Amd VAST op heatsink?

Pagina: 1
Acties:

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:17
Titel niet al te duidelijk.. plaatje des te meer:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/amd.JPG

Dat is dus de onderkant van mijn Alpha 8045.... dit is na het met zilverpoets poetsen van de onderkant.. ik krijghet er echt niet af :D hoogstwaarschijnlijk gekomen door mijn vorige dode cpu die een kleine 90 graden werd :p

Iemand ooit eerder zoiets gezien?

edit:

plaatje is andersom gezet in paint zodat de tekst te lezen is, origineel is in spiegelbeeld.

hier nog ff plaatje van het spiegel effect :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/devian/glad.JPG

[ Voor 23% gewijzigd door Devian op 20-01-2003 21:26 ]

https://wren.co/join/Devian

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hehehehe
Ik heb t inderdaad wel eens eerder gezien.. Beste kan je je heatsink gewoon ff lappen, want het ding is toch wel duur genoeg om niet weg te gooien :P

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
w0w...das extreem :P
zoals m-m al zegt, ff lappen :+

• Devian
Eerst kon je het echt voelen toen je er met je nagel langsheen ging.. nu voelt tie verder gewoon helemaal spiegelglad ( tis ook een spiegel geworden.. heb ik ook wel plaatje van :p)

Verwijderd

ik wil nix zeggen, maar het lijkt me dat als het echt een afdruk van je cpu was, dat het in spiegelbeeld zou staan... :Z

Verwijderd

post maar :P

• Devian
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 21:24:
ik wil nix zeggen, maar het lijkt me dat als het echt een afdruk van je cpu was, dat het in spiegelbeeld zou staan... :Z
in paint ziet er een spiegelbeeld optie :p ik wil het originaal wel posten hoor :D

hij is in spiegelbeeld gezet, en omgedraaid... zal mijn 1e post wel editten

Verwijderd

ik zie btw de puntjes van het graveren er in staan :)

Verwijderd

Mjah heb je niet zo'n dure alpha om je cpu juist lekker cool tehouden zonder al teveel kabaal ?
Vind het wel knap.
Maar alssie 90graden wordt zou ik maar eens een nieuwe gaan halen.

Verwijderd

ik zie eigenlijk bij alle heatsinks die ik eraf haal de afbeelding van de processor erin staan zowel als op coolermaster als zalman coolers (wij gebruiken geen andere !) dus is niks raars en in princiepe als je goede paste gebruikt is er niks aan de hand. Ohja en mij tb 1400 is eens 118 graden geworden !!!! (fan was uit) en hij was echt bloedheet paste was verdampt (hard geworden) en heb lang moeten wachten voor ie afgekoeld was . alles goed schoongemaakt en opnieuw pasta en hij loopt nog steeds na tevredenheid howel het alweer een jaar terug is dat ie zo warm was had ie nog warmer geworden had ie denk wel stuk geweest !

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 21:30 ]

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 17:29

.Frank

Frank.

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 21:24:
Euhm... ja, idd! Maar hoe zou je het er in hemelsnaam anders op moeten krijgen? PhotoShop?

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• Devian
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 21:26:
Mjah heb je niet zo'n dure alpha om je cpu juist lekker cool tehouden zonder al teveel kabaal ?
Vind het wel knap.
fan stond uit :+

Verwijderd

Heb dat ook meerdere malen gezien na 't herplaatsen van m'n oude Volcano 6Cu. Daar bleek ook iedere keer de volledige tekst van de core (AX1600DMTC3 etc.) in spiegelbeeld in te staan.

Zowel bij gebruik van alumina, als zilveroxide gebaseerde koelpasta trad dit op. Dus ik vermoed dat de druk die de clip uitoefent op de heatsink er gewoon voor zorgt dat 't in 't zachte koper wordt gedrukt. (Hoewel ik een 'zacht' chemisch eroderend effect ook niet uitsluit.)

Ik kreeg 't weg na voorzichtig lappen van de heatsink, en uiteraard even napoetsen met koperpoets of Commandant (shiny :*) )

Verbaasde me overigens ook over de diepte van de indruk.

• Devian
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 21:26:
ik zie eigenlijk bij alle heatsinks die ik eraf haal de afbeelding van de processor erin staan zowel als op coolermaster als zalman coolers (wij gebruiken geen andere !) dus is niks raars en in princiepe als je goede paste gebruikt is er niks aan de hand.
ik had het vroeger ook wel aker.. maar niet zo extreem, voordat ik er met zilver polijst spul overheen ging ( dat spul is echt aan te raden) kon ik de randen gewoon met mijn vingers voelen :s

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
Ook gehad met een Coolermaster HHC-001 (koper) en een AMD 1200.. De 1200 overleefde het geintje niet :(.

XBO: Michaël#3318

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:33

Epsilon

mwa, hoe meer dit gebeurd (elke keer als je koeler er af haalt, dit is nl vrij normaal :P ) krijg je een beter contact met je cpu na het schoonmaken van je heatsink. Die letters zijn een kleine verhoging, waardoor de koeler de proc niet geweldig raakt.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Yup, mijn alpha 8045 heeft dat ook. Tis er volgens mij alleen niet ingebrand. De "inkt" de AMD op de core heeft zitten met o.a. de cpuspeed enz.. is volgens mij van de sink op de proc gedrukt ofzo.

Et gaat met poetsen iig niet weg...toch maar ff polijsten :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Haha :), hm mijn cpu (2000+) is ook al eens redelijk heet geworden, zal er de volgende keer eens bij mijn Alpha ook op letten :).
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 21:26:
Vind het wel knap.
Ja zo'n Alpha heb je daar inderdaad o.a. voor.. En hij heeft vast niet standaard gedraaid onder 90 graden hoor.. Was waarschijnlijk een van de redenen waarom die CPU nu dood is, core afgebrokkeld oid.

Verwijderd

Joehoe! tweakers...dit is normaal hoor :O

• Devian
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 23:56:
ook weltrusten

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 23:56:
komop he.. je bent geen user meer

Verwijderd

Wimo. schreef op 21 January 2003 @ 00:42:
[...]

komop he.. je bent geen user meer

Komop, dit moet iemand ooit eerder gezien hebben! Als je een koperen koeler eraf haalt staat er altijd een afdruk in. Dit omdat koper relatief zacht is en de proc warm wordt.
Ik heb dit tot nu toe met elke koperen koeler gehad.

Edit: en dan nog lekker met zn 2en eroverheen ook.. klasse jongens :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 01:00 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 00:59:

[...]

[...]

Komop, dit moet iemand ooit eerder gezien hebben! Als je een koperen koeler eraf haalt staat er altijd een afdruk in. Dit omdat koper relatief zacht is en de proc warm wordt.

Goed he van ons... ik snap ook wel dat jij dit al een miljoen keer hebt gezien.. maar hou er gewoon rekening mee dat er mensen zijn die niet zo 1337 zijn als jij :/

Verwijderd

me pa heeft ook zo`n afdruk van zun proc in zun oude coolermaster heatsink staan :D
proc leeft nog altijd ;)

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Mijn core code staat toch echt op een sticker :?
Hoe kan die dan erin gebrand zijn ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• m-m
  • Niet online

m-m

[...]

[...]

Mwoa.. altijd?
Wel vaak inderdaad, maar op dit plaatje ziet het er wel heel erg diep uit... (Of is dat vertekening door de digicam :? )

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:06

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

caspergt schreef op 21 January 2003 @ 16:17:
Mijn core code staat toch echt op een sticker :?
Hoe kan die dan erin gebrand zijn ?
misschien omdat jij een tbred hebt en hij een palomino.
Het is inderdaad zoals Fewture zegt normaal dat je de text van de cpu op je heatsink kunt lezen, is ook zo bij mijn pal 8045

[specs]

Verwijderd

Wimo. schreef op 21 januari 2003 @ 01:20:
[...]

Goed he van ons... ik snap ook wel dat jij dit al een miljoen keer hebt gezien.. maar hou er gewoon rekening mee dat er mensen zijn die niet zo 1337 zijn als jij :/

Doe ff normaal joh :/ Ik heb nooit gezegd dat ik 1337 ben of wat dan ook, dus hou gewoon je commentaar voor je. Dit imho gewoon basic tweaking en al heel lang bekend. Wordt ook wel gezien als inbranden.

OT:

Laatst mijn waterblok eraf gehad. Met wat poetsen ging het er idd niet uit. Weer lappen dus :/ Met de Tbreds is het wel iets minder. Daar zitten namelijk geen lettertjes meer op ;)

Fanatic_FS schreef op 21 January 2003 @ 17:30:
[...]

misschien omdat jij een tbred hebt en hij een palomino.
Het is inderdaad zoals Fewture zegt normaal dat je de text van de cpu op je heatsink kunt lezen, is ook zo bij mijn pal 8045

Dank u, dacht even dat ik gek werd.. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 17:35 ]

• Devian
niemand snapt te lezen dat ik er neer gezet heb dat ik het ook wel vaker gezien heb.. maar niet zo extreem als dit :s dit is NA het polijstengedoe... het was vele malen erger

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 17:33:

[...]

Doe ff normaal joh :/ Ik heb nooit gezegd dat ik 1337 ben of wat dan ook, dus hou gewoon je commentaar voor je. Dit imho gewoon basic tweaking en al heel lang bekend. Wordt ook wel gezien als inbranden.

OT:

Laatst mijn waterblok eraf gehad. Met wat poetsen ging het er idd niet uit. Weer lappen dus :/ Met de Tbreds is het wel iets minder. Daar zitten namelijk geen lettertjes meer op ;)

[...]

Dank u, dacht even dat ik gek werd.. ;)
offtopic:
Je zou iets aardiger mogen reageren

Het is idd bij koper meestal erger als bij aluminium maar bij mij heb ik ook nog een paar mooie blokjes, uren bezig geweest met pollijsten, ziet er perfect uit echt spiegeltjes. Zet em op je CPU en binnen een paar uur heb je een perfect afdruk op je blok. De indrukken op de core en op het blok maken echt niets uit want ze zijn zo klein dat je koelpasta het goed opvult.

En het brand er niet in maar wordt erin geperst.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 23:03 ]

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01

[...]

[...]

Dit is niet :/. Ze gaan ook niet met zn tween over je heen. De eerste reactie was een reactie op je gapende smiley > :O > Weltrusten! En vervolgens krijg je de reactie over het feit dat je Litemod bent.

Zie het niet als een aanval ;)

Ennuh iets aardiger reageren mag dan idd wel. >:)

offtopic:
Twee kerels die over je heen gaan is niet prettig :7

Het is heel normaal dat dit gebeurt. Ik heb in mn Vulcano 7+ het logo staan van een Duron, T-Bird, Palomino, T-bred ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Stinger666 op 21-01-2003 23:16 ]

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Het is idd normaal dat dit gebeurt. Het koper is zo zacht dat de afdruk erop blijft staan. Alleen lappen/polijsten verhelpt dit, maar het komt automatisch terug. Ik denk niet dat er een meetbaar verschil is overigens tussen een koeler die helemaal vlak is, of dezelfde koeler met de amd lettertjes erin.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
*hier stond onzin*

had zo snel ff niet gelezen dat je et plaatje had om gedraaid :P

[ Voor 64% gewijzigd door agoNITE op 22-01-2003 14:15 ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-02 18:26

EMP

Krulloos!

Ik heb het dus nog nooit gezien...

Ik heb een Duron 650, 700, TB1400 (200 MHZ fsb) TB1200 (266MHz fsb) en een Athlon XP 1600+ op verschillende koelers gehad (allemaal alu en met koelpasta, dat wel) maar bij geen van alle koelers heb ik er ooit een dergelijke indruk op zien staan...

ben ik nou een n00b?

[ Voor 9% gewijzigd door EMP op 22-01-2003 15:44 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Empie schreef op 22 January 2003 @ 15:43:
Ik heb het dus nog nooit gezien...

Ik heb een Duron 650, 700, TB1400 (200 MHZ fsb) TB1200 (266MHz fsb) en een Athlon XP 1600+ op verschillende koelers gehad (allemaal alu en met koelpasta, dat wel) maar bij geen van alle koelers heb ik er ooit een dergelijke indruk op zien staan...

ben ik nou een n00b?
het ligt aan de hardheid van je koeler.
Ik heb het nl ook met een athlon 2000+ en een volcano7+, de letters bleven er gewoon op staan, maar niet zo'n putten als de topicstarter

Verwijderd

Heb ik ook in in/op mijn Vulcano blokje.
Keertje een dag lang de PC laten draaien zonder de voeding voor mijn fans aan te zetten |:(

Maar CPU-tje heeft 't overleeft :)

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Empie, je bent geen n00b, maar als je gewoon het hele topic had gelezen had je geweten dan het om koper gaat en niet om alu. Dus ipv van n00b ben je gewoon lui. Ook goed?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Ik heb een noisecontrol silverado, met een stuk zilver aan de onderkant daar is het ook duidelijk te zien. Het zal inderdaad wel aan de zachtheid van het materiaal liggen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik heb een volledig Alu cooler maar daar zie je ook de afdruk van mijn CPU in staan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

niet toch? dan maakt ie toch neit eens contact met de HSF?

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 20:44 . Reden: sorry voutje :( ]

Pagina: 1