[VB6 RDO] Active X Component cannot create object

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
Ik krijg deze foutmelding wanneer ik het voorbeeldprogramma van onze school wil starten. We zijn nu bezig met RDO en op iedere computer werkt het bij ons op school maar omdat sommige een laptop hebben waaronder ik kan de installatie van VB verschillen. Nu werkt het bij iedereen behalve bij mijn laptop en bij mij thuis wil het ook niet werken :? Wat voor een fout is dit en hoe is deze op te lossen? Ik heb Service pack 5 geinstalleerd.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Tja, je zult bepaalde dll's ofzo missen....

https://fgheysels.github.io/

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Wat is RDO?

• ddkiller0900
RDO = Remote Data Control, zoiets als DAO
Jamaar welke DLL's, aan deze tips heb ik niet veel want dat wist ik al :?
Ik moet weten hoe ik dit gemaakt krijgt, donderdag heb ik een toets en ik wil niet op die rare dingen van de school werken, die zijn super traag.

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

MSRDO20.DLL en RDOCURS.DLL kopieren naar je windows\system32 directory.
Daarna Start -> Uitvoeren en dan regsvr32 msrdo.dll
En dan zou je applicatie moeten werken

• ddkiller0900
doet het nog steeds niet, nu heb ik geprobeerd RDOCURS.DLL in het geheugen te laden maar dan krijg ik de volgende melding: RDOCURS.DLL is geladen, maar het inganspunt DLLRegisterServer is niet gevonden. RDOCURS.DLL is schijnbaar geen DLL of OCX bestand

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Die foutmelding krijg ik ook. Maar volgens mij heeft MSRDO20.DLL, de RDOCURS.DLL nodig om in het geheugen te laden.

Maar weet je dan wel zeker, dat het aan dat RDO ligt, misschien maakt je programma nog gebruik van andere ActiveX componenten.

Kun je het programma anders eens online plaatsen?

[ Voor 10% gewijzigd door robjanssen op 20-01-2003 22:09 ]

• rockerd
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09-2024
Waarom gebruik je niet de "Package & Deployment Wizard".
- Project saven
- Install maken met de Package & Deployment Wizard
Alle componenten worden dan netjes in een package geplaatst.

"When water flows into a bottle, it becomes the bottle"

• ddkiller0900
kijk, we leren op school pas met RDO leren nadat we met DAO hebben gewerkt. Er word alleen een database geopend en je kan door de verschillende velden "bladeren" van de database, dat is alles wat het programma kan. De opmerking van rockerd vind ik daarom ook heel ongepast, lees eerst mijn vraag aub. Er worden geen andere ActiveX componenten geladen, dat vind ik juist vreemd.

• rockerd
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09-2024
ddkiller0900 schreef op 20 januari 2003 @ 22:24:
kijk, we leren op school pas met RDO leren nadat we met DAO hebben gewerkt. Er word alleen een database geopend en je kan door de verschillende velden "bladeren" van de database, dat is alles wat het programma kan. De opmerking van rockerd vind ik daarom ook heel ongepast, lees eerst mijn vraag aub. Er worden geen andere ActiveX componenten geladen, dat vind ik juist vreemd.
Nou,.. zo ongepast is hij niet hoor. Kijk... je applicatie draait niet. Dus je mist "iets". Door gebruik te maken van mijn tip kom je er wellicht achter wat "iets" is. Als je althans richting "missing libraries" moet denken. 8)

"When water flows into a bottle, it becomes the bottle"

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Hebben jullie het programma zelf geschreven?

Dan kun je toch uitzoeken waar het precies fout gaat dmv debuggen.
Plaats een aantal MsgBox'en in de code en zoek uit bij welke regel het misgaat.

• ddkiller0900
het is door de leraar gemaakt en het werkt op iedere computer, behalve op mijn laptop en op mijn computer thuis :? bij alle andere leerlingen werkt het (ook bij hun thuis).

Ik ben er net achter gekomen dat wanneer ik wil compileren ie zegt: Permission Denied, het begint nu iets duidelijk te worden maar nog begrijp ik niet alles: hier stukje code waar ie de fout aangeeft:
Set rdoCD = rdoEngine.rdoEnvironments(0).OpenConnection("VOORBEELD RDO")
Ik heb alles ingesteld in de odbc database.

[ Voor 51% gewijzigd door ddkiller0900 op 20-01-2003 23:23 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Je aanroep naar regsvr32 is verkeerd. Je moet het volledige pad naar msrdo.dll en/of andere dll's die worden gebruikt opgeven.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• robjanssen

robjanssen

Software Developer

Als je DLL's in de System32 directory staan, dan hoef je er geen pad voor te zetten.

Als je wilt complieren krijg je permissions dinied?
Gooi de oude EXE eens weg dan!
En probeer dan nog eens opnieuw te compileren.

• Phenomenon
  • Laatst online: 01-04 13:18
Zou een update van de MDAC niet kunnen helpen :?

• ddkiller0900
ik heb nog geen exe kunnen maken daar ik steeds die permission denied krijg. Het wil nog steeds niet werken ;(
Ik ben ten einde raad, is er echt niemand die mij kan helpen :?

[ Voor 24% gewijzigd door ddkiller0900 op 21-01-2003 19:52 ]

• ddkiller0900
Omdat meeste mensen niet de oplossing vermelden zal ik het toch maar eens doen. Na veel zoeken kwam ik erachter dat ik iets was vergeten te installeren bij visual basic , nl. de DAO,RDO en zo van die dingen die je kan aanvinken tijdens installatie. Had dat over het hoofd gezien en niet verder achter gekeken omdat ik die nooit geinstalleerd had. Maar anyways, bedankt iedereen.

• Phenomenon
  • Laatst online: 01-04 13:18
ddkiller0900 schreef op 21 januari 2003 @ 21:13:
Omdat meeste mensen niet de oplossing vermelden zal ik het toch maar eens doen.
Hmm dat klinkt een beetje als dat we een oplossing moeten geven.

Maar als je dus de MDAC geinstalleerd had, zoals ik hierboven aangaf, zou het probleem ook opgelost moet zijn geweest.

[ Voor 32% gewijzigd door Phenomenon op 21-01-2003 22:07 ]

• ddkiller0900
heb MDAC geinstalleerd en dat lukte niet. Ik zeg niet dat je die oplossing MOET geven, maar wat ik daarmee bedoelde is dat veel mensen hier op Got vragen stellen en uiteindelijk zeggen ze ik heb het probleem opgelost maar dan zeggen ze niet hoe ze dat probleem hebben opgelost. Ik zie Got dan ook als een groot boek met antwoorden, alleen zijn er velen die vergeten die antwoorden te geven. NoFi
Pagina: 1