Cijfers van de shopsurvey maar half jaar geldig

Pagina: 1
Acties:

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 09:09
Mij lijkt het verstandig om de reacties die meer als een half jaar oud zijn (of jaar) Niet meer mee te tellen in de shopsurvey.

Voorbeeld
een winkel was dus een half jaar geleden wel goed en nou is het brak. Dit lijkt mij veel vaker voor te komen. ZOu het dan niet slim zijn om de punten maar een half jaar te laten gelden. Nou teert dat bedrijf vooral op punten die lang geleden zijn gegeven.

Het is maar een idee van mij. Maar zo krijg je wel een actueler beeld van hoe het met de winkel staat.

Nou kan een startende ondernemer in het begin natuurlijk een paar fouten gemaakt hebben. En daardoor een paar 4en opgelopen hebben. En als het bedrijf nou alleen maar 10 en krijgt kunnen we er van uit gaan dat het nu wel een goed bedrijf is. (Alleen zijn de cijfers nog niet waar ze horen te zijn)

Het kan ook zijn dat een startend bedrijf zich uit de naad werkt en perfect 10 klanten per dag aan kan. Nou hij er na 6 maanden 20 per dag heeft loopt het voor geen meter meer en is de zaak dus slecht en klantonvriendelijk. Hij zal wel blijven teren op zijn oude resultaten terwijl zijn shop nu slecht is.

Topictitel is niet helemaal juist gekozen..

[ Voor 3% gewijzigd door Sen op 20-01-2003 18:32 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De beoordelingen in de survey worden volgens bepaalde regels al weggehaald, en ik dacht dat bij shopsurveys met <20 reacties alles bleef staan. Met >20 beoordelingen gelden ook weer een aantal criteria :).

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er zijn verschillende schalen meen ik. Geen idee hoe het precies zit, maar ik dacht zoiets van: bij shops met 100+ honderd posts na een jaar weg, bij shops met 20+ posts na twee jaar, en onder de twintig na sint-juttemis :+.

[ Voor 34% gewijzigd door Wouter Tinus op 20-01-2003 18:39 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 20 January 2003 @ 18:37:
Er zijn verschillende schalen meen ik. Geen idee hoe het precies zit, maar ik dacht zoiets van: bij shops met 100+ honderd posts na een jaar weg, bij shops met 20+ posts na twee jaar, en onder de twintig na sint-juttemis :+.
Als dit inderdaad de juiste gegevens zijn, dan vind ik die best wel hoog eigenlijk. Zeker in zo'n tijdspanne kan er veel gebeuren met een shop en dan kunnen dingen uit het verleden nog lang blijven achtervolgen wat ook weer erg jammer kan zijn voor een shop.
Is er wel eens aan gedacht om de wegingszwaarte te laten veranderen? Hoe ouder een survey, hoe lichter het meergerekend wordt? En daarnaast dan natuurlijk de automagische verwijdering door laten gaan.