Toon posts:

[Probleem met 5.1] Paar speakers doen het opeens niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

gisteren tijdens het luisteren van een liedje, sprong het geluid opeens op de speaker rechtsachter, en de bass van de subwoofer ging opeens verder omhoog (in een keer).

Het is een 5.1 set, namelijk de Cambridge Desktop Theatre DTT2200...

Weet iemand hoe ik de normale instellingen terug kan krijgen? Want Windows geeft gewoon aan dat de instelling op 5.1 staat en bij de luidsprekertest hoor ik de linksvoor-, rechtsvoor- en centerspeaker héél zacht en linksachter en rechtsachter weer op normaal volume, terwijl bij het afluisteren van een MP3'tje ik alleen geluid hoor komen uit de woofer en de speaker rechtsachter.

Hoe kan ik weer de normale instellingen terug krijgen?
Ik heb de drivers al opnieuw geinstalleerd, alles geprobeerd bij luidsprekerinstellingen, enz. maar niets blijkt te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, de geluidskaart is een Soundblaster Live! 1024.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

waar haal jij je center vandaan?
(bass (zonder lfe kanaal) krijg je waarschijnlijk door Internal Bass Management)
de 1024! is namelijk analoog gezien maar 4 kanaals en de DTT2200 is dacht ik ook alleen analoog.

Of heb je er nog een externe decoder tussen?

Verwijderd

Topicstarter
Mja, daar ging het niet om. Het ging erom, dat gewoon 3 speakers geen fuck meer doen :S.

Echt hélemaal niks meer, in die Creative Test. DTT2200 is idd analoog, maar wat maakt dat nu uit? :S

Ze hebben het altijd gedaan.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Drivers opnieuw installeren?!

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, nog steeds hetzelfdfe probleem.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

lijkt me dat je speakers/subunit naar de k*t zijn .. is er nog garantie op , ff terugbrengen naar de winkel dan .. blijven vanalles proberen trouwens , kabels/andere pc es probere /enz..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Geen garantie er meer op... Maar waarom doen de rearspeakers het dan bij de tekst allebei wel terwijl dat bij MP3's luisteren alleen de rechter het doet? En bij andere geluiden ook alleen de rechter :s.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand het?

Dit is echt klote... Als ze kapot zijn, kan ik ze dan ergens laten maken?

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 15:59
Laten maken van die setjes heeft meestal niet zo'n zin, alleen door hobby-isten. Als je een bedrijf ze laat maken ben je meestal duurder uit.

Heb je de speakers afzonderlijk al getest op een andere opstelling?
Dus op een normale kaart en dan gewoon stereo? Om te kijken of ze het nog doen?
Als ze het dan niet meer doen, denk ik dat je een probleem hebt.

[offtopic & "de een z'n dood, is de ander z'n brood mode]
Mocht je die speakers nou wegdoen, dan mag je me een email sturen, kom ik ze wel halen! :D
[/offtopic & "de een z'n dood, is de ander z'n brood mode]

Verwijderd

Topicstarter
Foutje, ik heb een Soundblaster Live! 5.1.

[stom]*schaamt zich*[/stom]

Ik heb nog 2 dagen garantie op de speakers zag ik toennet, dus ik ga straks even bellen met Sky, de leverancier om te kijken wat we eraan kunnen doen.

Maar zit er niet standaard 2 jaar garantie op speakers?

Verwijderd

Garantie is meestal 1 jaar.

Ik heb het ook gehad met een DTT2200, in één keer vielen m'n front speakers uit.
Dit was inderdaad een fout in de set en ik heb hem ter reparatie aangeboden (was ook nog net binnen de garantietermijn).
Nu moet ik je wel waarschuwen, de reparaties bij Creative duren erg lang. Ik had na 3 maand nog steeds niets gehoord en heb maar eens gebeld. Toen bleek dat Creative nog steeds goedkeuring moest geven voor reparatie en was er nog steeds niets aan gedaan :o
Ik ben toen goed kwaad geworden en heb van de winkel (Norrod) een nieuwe set gratis ter vervanging gekregen :Y)

Verwijderd

heb je bij playcenter toevallig
de DREAM optie aanstaan
onder het knopje EAX
want dan krijg je ook dat effect
Ron 8)
Pagina: 1