printer verwijderd eigen printopdrachten

Pagina: 1
Acties:
  • 5.855 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
hier bij de buren staat een printer (hp 690c), en als je die printer een print opdracht geeft, zie je in de wachtrij de printopdracht staan, dan de mededeling bezig met verwijderen, en tot ziens print opdracht, en er komt nix uit de printer. de laatste x dat ik die printer herinstalleerde, kon je een printopdracht geven, zag je hem in de wachtrij, en werd als afgedrukt weer gegeven, en de printer heeft in die tijd niet eens geluid gemaakt. Dus iemand enig id hierover?

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

misschien een virus ofzo, komt me nou niet echt bekend voor zo'n probleem

Verwijderd

Optie 'printen naar bestand' staat uit? Bezig met verwijderen wil zeggen dat hij de spoolfile (je printje zeg maar) gedespooled heeft (zeg maar geprint) en het bestand nu weggooit (omdat je dat toch niet meer nodig hebt).

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En de printer werkt zelf wel? Dus een (hardwarematige) testpagina afdrukken werkt wel?

Je zou wel even een virusscanner kunnen installeren, wellicht heb je een virus. Anders zou ik even rond kijken voor andere drivers, probeer desnoods eens wat text uit te printen met de Generic Text-printer driver (oid, deze zit standaard in Windows).

Verwijderd

Ik start altijd even op met msdos floppy , en doe dan dir a: >lpt1: om de printer te testen.

Tegenwoordig kun je helaas niet alle printers meer met deze truc (=ASCII) aansturen

• TheWarden
hetgeen wat ik nog was vergeten te vermelden. was dat het OS windows xp is, en dus de drivers automatisch geinstalleerd worden. Verder, antivirus is gechecked. mcafee 7.0 staat er op, met laatste update.

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Had ik eerst ook last van. Toen stond in dat stukje software waaarin de afdrukopdrachten te zien zijn een optie aangevingt genaamd "printer opdrachten verwijderen". Na het uitvinken nooit meer last van gehad.

• TheWarden
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 22:48:
Had ik eerst ook last van. Toen stond in dat stukje software waaarin de afdrukopdrachten te zien zijn een optie aangevingt genaamd "printer opdrachten verwijderen". Na het uitvinken nooit meer last van gehad.
jah, die optie heb ik ook uit/aangezet, maar hij print gewoon niks. Jou verhaal lijkt net alsof met een normale wachtrij, het document voorbij komt, en word verwijderd, als het geprint is. Hier word het dus wel verwijderd, en als ik de optie aanzet om te kijken wat er wel geprint is, staat het document er tussen. als afgedrukt wel te verstaan. Maar dat is dus niet het geval

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

zit de printer direct aangesloten op de computer of zit er een scanner tussen de printer en de computer?

• TheWarden
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 19:28:
zit de printer direct aangesloten op de computer of zit er een scanner tussen de printer en de computer?
printer zit direct op de printerpoort, niks ertussen, en kabels zijn verwisseld

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

En heb je de printer al eens op een andere PC getest? Misschien jouw eigen PC?

Verwijderd

afdrukken onderbreken staat mss aan...?
(in het printer-kadertje bij 'printer')
is vinkje om uit te zetten...

suc6

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 23:27 ]

Verwijderd

* en een testpagina afdrukken bij de instellingen lukt wel?
* in de dos box van XP kun je overigens nog steeds met copy besntad.txt > lpt1 afdrukken...
* is er aan de instellingen iets in het bios veranderd?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 23:47 ]

Verwijderd

Ik heb dus het zelfde probleem bij een kennis van me.
Heb ook heel de pc al overhoop gehad maar kom er dus niet achter vermoed zelf dat het een stukje spyware is wat de print opdracht door zend maar daar ben ik nog niet uit.
Zo snel ik wat ontdek heb zal ik het laten weten.

Verwijderd

....even een behoorlijke kick, maar aangezien nog niemand een oplossing aangedragen heeft, hoop dat ik er toch nog mensen blij mee kan maken.

Ik heb zo'n soortgelijk probleem gehad en het lijkt er op dat het nu opgelost is. Bij mij was het een Windows XP home machine met een laserjet 1010 die via een D-Link printservertje is aangesloten.

Het probleem was net zoals hierboven al beschreven is. Je geeft een opdracht, je ziet de opdracht in de wachtrij komen, en..... hij verdwijnt weer zonder iets te printen. Meestal kon je, nadat de PC opnieuw opgestart was, wel 1 of twee opdrachten uitprinten, maar daarna kwam er geen bedrukt velletje meer uit. Er kwam verder geen foutmelding en de melding die in het logboek gemaakt werd was ook weer lekker duidelijk.

Wat in principe wel werkte (maar geen oplossing is) was opnieuw opstarten of via 'services' de printspooler resetten. Hierdoor heb ik het vermoeden dat de rechten op de spooldirectory niet goedstaan (gebruiker mag wel een opdracht aanmaken, maar kan deze niet meer wijzigen waardoor ie in de spooler blijft staan).

Ik heb in het venster 'printers' via [bestand]->[eigenschappen voor server]->[tabblad geavanceerd] de spoolermap veranderd in een map waar iedereen rechten op heeft (in mijn geval c:\tmp) en hiermee was het opgelost.

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12 13:26

Carnifex

auch

Oud topic, ik weet het, maar misschien heb ik een oplossing :). Ik heb zelf ook het probleem dat een seconde na het geven van de printopdracht de status al naar 'printed' overgaat en vervolgens spuugt de printer (psc2171) alleen een leeg blaadje uit, zeeeer frustrerend :(.

Na ongeveer 10 uur van trail&error en hopeloos zoeken op GoT en google, dacht ik eens te proberen die NoExec van AMD uit te vinken en ik kan weer vrolijk printen :D!
deze-computer->eigenschappen->geavanceerd->data-execution-prevention en dan uitschakelen. Het is misschien ook mogelijk om het programma als exception op te geven...

[ Voor 4% gewijzigd door Carnifex op 14-02-2005 20:28 ]

Pagina: 1