Toon posts:

Radeon 8500 game problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met problemen met mijn Radeon 8500 kaart. De kaart werkt normaal in windows, maar zodra ik begin met games te spelen (en wat gfx juse nodig heb :)) "bevriest" mijn beeld en moet ik herstarten. Zodra ik terug in windows kom is alles terug normaal. In de bios kan ik vanales aanpassen, maar wat moet ik aanpassen? Ik denk dat de voltage van de kaart wat te hoog staat, kan dat?

Dit is een foto van de bios waar ik dingen kan veranderen:

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-daily.com/documents/3295/gigabyte-7vaxp-bios_memory.jpg

Alvast bedankt voor de hulp

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 19:00 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eerst even de standaard dingen als bijvoorbeeld nieuwe drivers. Het lijkt mij een stuk waarschijnlijker dat het probleem daar zit ipv in de BIOS :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laatste drivers.

Verwijderd

Je bios instellingen staan goed, al kun je altijd proberen de ram tinimgs te verhogen, hierdoor word het wel trager, maar het geheugen word stabieler. Hoe is de koeling verder in je systeem?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer het eens zonder agp fast write.

dxdiag.exe ook al gedraaid :?
zelfde probleem :?
wat voor merk kaart :?
wat voor OS heb je :?
wat voor mobo heb je :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Gigabyte 7vaxp mobo, ATI Radeon 8500 retail kaart, Win xp. Voor de rest heeft mijn syteem een temperatuur van 44 graden, cpu 43 graden. Ik heb de indruk dat het te warm is en dat het probleem is, maar heb die kaart al een jaartje maar heb daarvoor geen problemen gehad. Daarom dat ik dacht dat het de voltage was van de kaart

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en je hebt de problemen opeens of omdat je je mobo hebt veranderd :?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
Hoe kan je systeem 44 graden zijn en je CPU 43 :?
En probeer toch eens andere drivers, ook al heb je de nieuwste. En zo snel wordt je videokaart niet te heet, maar je zou kunnen proberen om de voltage van je videokaart om laag te halen. Underclock je videokaart anders eens.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
systeem 44, cpu 43 sorry. Zal eens andere driver gebruiken. Hoe zet ik de voltage naar omlaag?

Verwijderd

Topicstarter
Juist met oudere driver geprobeerd maar zonder restultaat. dxdiag.exe geeft geen problemen. Crap zou ik zo zeggen

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:19
Tis een KT400 chip van via, dus van te denken van de nieuwe 4in1 drivers van via. www.via.com.tw moet je zoeken versie 4.45 hyperion

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en welk directx versie gebruik je nu :?

Verwijderd

Ik zie dat je fastwrites aan hebt staan, zet die eerst maar eens uit, de 8500 kan daar niet echt lekker op reageren ;)

Verwijderd

Topicstarter
de agp fastwrite heb ik afgezet, heb versie 9 van dirextx (daarvoor 8.1 en zelfde probleem). Ga nu eens de laatste driver van via proberen maar heb mijn twijfels

Verwijderd

Voor een temperatuur probleem kun je altijd even je kast open zetten, en als je een kamerwaaier hebt zet je die er draaiend naast, kijk dan of ie nog vastloopt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:26:
systeem 44, cpu 43 sorry. Zal eens andere driver gebruiken. Hoe zet ik de voltage naar omlaag?
Nu zeg je nog hetzelfde hoor ;)
Maar ook al is het andersom, dan is het in je kast veel te warm. Mijn moederbord (kast zal wel ongeveer hetzelfde zijn) wordt maximaal 30°C.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn huisventilator voor mijn case gezet en haalde een systemtemperatuur van 33 graden en kon normaal gamen. Ga mij dus zo een systemcooler kopen. Thx for the help all! ;)
Pagina: 1