Ik krijg een tabel terug die er ongeveer zo uitziet:
Dit wil dus zeggen dat er in categorie A 3 opties zijn, te weten klein, middel en groot.
I categorie B zijn er slechts klein en groot. En in C alleen groot.
Nu wil ik dit in een tabel weergeven met aan de linkerkant de categorieen en aan de boven kant alle mogelijke opties, zodat je per categorie 1 regel hebt.
Voorbeeld:
Hoe krijg ik dit voor elkaar? Waarschijnlijk met een while loopje alle waarden doorlopen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ############################## # Categorie # Optie # Prijs # ############################## # A # klein # 123 # # A # middel # 456 # # A # groot # 789 # # B # klein # 321 # # B # middel # # # B # groot # 543 # # C # klein # # # C # middel # # # C # groot # 343 # ############################## |
Dit wil dus zeggen dat er in categorie A 3 opties zijn, te weten klein, middel en groot.
I categorie B zijn er slechts klein en groot. En in C alleen groot.
Nu wil ik dit in een tabel weergeven met aan de linkerkant de categorieen en aan de boven kant alle mogelijke opties, zodat je per categorie 1 regel hebt.
Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| ############################## ##### klein # middel # groot # ############################## # A # 123 # 456 # 789 # # B # 321 # # 543 # # C # # # 343 # ############################## |
Hoe krijg ik dit voor elkaar? Waarschijnlijk met een while loopje alle waarden doorlopen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand?