja leuk die ledjes

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Cheapo koffer... misschien, maar erg effectief zoals je in mijn WC-CM reportage zult zien...

Bijna klaar....

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Wabs
  • Niet online
op die manier zit mijn MOBO vast in mijn koffer, Ik weer dat Enterprice zijn MOBO eerst op stalen strips (of zo) heeft geschroefd en daarna met dubbelzijdig tape (JA ECHT }) ) zijn MOBO heeft VASTGEPLAKT! (en dat met een XP2000+ >:) )
Maar je meot ff kijken wat jij gaat doen, vind je het erg om aan de buitenkant schroefjes te zien of neit ;)

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Idd. Het wordt dan "lelijk" Ieder z'n eigen smaak natuurlijk :X.
Daarom heb ik het ook met dubbelzijdigkleef-plakband gedaan.
Maar ik heb er wel voor gezorgd dat alles ook netjes naar m'n "ground" gaat. Zo moeilijk is dat niet en dan is het wel zo veilig(er).
Pagina: 1