When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Ik had een beetje dat vermoeden maar kon me niet voorstellen dat je dan niet in een menu oid komt of iig een foutmelding zou krijgen.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Ik heb bv RH wel eens geinstalleerd zien worden en daar zat een tool in het menu waarmee je dat kon doen.
Zou ik dan ook geen probs onder vinden bij het gewoon draaien van dat cdtje onder windows, want als ik dat cdtje onder windows draai krijg ik ook gewoon netjes een mandrake menu.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Het enige andere wat ik kan verzinnen, op een brakke cdrom speler na, is dat je geheugen brak is.bfs-4112- schreef op 20 January 2003 @ 22:33:
Helaas heb ik de originele iso niet hier, heb alleen 3 cd's die uit die iso geperst zijn.
Dat kun je met memtest86 proberen. Mocht dat het niet zijn, dan vrees ik dat je iso-files brak zijn, maar zonder Iso's is dat moeilijk testen.. Het enige wat ik je dan kan aanraden, is om de eerste iso ff te downloaden, met md5sum na te kijken, en daarna opnieuw te branden, sorry.
Ik weet niet of er onder linux andere standaarden gelden maar dat lijkt me heel sterk in dit geval.
iso opnieuw downen...met 64k ISDN?
Niet echt een succes he
Ik ga even kijken of ik die cd op een andere bak kan testen en zal de resultaten wel even posten.
Helaas zegt dat niets.bfs-4112- schreef op 20 January 2003 @ 22:44:
Er zit 2 x 512 kingston in en een plextor cd-rom, draaien onder windows zonder problemen.
Linux is een stuk kieskeuriger over z'n hardware.Ik weet niet of er onder linux andere standaarden gelden maar dat lijkt me heel sterk in dit geval.
iso opnieuw downen...met 64k ISDN?![]()
Niet echt een succes he
Je kent vast wel iemand met ADSL of kabel lijkt me
Mjah, ik denk niet dat dat gaat werken eigenlijk, maar ik heb het nooit geprobeert, dus misschien wel :PeerstIk ga even kijken of ik die cd op een andere bak kan testen en zal de resultaten wel even posten.
Vergeet ook niet memtest86 te proberen.
Zou het probleem dan toch in dat ntfs kunnen zitten?
Hij heeft nl nog een extra fat32 schijf in zijn bak zitten en die werd als primaire schijf gezien.
Memtest gaf geen problemen aan.
[ Voor 8% gewijzigd door BFS op 20-01-2003 23:03 ]
Verdere hardware:
Mobo - el cheapo ding met via chip.
MSI gf4 ti4200
1024 Mb Kingston
Dynalink ISDN 128 Ph+
Realtech NIC 10/100
Maxtor 40 gig
Quantum fireball 28 gig
iig heeft die NTFS schijf er niks mee te maken. Mandrake heeft zijn eigen partitie mogelijkheden.
Wat je het beste kan doen voor de zekerheid is heel simpel met Partition Magic oid in Windows een ext2 partitie aanmaken voor linux. B.v. je E: maak je dan ext2. Dan kan je bij de install aangeven dat je daar Mandrake op wilt hebben en dan hoeft die install iig al minder te doen.
Misschien als die huisgenoot weg is (
Ik wil je gewoon ook ff moed inspreken.. al wil je verder met linux en je bent ermee bezig en je hoort van die stemmetjes in je hoofd als "start windows, start windows!" DOE HET NIET!
gl
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Die videokaart mag ik zowiezo wel lenen hoor, mijn huisgenoot is tevens mijn beste vriend dus die zal niet zo moeilijk doen
Thnx iig voor dit aanmoedigingspraatje.
succes
You thought your secrets were safe. You were wrong
Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd omdat ik het vreemd vond dat de cd gewoon niet doorliep zeg maar.0cool schreef op 21 January 2003 @ 10:12:
Wanneer je ipv van op enter drukt, kiest voor F1 dan kom je in een ander (textbased) menu. Hier kan je kiezen voor extra installatie mogelijkheden. 1 ervan is textbased, deze kan met elke videokaart werken. Probeer dit eens (werkt bijna hetzelfde, maar ziet er alleen niet zo gelikt uit)
succes
Vanavond maar eens proberen dan
Ook kun je gewoon je E partitie helemaal weggooien en dan mandrake laten detecteren. Misschien dat dat helpt
Verwijderd
Vooral de optie shadow video bios lijkt me hier boosdoener kunnen zijn. (die moet uit)
Ff googelen op welke bios instellingen nog meer problemen kunnen veroorzaken.
Verder is er nog geen 1 linux distro die ntfs partities kan aanpassen kwa grootte, het is algemeen af te raden om op ntfs dingen te schrijven.
Dus je zult echt een stuk van de hd vrij moeten maken.
Als je geen lba toelaat in het bios (dacht dat dat het was), moet de partitie met het boot gedeelte (/boot of als je die niet hebt/wilt / (root)) lager/dichter staan dan 8GB vanaf het begin van de hd, anders kan lilo er niet naartoe springen...
En mijn scherm wordt zwart op het moment dat ik op enter druk, ook gaat dan mijn caps lock knipperen.
[ Voor 25% gewijzigd door BFS op 21-01-2003 17:26 ]
succes
Thnx voor jullie hulp.
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
graag gedaan, ik gebruik de text install vaak met oudere pc's met vage videokaartenbfs-4112- schreef op 22 januari 2003 @ 11:50:
Bij de text-installatie loopt hij wel door dus daar ben ik voorbij, ik zal toch nog eens mijn pc strippen van overbodige hardware en kijken waar het probleem precies door veroorzaakt werd.
Thnx voor jullie hulp.
You thought your secrets were safe. You were wrong
Zijn er ook problemen bekend hierover of heb ik een extra pack/drivers oid nodig om mijn videokaart werkende te krijgen?
Jups, nvidia-drivers installeren, hoe dat moet is prima op de website van nvidia uitgelegd, en anders hebben we er hier in NOS nog een speciaal draadje over..bfs-4112- schreef op 23 January 2003 @ 11:37:
Zijn er ook problemen bekend hierover of heb ik een extra pack/drivers oid nodig om mijn videokaart werkende te krijgen?
Verwijderd
Heb je nou in het bios 'shadow video bios' op NO gezet?
En de overige bios zaken goed ingesteld?
Ik heb nl het idee dat het nog steeds niet gaat werken, ook al doe je een tekst install en daarna de nvidia driver (ipv nv)....
Ja ik heb die shadow video aangepast. Schijf is inmiddels ook al geinstalleerd moet alleen nog die gf aan de praat krijgen maar daar is al een topic+uitleg over.Verwijderd schreef op 23 januari 2003 @ 16:16:
Ik heb ook een gf4200, die moet tijdens de install wel gewoon grafisch werken, daarna moest ik in tekstmodus de nvidia drivers na-installeren (de nv driver deed het gewoon helemaal niet); dit gebeurde ook op een andere machine met gf2mx; weer een andere met gf2 deed het wel meteen (met nv driver).
Heb je nou in het bios 'shadow video bios' op NO gezet?
En de overige bios zaken goed ingesteld?
Ik heb nl het idee dat het nog steeds niet gaat werken, ook al doe je een tekst install en daarna de nvidia driver (ipv nv)....
Verwijderd
Uit interesse om te weten of het voorkomt dat zelfs de installatie niet grafisch is, maar later met de nvidia drivers de zaak toch volledig werkend te krijgen...
Laat maar weten hoe het afloopt.
Nu moet ik dus alleen nog de drivers installeren voor die Gf4, helaas wordt dat pas aan het einde van dit weekend
Vriendin wil ook wat aandacht
Zodra dat gelukt is laat ik het ook wel even weten.