Stabiliteitsproblemen met xp 2000+

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:37
ik heb een athlon XP 2000+ (1600 MHZ)op me bordje geprikt, en nu heb ik het volgende probleem, als ik hem gewoon op normale snelheid laat draaien komt de temperatuur niet boven de 55 graden uit, niets bijzonders, alleen crashed het systeem wel om de haverklap!! als ik heb vervolgens underclock naar 1250 mhz dan gaat het vaak wel iets langer goed maar nog steeds het zelfde probleem van vastslaan, de koeler kreeg ik meegeleverd (Athlon Oem koeler want ik had em boxed gekocht). wordt de boel dan toch te heet of kan het nog ergens anders mee te maken hebben?? (ram ofzo)

Adjust non olet, plerumque...

• jvvv
  • Laatst online: 08-05 15:37
ik heb ook een boxed cooler erop en ij draait rond de 45C dus ik denk niet dat die cooler iets mee te maken eeft. Was er een stripje op de koelblok?

Verwijderd

Koelpasta kan vaak een hoop helpen.. check even hoe dit zit op je processor

Verwijderd

Ik zou je geheugen controleren met memtest, want het heeft er alle schijn van dat het niet lekker loopt op 133 mhz.

Meer specs van je systeem zijn altijd welkom trouwens

Verwijderd

Staat de snelheid van je mobo wel goed? Ik weet niet welk mobo je heb maar, daar kan eventueel ook nog wat aan zitten.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Dit hoort meer in PMG thuis.. Heeft niet echt met overclocking te maken :)

DOC => PMG + topictitel edit..

En geef inderdaad ook even de rest van de specs..
Dit kan bijv. ook een bios-issue zijn, of een te zwakke voeding..

Verwijderd

Heeft niet echt met overclocking te maken :)
Nee meer met underclocking :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom in PMG :P

Lees eens de bovenste sticky LEZEN eer je hier een topic opent! door, je wordt doorverwezen naar de Troubleshooter. Neem deze eens door voor tips&suggesties :)

• Variable
  • Laatst online: 16-08 16:56
ik had ook zoiets ongeveer. op de normale snelheid van mijn 1700+ crashde ie ook om de haverklap maar op FSB 100 was het al veel minder. bij mij was mijn moederbord niet helemaal goed meer :)

• 1nsane
ik heb een ECS elitegroup K7S5A mobo, 384 mb sd-ram ( k ga wel een keer DDR halen :) ) een Geforce 3 64 MB DDR (titan dus), de rest is niet zo van belang denk ik...

• 1nsane
ohja, zowel bordje als proc, draaien op 133 MHZ, ik kan de proc terugschroeven naar 100 (Dan underclock ik hem dus) en me ram kan ik pas terugklokken als ik me proc ook terugklock, zou ik misschien gewoon maar DDR moeten gaan halen?? of is me koeler gewoon wazig, anyway, er zat gewoon een koelpastastripje op de koeler en ik heb hem helemaal volgens de regeltjes vast gemaakt dus daar kan het niet aan liggen, ik heb zelfs van ellende maar geprobeerd om met een HDD cooler aan de voorkant van me kast de warme lucht in me kast weg te krijgen, helpt wel wat hoor maar het geeft nog steeds geen succes... :'(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

1nsane schreef op 20 januari 2003 @ 19:02:
de rest is niet zo van belang denk ik...
Juist wel.. Lees anders de troubleshooter eens door B)

Verwijderd

je weet dat ecs k7s5a super kieskeurig is met geheugen? zoja heb je dan een A-merk erin geprikt? dit kan t probleem oplossen denk, want ik heb exact t zelfde gehad met OEM geheugen -> vervangen door kingston en weg probs :)

• 1nsane
ja maar dat is het niet, het is kingston en infineon, bovendien deed alles het perfect voordat ik me 2000+ erop zette, met het zelfde RAM!!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hieruit blijkt dat je nog steeds LEZEN eer je hier een topic opent! en de troubleshooter niet hebt doorgenomen. Je topic gaat nu op slot, in de tussentijd kun je de genoemde sticky en met name de troubleshooter rustig en aandachtig doornemen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.