Toon posts:

[@home] bestanden versturen via MSN of ICQ

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een tijdje @home, en ik kan geen bestanden versturen naar andere @home gebruikers,
een vriendin van me die hier in de buurt woont heeft ook @home en die kan ik wel bestanden versturen en zij mij ook... :?

een vriend woont zowat naast haar met ook @home en kan ook geen bestanden versturen, en ik kan hem ook geen bestanden versturen :'(

Doen wij nou wat fout?
want dit is zeeeer irritant dat ik andere gebruikers behalve haar, geen bestanden kan sturen :|

Ik weet dat je met zon Route programmatje dit wel voorelkaar kan krijgen maar dan moet iedereen dit weer installen en als iets niet werkt :| is het dat wel want dat snappen ze dat weer niet enz. heel vervelend. en zij doet het denk ik zonder programmatje !

wat kan dit nou zijn?

Alvast bedankt :)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom gebruik je dan niet je @Home webspace, wat daarvoor dan uitstekend geschikt is?

Verwijderd

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 20 January 2003 @ 18:36:
Waarom gebruik je dan niet je @Home webspace, wat daarvoor dan uitstekend geschikt is?
LOL, eerst een foto uploaden dan weer downloaden,
en het kan ook gweoon naar je MSN venster slepen,
en dan moet je nog een link maken :S

nee sorry dat zuigt :P

+ dat is 5 mb en ik wil ook wel eens een filmpje sturen van 10mb ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 18:37 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Zit jij achter een gateway? Zit zij achter een gateway? Heb je, als je achter een gateway zit, de poorten juist gemapped en ingesteld in ICQ?

Zomaar even een paar balletjes die ik opgooi hoor :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

route add ip.van.vriend ip.van.gateway
does the trick :)

edit// lees de draad voor je blaat dredge ! |:(

maargoed een andere mogelijkheid is er denk ik voor windows niet

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 18:40 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Lees dit even door:
http://www.troublesathome...faq&page=problemen#vraag1

Of leer een FTP-server opzetten :).

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op 20 January 2003 @ 18:37:
Zit jij achter een gateway? Zit zij achter een gateway? Heb je, als je achter een gateway zit, de poorten juist gemapped en ingesteld in ICQ?

Zomaar even een paar balletjes die ik opgooi hoor :)
Tja ik zit achter een ICS servertje met WIN2k Advance Server :)
met Sygate Firewall Personal.

maar ik kan die vriendin die ook @home heeft wel bestanden sturen, maar andere weer niet :|

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 18:39:
route add ip.van.vriend ip.van.gateway
does the trick :)
Klopt, maar dat is zo'n gekloot :S
zij hoeft dat ook niet te doen!
Klopt dat kan , maar is zo omslagtig. er is dus geen manier, dat je niet eerst het IP van iemand moet vragen?

want als je iemand een foto wilt sturen en je moet eerst vragen wat is je IP? dan zeggen ze vaak 2 dingen

IP? wat is dat :| kan je dat eerst weer uitleggen

WAAROM MOET JE MIJN IP WIL JE ME HACKEN OFZO?
heel irritant :S

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 18:44 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

In dat geval, pak Serv-U/andere FTP server en installeer dat. Maak gewoon een gebruiker MSN aan oid en als je dan een bestandje hebt geef je gewoon de link.

Of haal ergens webspace vandaan :).

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op 20 januari 2003 @ 18:48:
In dat geval, pak Serv-U/andere FTP server en installeer dat. Maak gewoon een gebruiker MSN aan oid en als je dan een bestandje hebt geef je gewoon de link.

LOL ik heb me eigen servers in A'dam :P dat doe ik nu ook wel maar het is zo irritant :S

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

IceStorm schreef op 20 januari 2003 @ 18:48:

En als je dan @home hebt en je zit beide in hetzelfde subnet(volgens mij) dan kun j nog steeds niks downen. @home heeft direct connections geblocked voor gebruikers in hetzelfde netwerk.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 18:40:
Klopt dat kan , maar is zo omslagtig. er is dus geen manier, dat je niet eerst het IP van iemand moet vragen?
Kijk eens naar de 2e optie in de uitleg voor Linux gebruikers (ook als je Windows gebruikt). Daar staat uitgelegd hoe je, door twee helften van het @home subnet apart naar de gateway te routeren, alle IPnr in jouw buurt in 1 keer fatsoenlijk bereikbaar krijgt. Dat kan in aangepaste vorm ook onder Windows werken.
... echter, daarmee ben je er nog niet, want de ander zal hetzelfde op zijn/haar PC moeten doen (voor windows gebruikers staat er overigens een handig programmaatje bij).

[ Voor 6% gewijzigd door rvm op 20-01-2003 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
rvm schreef op 20 januari 2003 @ 19:34:
[...]

Kijk eens naar de 2e optie in de uitleg voor Linux gebruikers (ook als je Windows gebruikt). Daar staat uitgelegd hoe je, door twee helften van het @home subnet apart naar de gateway te routeren, alle IPnr in jouw buurt in 1 keer fatsoenlijk bereikbaar krijgt. Dat kan in aangepaste vorm ook onder Windows werken.
... echter, daarmee ben je er nog niet, want de ander zal hetzelfde op zijn/haar PC moeten doen (voor windows gebruikers staat er overigens een handig programmaatje bij).
dat programmatje heb ik, maar dan moet ik mijn (grootdeel) van mijn vrienden kring dat installen, de ene mag het weer niet de andere kan het weer niet ik heb eens een HEEL weekend bij vrienden dat progje zitten te installen :S krijgt iedereen een nieuw IP zoals laats werkt het niet meer :'(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 18:55:
[...]

LOL ik heb me eigen servers in A'dam :P dat doe ik nu ook wel maar het is zo irritant :S

Loop niet zo dom te overdrijven.

http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega
Daar is het antwoord te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.