Compaq Evo n1015v

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik zit zo hier een daar te kijken voor een laptop. Nu heb ik een Compaq n1015v gevonden die ik voor ongeveer €950 ex BTW kan kopen.

Op t.net staat ook een link naar een review en die zijn zeker niet ontevreden over dit apparaatje. Ook ZDnet bespreekt dit apparaat en geeft hem een 7,3 op een schaal van 10.

Een aantal pluspunten en minpunten op een rijtje:

Plus:
1. Prijs
2. Prijs in combinatie met 14" scherm
3. Levensduur accu (440ma!)

Min:
1. Gewicht (waarschijnlijk door de zware accu)
2. Prestaties. Niet een topper op dit gebied, maar de prijs maakt veel goed

Het model dat ik in gedachten heb is uitgerust met 128mb en dat ben ik zelf nog van plan te gaan upgraden naar 256mb om Windows XP er beter op te kunnen draaien, wat bij de laptop wordt geleverd

Om af te sluiten nog een plaatje van het desbetreffende model:
Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.com/products/graphics/pid/563549b.jpg

Ik wil graag van jullie weten of er iemand is met ervaringen met dit model, en of het een verstandige aankoop zal zijn!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met deze laptop maar wel met andere compaq's
daarom zou ik dus nooit een compaq voor mezelf kopen want een laptop koop je niet om er 2 jaar mee te doen

Als je cd-rom speler kapot gaat bijvoorbeeld ben je een veelvoud kwijt voor een gewone standaard laptop cd-rom speler
Er zijn ook compaq laptops waar weer (duurder) apart geheugen in moet maar of dat met dit model ook het geval is weet ik niet

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 19:31:
Ik heb geen ervaring met deze laptop maar wel met andere compaq's
daarom zou ik dus nooit een compaq voor mezelf kopen want een laptop koop je niet om er 2 jaar mee te doen

Als je cd-rom speler kapot gaat bijvoorbeeld ben je een veelvoud kwijt voor een gewone standaard laptop cd-rom speler
Er zijn ook compaq laptops waar weer (duurder) apart geheugen in moet maar of dat met dit model ook het geval is weet ik niet
Ach.. dat kan bij alle laptops wel gebeuren. De prijs is in ieder geval goed

Verwijderd

tegenwoordig hebben compaqs geen speciaal geheugen oid meer nodig, ik repareer ze zelf en weet wel dat het zeer degelijke laptops zijn, als er iets mee is wordt dat vaak snel en goed opgelost, is niet van alle merken te zeggen

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 10:35

Pubbert

random gestoord

* schop *

ben ook van plan de Compaq evo n1015v aan te schaffen, maar hoe zit het met de garantie van compaq? omdat compaq nu van hp is ofzoiets :?

en zijn er inmiddels meer mensen met deze laptop?

wat me opvalt is dat de Radeon IGP zeeer slecht presteerd (rond de 1500 3dmarks01) maarja, ik ga er toch niet echt mee gamen.. dus dat maakt nog niet veel uit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:14

-ET-

Phone Home

garantie van Compaq is nog steeds goed. Compaq bestaat ook nog steeds. Dus dat zal geen probleem zijn. Ik kan je iig wel adviseren neem een merk laptop. Had ik niet en toen ik garantie nodig had was het bedrijf failliet. Maar het is zeker geen miskoop.

Verwijderd

dit is de budget-laptop van compaq.
een aantal van onze vertegenwoordigers heeft m.
ikzelf denk toch dat je spijt krijgt, ondanks de lage prijs. T ding is loeizwaar, er zit een matige processor in. Hij is dik en log. En heeft nauwelijks een videokaart. T ligt er natuurlijk maar net aan wat je ermee wilt, maar toch......kijk uit.
Ik heb zelf de N800V, en ik heb die 2 modellen dus naast elkaar zien draaien en moeten installeren.
Maar goed, nogmaals, ligt helemaal aan wat je te besteden hebt en wat je ermee van plan bent.
succes met je keuze.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Dit is toch het broertje van de n1020?

Was in ieder geval zelf geinteresseerd in een 1015 of een 1020, maar hoorde van een automatiseerder dat deze laptops erg vaak 'terugkomen'.

Nou wilde ik zelf vanwege mijn goede ervaringen met Compaq-laptops iig een Compaq, maar zeker de 1020-serie werd mij afgeraden... of de 1015 ook zo is? houdt het iig in je achterhoofd, of informeer bij een automatiseerder....

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Dond3r schreef op 20 mei 2003 @ 08:46:

wat me opvalt is dat de Radeon IGP zeeer slecht presteerd (rond de 1500 3dmarks01) maarja, ik ga er toch niet echt mee gamen.. dus dat maakt nog niet veel uit.
inderdaad ook een nadeel: de videokaart.
de ati mobile in de N800V haalt bijv. alweer rond de 5000 3d marks.

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

wij hebben 5 evo n1005v onder ons beheer. ondanks dat het idd wat logge dikke notebooks zijn, zijn het toch prettige machientjes om mee te werken.

goed scherm, lekker toetsenbord en goede speakertjes (JBL?)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Maar is er in die prijsklasse dan een betere laptop beschikbaar :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Wij hebben volgens mij verleden week zo notebook verkocht. Dit is toch het model met 2,4Ghz Pentium 4 erin? Vond dat ding nou niet bepaald traag te noemen namelijk.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

cool0 schreef op 20 mei 2003 @ 09:41:
Wij hebben volgens mij verleden week zo notebook verkocht. Dit is toch het model met 2,4Ghz Pentium 4 erin? Vond dat ding nou niet bepaald traag te noemen namelijk.
AMD 1,4........

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb dit topic toen geopend omdat ik geinteresseerd was in dit laptopje, en ik heb hem inmiddels ook.

Ik vind het een prima ding, mijn videokaart is een Ati Mobility U1 en die drivers van Compaq zijn echt heel brak onder Windows 2000, dus dat kan je wel vergeten als je niet de drivers zelf wil tweaken. Windows XP werkt echter wel goed.

Zelf ben ik er zeer tevreden over.....

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Voor een prijs van ongeveer 1100 Euro zal ik eerder voor een el-cheapo Asusje gaan van Mycom, zonder Windows :)

L3500XP :

Merk ASUS
Type L3500XP
Processor AMD Athlon XP-M 1800+
Schermgrootte 15" XGA TFT
Videokaart SiS 740
Geheugen 512 MB DDR
Diskdrive 3,5 " 1.44 MB
Harde schijf 20 GB
Brander/DVD Combo DVD / CD-RW
Modem 56 kbps fax / modem
Communicatie 10 / 100 Mbit UTP
Wireless lan -
TV-out S-VHS
Audio AC97
Firewire 1394 2 x
USB 2 x USB 2.0
Afmeting (BxHxD) 326 x 267 x 37~49 mm
Gewicht 3,4 kg
Software Geen
Tas Geen

1099 Euro! :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

wat is je budget en wat wil je er mee doen? kijk anders eens naar Asus M2400n Centrino M2000-series notebookreview
(leuke extra´s: tas, optische muis en card reader)

ik heb deze voor ongeveer 1500 incl. (pricewatch kan misschien nog iets lager uitkomen, heb ik niet gekeken want bij pa gekocht :P)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Niet meer dan 1000 euro is mijn budget.

En ik wil er wel zo nu en dan een game op willen doen (al is het CS of Q3 of whatever)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

ik heb er wel een beetje ervaring mee.. op mn werk moes ik er eentje inrichten voor een gebruiken.
Ik vind het persoonlijk een mooi vormgegeven apparaat (beter als de tacra 8200 die we hier ook hebbn) hij werkt wel fijn, en de toetsjes voele lekker aan (niet geheel onbelangrijk ;) )

Voor dat geld vind ik et wel een elite ding.. maar onwijs veel ervaring heb ik ook niet ermee..

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Is de SiS chipset (SiS650 chipset) in de DO270S van Promedion beter dan de Radeon IGP?

Ik las ergens dat dat 650 een SiS315 vga controller ingebouwd heeft en die scoort in 3dmark (bron: futuremark.com) iets beter als een Radeon IGP 320...

Kan een bezitter van een n1015v zo aardig zijn om er ff een high res plaatje van te schieten ;)?

En wat voor geheugen moet erin? Gewoon 186pins DDR? of moet ik die kleine SO-DIMMS hebben?

[ Voor 31% gewijzigd door Pubbert op 20-05-2003 12:49 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

ex btw ja :{

Maar iemand antwoord op mn vragen? Wat voor geheugen er in meot? En of de SiS650 (Sis315 vga) sneller is dan de Radeon IGP 330.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dond3r schreef op 20 May 2003 @ 11:28:
Kan een bezitter van een n1015v zo aardig zijn om er ff een high res plaatje van te schieten ;)?
Ik heb een n1015v Waar wil je precies een high-res plaatje van?
En wat voor geheugen moet erin? Gewoon 186pins DDR? of moet ik die kleine SO-DIMMS hebben?
Ik heb er Dane-Elec SO-DIMM ingepropt.... dat moet IMHO in elke laptop

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Gunner schreef op 20 May 2003 @ 14:44:
[...]

Ik heb een n1015v Waar wil je precies een high-res plaatje van?
Gewoon ff van de laptop zelf, hoe de toetsenbord layout is, de touchpad, de knopjes, cdromdrives etc. :)

[...]

Ik heb er Dane-Elec SO-DIMM ingepropt.... dat moet IMHO in elke laptop
Dus ik kan deze er gewoon bijbestellen en erin bouwen, punt2: is dit lastig/moeilijk?

[ Voor 20% gewijzigd door Pubbert op 20-05-2003 15:17 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Okay... geen High-res pic misschien, maar op mijn systeem specs pagina kan je wel wat vinden

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

En van dat geheugen?

En hoe zijn nou jouw ervaring met dit ding met onderstaande punten?

Stabilieit?
Batterij?
Gaming? (je had slechte drivers?)
Beeldkwaliteit(scherpte/knippergehalte)?
Geluid?
Snelheid?

[ Voor 93% gewijzigd door Pubbert op 20-05-2003 15:27 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Dond3r schreef op 20 mei 2003 @ 15:25:
En hoe zijn nou jouw ervaring met dit ding met onderstaande punten?

Stabilieit?
Batterij?
Gaming? (je had slechte drivers?)
Beeldkwaliteit(scherpte/knippergehalte)?
Geluid?
Snelheid?
Zoals je ook in de Zdnet review had kunnen lezen (zie startpost) is de batterij een van de pluspunten van de Compaq Evo n1015v. Over de stabiliteit heb ik niets te klagen, mijnes loopt nooit vast in ieder geval. Beeldkwaliteit is gewoon goed, lekker scherp. het geluid is perfect, wat je ook van JBL speakers mag verwachten.

Snelheid is voor wat ik doe prima, de AMD cpu heeft Power-Now technologie aan boord, wat standaard wordt ondersteund door Windows XP, dus naar mate je power nodig hebt geeft hij je dit ook.

De drivers van Win2k waren/zijn slecht, als je die installeerde en je re-bootte, dan werdt het beeld zwart als ie naar 1024x768 wou veranderen. Maar de WinXP drivers hebben dit euvel niet, daarom ben ik naar XP gestapt. Tenzij je in de INF files wil hacken B)

Ik game eigenlijk nooit ermee... op een potje GTA na dan, maar dat trekt niet zoveel van het apparaat. Ik denk ook niet dat die videokaart echt een game-kaart is... als je dat wil zal je naar een sterkere kaart moeten gaan kijken.

Overall ben ik er zeer tevreden mee, met Compaq heb je gewoon iets goeds in handen
En van dat geheugen?
Ik heb dit geheugen erin gepropt, is dus 200 pins
Dus ik kan deze er gewoon bijbestellen en erin bouwen, punt2: is dit lastig/moeilijk?
Je moet er zeker van zijn dat dit 200pins is, het inbouwen is piece-of-cake. Een schroefje loshalen en er in prikken. Mijn pa heeft een of andere vage laptop, en om geheugen er bij te prikken moet ie hem opsturen om de garantie niet te verbreken :X

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 20-05-2003 15:39 ]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ok bedankt voor de info, ik denk dat ik deze maar ga bestellen.

Maar zou je misschien als je tijd/zin hebt eens 3dmark willen draaien of ff CS/Q3 willen doen?

Hoeft niet, maar ik zou je dan wel liev vinden :Y) :*

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ben niet zo 3dmark-erig, lees de reviews en je zal achter de 3d performance komen

Mijzelf maakt het niet uit; ik heb dat ding niet om te gamen

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw wabbeltopje en ook absoluut niet om op te gamen, beetje snel compilen van mn progsels vind ik vele malen belangrijker. Dat ik daarnaast nog een potje wc3 kan spelen is niet hoogste prioriteit... Wat ik wel belangrijk vind in dit geval is een mooi strak beeldscherm voor bijvoorbeeld fotoshop....

Compaq lijkt me in deze wel erg fijntjes moet ik zeggen....

offtopic:
Zijn er overigens ook nog sites die zich echt puur subjectief op laptops richten ??

Deze plek is te koop.

Pagina: 1