beeld flikkeringen met KT-7 Raid/Asus v7700

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Na 2 verchillende Asus V7700's in mijn kt7raid geprobeerd te hebben met dezelfde problemen heb ik nu een ati radeon in mijn systeem geprikt. Dit werkt wel maar ik kan het toch niet uitstaan, die combi moet toch kunnen ?

Mijn probleem was als volgt, bij normaal werken flitsen er af en toe wat strepen door het beeld, vooral bij grote windows (full screen MSIE ofzo) werd het steeds erger, na een tijdje schakeld mijn beeldscherm telkens aan en uit vanwege signal loss.

Als ik shutdown selecteer en het bijbehorende menuutje komt in beeld (restart, shutdown, standby etc) gaat het helemaal mis en blijft mijn beeld continu aan en uit gaan..

is dit een bekend probleem met die asus ? het probleem verschoof (zij het in mindere mate) mee naar een ander systeem.

ik was persoonlijk meer te spreken over het beeld van de v7700 (aks hij werkte) als van m'n ati radeon 32mb.. die geeft best veel beeldruis etc..

IP Rocks

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Up Up Up, ik wil het antwoord, ga nl. zo'n zelfde combo kopen ;)

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 08:56

TDB

V7700 de luxe en KT7. Geen raid weliswaar maar het draait als een zonnetje. Kan me niet voorstellen dat "raid" roet in het eten gooit.

Toch ?

PSN: TDBtje

Verwijderd

Ben ik het niet mee eens !!

ik heb een kt7 RAID en een Asus v7700 de luxe
en ben ook al een maand bezig om deze P#kke ##$@$%#$ combinatie aan de praat te krijgen in win98..

pufff....

Maar wanneer het dan ook even draaid, is het
echt INDRUKWEKKEND !!!

maar ja, dat eindigd meestal toch weer in een crash !!
Heb trouwens echt al vanalles geprobeerd!!,
NVIDIA, Asus drivers (incl BETA's) en BIOS
up-date (kt7)...

AAAHAHHHHHH....

maar om nou even een slot te geven :
ik zou het niet durven zeggen of dat het nou in het moederbord zit, of in de video kaart ?
want verder draaid het SUPER!!

• TDB
  • Laatst online: 29-08 08:56

TDB

Heb zelf windows 98 SE. Nogmaals, GEEN raid. Ik ben geen technicus maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt.
Ik heb overigens het mobo en asus NIET overklokt (want ik ben idd geen technicus)

PSN: TDBtje

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
Wel of niet overklokken maakte om eerlijk te zijn geen verschil, ander geheugen niet, wel of geen raid niet, zeer trage memory settings niet, gaf allemaal totaal geen verschil.

de radeon die ik nu heb heeft geen trubbels,m aar ik wil toch liever een geforceje, dit vind ik niet zo opti..

IP Rocks

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 12:45
Is alweer een tijdje terug
edit:
maar gebruikte de search :)
, maar ik heb het dus ook :(

Had het in het begin eigenlijk niet, maar wordt nu steeds erger :'(

Dus misschien dat nu iemand de oplossing weet ??

• -MAD-
niemand ??

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

ja this is weird, ik heb ook een kt7 en een v7700 van asus, ik had steeds frozen beeld in 3d games. Ik 4x agp, fast writes en chipset optimalisation van optimal naar default, toen werd het pas stabiel. Nu wel weer op 4x agp, maar ik weet niet wat ik veranderd heb. kortom ik snap er zelf ook niets van.....

• Dieptriest340
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Zou het niet aan de combinatie beeldscherm - videokaart kunnen liggen? Ik heb namelijk exact hetzelfde meegemaakt met een de Creative Annihilator Pro DDR. Maar bij mij begonnen de strepen al bij het opstarten van de pc, dus zelfs als ik in de BIOS zat te kloten.
Er zat eerst een Voodoo 3-3000 in welke zonder problemen werkte. Na de G-Force heb ik de Radeon 32 MB DDR geprobeert, deze werkte zonder problemen....*zucht*

Dus moraal van dit verhaal: test je configuratie eens met een andere monitor en kijk of je dezelfde problemen krijgt...

...en het regent ook nog

• -MAD-
Kan het wel is een keer met een andere monitor proberen, heb ook al aan m'n monitor gedacht, maar vond dat toch raar, omdat ie pas een jaar oud is...

• redguy
  • Niet online

redguy

Topicstarter
Ben inmiddels een stuk verder en heb geen last meer van het genoemde probleem..

Had eerst mijn kaart geruild voor een Radeon maar daar was ik toch niet al te happy mee eigenlijk.. Dus toch maar weer een V7700 en die werkt nu perfect met d enieuwste drivers etc..

IP Rocks

• -MAD-
uhm, wat versta je onder de nieuwste drivers, ik heb nu 6.47 (weet dat er wat nieuwere zijn) maar welke heb jij precies ??
Pagina: 1