Toon posts:

Ervaring met Belkin router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,ik ben in het bezit van een Belkin(type F5D5230-4) 4-poorts gateway router,nu wilde ik deze gebruiken om 2-pc's op één breedband internet aansluiting te zetten,op beide pc's staar Wind.Xp,nu kan ik op geen enkel manier verbinding krijgen met het net.Heeft er iemand ervaring mee ??????.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien je inloggegevens van je provider instellen :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe zijn je IP instelling ?
Kun je de router pingen ?
Kun je wel op IP adres surfen ?
Firewall ?

Meer info needed!!!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde eerst in te loggen op dat router ip-adres,maar dat lukte ook al niet,alle firewals zijn uitgeschakeld,zelfs die van Xp.Hoe kan men pingen bij XP????

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Start -> run - >cmd [enter] -> ping

Blijf het karige info vinden :/

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd te pingen,maar dat lukt niet.op die router staan leds en die"flkkeren"maar ik geraak maar niet bij die router,moet ik misschien speciale kabels gebruiken ????

Verwijderd

Ik zou bij het begin beginnen : Gaat er op je netwerkkaart en/of router een extra lampje branden wanneer je de kabel ertussen aansluit ? Zo ja dan is de kabel naar alle waarschijnlijkheid wel okidoki.

Heb je een ipadres van de router ? Zo ja dan zou ik na de bovenstaande actie eens te proberen een DosBox te voorschijn te toveren. En dan <ping <ip.ad.re.ss>> (van de router). Ping zal echt niet uitgeschakeld zijn door een firewall. (Kan het me niet indenken.) Als je dat al hebt bereikt dan zijn we op de helft.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zoek eens bij Belkin naar een handboekje van je router.
Volg daarin de stappen nodig om dat ding te configureren.
Indien je er niet uitkomt neem eens contact met hun support op.

Verder is het erg handig (voor ons) als je wat meer info zou geven.

suc6.

• whiztler
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 07:45
Ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem:

* Belkin draadloze kabel/dsl gatewayrouter (7230-4)
* Alcatel Speed Touch Home (isdn - pre 2002 versie)

Heb geprob middels de Wizard van Belkin de router te configureren. Kabels ed kloppen allemaal (gestest). Gedurende de wizard, tijdes de voorlaatste stap wordt de configuratie geupload naar de router. De wizard sluit dit af met een error. Ondanks dat ik ip adres / subnet mask / host name / user account etc. correct heb ingevuld gaat het elke keer fout.

Ik heb vorige week een USR router (de Wireless Turbo Access Point & Router) geprob maar die blijkt niet lekker te liggen bij de Alcatel ADSL box. Dit is bevestigd door USR.

Ik voel er weinig voor om mijn Alcatel box te vervangen. Iemand enige suggesties???

Bvd!
Pagina: 1