Hi-Fi => 5.1 amp?

Pagina: 1
Acties:

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 11:31
Jah, ik heb hier een stereosetje staan van sony... heel leuk en aardig maar nu wil ik dit zooitje uitbreiden met een subwoofer + center en 4 satalieten. MAAR, ik wil deze set behouden en geen nieuwe versterker/receiver kopen...

wat ik dus moet hebben is een eindversterker/verdeler die het inputgeluid omzet naar 5.1 surround geluid (liefst met DTS en Dolby Digital). In princiepe hoeft het geluid niet versterkt te worden, het gaat al hard zat ;)

Wat is hier de makkelijkste oplossing voor?
is er uberhaubt wel iemand die me snapt? :P

ps, ik heb gezocht en niet echt iets gevonden wat ik nodig heb...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Kortom, je hebt nu een standaard "stereo" setje. (2 kanalen.)

Je wil echter 5.1 kanalen en hebt dus 3 extra versterkte kanalen nodig.

Vroeger had je daar decoders voor, die hadden dan 3 eindtrappen aan boord, die werden gebruikt voor de Center en de Rears. Je eigen installatie deed dan de Fronts. Je bronnen werden dan aangesloten op de decoder.

Kweenie of die dingen nog nieuw te krijgen zijn, ik gok van niet, aangezien een beetje 5.1 Receiver al voor grofweg 300€ aan te schaffen is.

Dan zou je eens in de tweedehands zut moeten zoeken naar Dolby Digital Decoders.

De makkelijkste oplossing? Nieuwe Receiver kopen. :P

Aannames zijn fataal.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Wat jij nodig hebt is de Yamaha DSP-800.

Mooi ding.

Wordt alleen niet meer gemaakt ;(

En wat Gameover zegt klopt, je kan beter een nieuwe AV amp kopen, met een beetje zoeken kan je een leuke Denon of Marantz voor 300-400 vinden. Of die supergeile L70 DVD receiver van NAD, maar die is wat prijziger...

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-01-2003 21:46 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.