Toon posts:

Edimax 6014W router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De switch functie doet het feilloos en als ik mijn internet verbinding in de EWAN poort druk, dan zie ik aan het knipperende lampje dat hij werkt.

Probleem: Ik kan niet in de setup komen van de router. Volgens de handleiding is de IP van de router: 192.168.168.230. Pingen gaat ook niet.

Ik heb de handleiding gevolgd en ervoor gezorgd dat Win XP automatisch een IP adres krijgt en automatisch DNS server adressen ophaalt, maar ik krijg geen IP adres toegewezen van de router.

In alle problemen-topics over dit soort routers kan iedereen tenminste in de setup komen. Ik hoop dat iemand kan helpen.

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

Naar het IP-adres van het apparaat kan ik enkel gissen, dus daar waag ik me niet aan. Waarschijnlijk is het ingesteld op een ander ip dan de standaard. Wat je wel kunt proberen is het apparaat naar de zogenaamde factory-settings proberen te krijgen, zodat deze weer te bereiken is op het standaard ip.

Vaak wordt dit gedaan door een aantal tellen de reset knop ingedrukt te houden (als ie d'r eentje heeft tenminste). Andere mogelijkheid zou het verbinden via een seriele connectie, als het ding een seriele poort heeft tenminste. Iets moet hierover in ieder geval in je manual staan.

[ Voor 12% gewijzigd door supersook op 20-01-2003 20:14 ]

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
probeer eens 192.168.168.254
Misschien dat dat hem is

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Als het ledje bij de lan poort op de router knippert waar de computer aan zit moet je snelheid van je netwerk kaart vast zetten op een snelheid.
Hier heb ik een keer een hele middag op zitten zoeken.

PGEQRZEM

Verwijderd

Topicstarter
supersook schreef op 20 January 2003 @ 20:12:
Naar het IP-adres van het apparaat kan ik enkel gissen, dus daar waag ik me niet aan. Waarschijnlijk is het ingesteld op een ander ip dan de standaard. Wat je wel kunt proberen is het apparaat naar de zogenaamde factory-settings proberen te krijgen, zodat deze weer te bereiken is op het standaard ip.

Vaak wordt dit gedaan door een aantal tellen de reset knop ingedrukt te houden (als ie d'r eentje heeft tenminste). Andere mogelijkheid zou het verbinden via een seriele connectie, als het ding een seriele poort heeft tenminste. Iets moet hierover in ieder geval in je manual staan.
De router is net nieuw uit doos, dus ik ga ervan uit dat hij gewoon standaard staat ingesteld. Hij heeft geen resetknop trouwens. En dat verbinden via een seriele connectie... dat is een goed idee. Jammer genoeg snap ik weinig van Telnet enzo. De handleiding is hier ook niet duidelijk in.
midget schreef op 20 January 2003 @ 20:14:
probeer eens 192.168.168.254
Misschien dat dat hem is
Nee met dat IP adres gebeurt hetzelfde.

Ik heb nu me draadloze kaartje in me laptop aan de praat en hij zegt dat mijn verbinding "excellent" is. Zo's grote stap is het dan toch niet meer lijkt me?

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 15:17
Ipconfig in de prompt. Het IP-adres dat bij de Default Gateway staat, dat zou 'm toch moeten zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Dank aan iedereen. Ik heb de router dmv een telnet sessie naar zijn fabrieksdefault kunnen zetten (vreemd dat hij niet al zo stond, maar ja). Toen was het via de browser inloggen en instellen maar.
Pagina: 1